آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی در بحث مکمل ها برای سلامت روده و گوارش غالب هستند. گاهی حتی با وجود نقش های متفاوت در بدن ، به طور متناوب از آنها صحبت می شود. اگر می خواهید سلامت روده را بهبود ببخشید ، هر دو مکانی برای کمک به شما در بهترین حالت خود دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی نسبت به پروبیوتیک ها چیست؟ با این مکمل های ویژه برای سلامت روده آشنا شوید و بفهمید که کدام مکمل ها بیشتر با اهداف شما مطابقت دارند.

آنزیم های گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت مصرف می توانند مزایای مختلفی را برای سلامتی به همراه داشته باشند. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، میزبان تریلیون ها باکتری است. نسبت سالم باکتری های خوب و بد روده می تواند به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، کاهش وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، چندین نوع ژن پروبیوتیک وجود دارد. شناخته شده ترین و مورد مطالعه ترین نوع است لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریومبه هر دوی آنها انواع مختلفی از استرس دارند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

مصرف پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل خوب باکتری های روده کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده وجود دارند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده در فرم مکمل در دسترس هستند. این محصول معمولاً هضم را هدف قرار می دهد. با این حال ، سایر فرمول های پروبیوتیک با توجه به مزایای مختلف آن ، نگرانی هایی از آکنه تا سلامت واژن را برطرف می کنند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی کلیدی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب موثر کمک می کنند. ممکن است در مورد فردی که به لاکتوز حساسیت ندارد شنیده باشید ، به این معنی که فاقد آنزیم لاکتاز است و در مصرف لاکتاز ، قندی که در شیر وجود دارد ، مشکل دارند. این نمونه ای از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا بهره مند نخواهد شد. علاوه بر این ، سطح پایین آنزیم با عملکرد ضعیف گوارشی (نفخ ، نامنظم ، سوء هاضمه) و در موارد جدی تر ، کمبود مواد مغذی مرتبط است.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز که نشاسته را به قندهای ساده تجزیه می کند
  • پروتئازها که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کنند
  • لیپاز ، که لیپیدها (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در سراسر دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک وجود دارد. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شوند.

کدام مکمل ها برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از جهاتی شبیه یکدیگر هستند زیرا هر دو برای هضم شما مفید هستند ، اما در نهایت فواید متفاوتی دارند. برای کمک به شما در کاهش بهترین مکمل ها برای سلامت روده بر اساس نیازهای خود ، مشخص کنید چه علائمی را می خواهید بهبود دهید یا موقعیت هایی که برای شما اتفاق می افتد.

بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، سعی کنید مخلوطی از آنزیم های گوارشی را در ابتدای غذا بنوشید. با این کار ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به تجزیه مواد مغذی اصلی در غذای شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند ناراحتی های بعد از غذا مانند نفخ و اختلالات گوارشی را برطرف کنند.

شما خواهان بهبود خلق و خو و سلامت پوست خود هستید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست را بهبود ببخشید ، یک فرمول پروبیوتیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا باکتری های خوب روده را ترویج دهید. عدم تعادل روده به دلیل محور پوست روده می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده را به طور منفی تغییر دهد.

شما غذای بزرگتر می خورید و نه چوپان.

اگر مقدار زیادی غذا می خورید ، آنزیم های گوارشی می توانند متحد کامل شما باشند. تعداد زیادی ، اگرچه رضایت بخش است ، اما می تواند بر سیستم گوارشی شما نیز تأثیر منفی بگذارد. هضم غذاهای بزرگتر به طور بالقوه زمان بیشتری می برد و باعث احساس سیری ناراحت کننده می شود. این جایی است که ترکیبی از آنزیم های گوارشی می تواند با تجزیه مواد مغذی اصلی در غذای شما کمک کند.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر تحت رژیم دارویی هستید که بر هضم غذا تأثیر می گذارد ، پروبیوتیک ها را مصرف کنید (البته با راهنمایی پزشک). برخی از داروها می توانند باکتری های خوب روده را کاهش دهند و باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته مانند تغییر در حرکات روده شوند. افزودن پروبیوتیک ها می تواند با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، برخی از پیامدهای هضم را کاهش دهد.

شما نسبت به شیر حساسیت دارید.

در صورت عدم تحمل یا حساسیت به لاکتوز ، باید فرمول پروبیوتیک و ترکیبی از آنزیم های گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد پروبیوتیک ها می توانند ناراحتی های گوارشی مرتبط با عدم تحمل شیر را برطرف کنند. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند به تجزیه قند شیر کمک کند ، بنابراین برای افراد غیرقابل تحمل / حساس لذت بردن از شیر در حد اعتدال آسان تر است.

چگونه آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم بهتر با هم کار کنند

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما مانند هر مکمل ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید ابتدا به پزشک خود مراجعه کنند تا احتمال تداخل را رد کنند.

بسیاری از افراد می توانند از افزودن هر دو نوع مکمل به برنامه روزانه خود سود ببرند. با این حال ، هر یک از آنها برای فرآیند گوارش ما مهم هستند. اگر می خواهید ترکیبی از آنزیم های پروبیوتیک و گوارشی را به برنامه خود اضافه کنید ، قطعاً باید چند نکته را به خاطر بسپارید.

اول ، پروبیوتیک ها یک مزیت طولانی مدت هستند. سازگاری برای ایجاد مزایای معنی دار ضروری است. علاوه بر این ، نتایج مصرف پروبیوتیک ممکن است چندان واضح نباشد. با این حال ، می توانید یک تفاوت مثبت در هضم کلی خود مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها بلافاصله پس از بلع تسکین می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم گوارشی را می توان روزانه یا در صورت نیاز با غذاهایی که باعث نفخ یا سوء هاضمه می شوند ، مصرف کرد.

دوم ، شما می خواهید مطمئن شوید که هر فرمول را به درستی مصرف کرده اید تا بهترین نتایج را بدست آورید. تعداد زیادی از فرمول های پروبیوتیک زمانی موثر هستند که با معده خالی مانند اولین صبح یا قبل از خواب مصرف شوند. در عوض ، آنزیم های گوارشی باید همراه غذا مصرف شوند تا بتوانند به درستی عمل کنند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در مکمل های HUM’s Gut Instinct و Flatter Me یافت می شوند ، روشهای موثری برای ارتقاء هضم سالم و حمایت از سلامت کلی روده شما هستند. برخی از افراد ممکن است از هر دو استفاده کنند ، در حالی که برخی دیگر باید بر اساس هدف خود انتخاب را محدود کنند. مسابقه ما را دنبال کنید تا به شما کمک کند مکمل های مناسب خود را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید