آیا به مانیتور مداوم قند نیاز دارید؟


یکی از گرایش های جدید در زمینه سلامت ، افرادی هستند که از مانیتورهای مداوم گلوکز (یا CGM) به عنوان ابزاری برای کاهش وزن ، عملکرد ورزشی یا بهینه سازی سلامت عمومی استفاده می کنند.

این دستگاه ، که قرائت مداوم سطح قند خون شما را در زمان واقعی ارائه می دهد ، در ابتدا برای کمک به بیماران دیابتی برای کنترل قند خون ایجاد شد. و در واقع ، این تنها هدفی است که این دستگاه پزشکی توسط FDA تأیید شده است.

CGM هنوز در ایالات متحده به نسخه نیاز دارد ، اما پزشکان این اختیار را دارند که داروها و دستگاه های “بدون برچسب” را برای موارد دیگری غیر از موارد مورد تأیید FDA تجویز کنند. به طور کلی شرکتهایی که این ابزارها را برای عموم مردم عرضه می کنند دارای “MD ترکیبی” برای ارائه نسخه های لازم هستند.


CGM چگونه کار می کند؟

برای استفاده از آن ، رشته های کوتاهی که از موی انسان گسترده تر نیستند را زیر پوست قرار می دهید (معمولاً در بازوها یا تنه بدن). این سنسور میزان قند خون را به خواننده یا برنامه تلفن شما ارسال می کند. معمولاً خود سنسور باید هر دو هفته تعویض شود.

اخیراً با دکتر نشستم ب. گابریل اسمولارز ، متخصص غدد درون ریز و پزشک چاقی ، در مورد CGM ها و نحوه عرضه و استفاده آنها در حال حاضر صحبت می کند. شاید دکتر را به خاطر داشته باشید Smolarz از قسمت من در مورد اینکه چرا کاهش وزن برای برخی از افراد دشوارتر از دیگران است و چگونه داروهای کاهش وزن دارویی می تواند نقش مهمی در درمان آنها داشته باشد. (دکتر Smolarz همچنین به عنوان مدیر ارشد پزشکی Novo Nordisk ، شرکتی که داروهایی را برای درمان دیابت و چاقی تولید می کند ، خدمت می کند.)

در عمل دکتر Smolarz ، CGM تقریباً توسط بیمارانی استفاده می شود که برای کنترل قند خون به انسولین نیاز دارند. به عنوان مثال ، سطح قند خون قبل از غذا به تعیین میزان انسولین کمک می کند. CGM بیماران را از مجبور شدن به انگشتان خود شش یا چند بار در روز برای آزمایش قند خون خود آزاد می کند. اما این چیزی بیشتر از راحتی نیست.

CGM همچنین به پزشکان کمک می کند تا الگوها و تمایلات را در طول روز ببینند ، در حالی که بیماران معمولاً با انگشتان دست خود چک نمی کنند. به عنوان مثال ، آیا سطح گلوکز خون بعد از شام بالا است؟ در این صورت ، دوز انسولین در شام ممکن است نیاز به افزایش داشته باشد. آیا آنها در شب بسیار پایین هستند؟ در این صورت ، مقدار انسولین طولانی مدت در عصر ممکن است نیاز به کاهش داشته باشد.

قند خون خود را با CGM فشار دهید

CGM قطعاً زندگی را برای بیماران دیابتی و پزشکان آنها آسان تر می کند. اما در حال حاضر ، بسیاری از افراد بدون دیابت به این فناوری علاقه مند شده اند. گذشته از همه ، دهها سال است که همه ما این پیام کلی را دریافت کرده ایم که قند خون بالا مضر است و پایین نگه داشتن قند خون خوب است. به نظر می رسد استفاده از CGM بهترین راه برای استفاده از این توصیه است.

به عنوان مثال ، فردی که در برنامه بی وزنی با او کار می کردم ، اخیراً به دلیل کنجکاوی شروع به پوشیدن CGM کرد. اما به نظر می رسد بیشتر از آنکه پاسخ دهد ، س questionsالات ایجاد می کند.

“من با مانیتورهای مداوم قند خون آزمایش می کنم ، اما در مورد محدوده ایده آل دقیقا گیج شده ام.” منطقه سبز “در برنامه بین 70 تا 180 است. اما خوانده ام که گلوکز نمی تواند بیشتر از 140 ، و دیگران می گویند که نمی تواند بیش از 110 باشد. اگر دو ساعت بعد از غذا قند خون شما بین 90-110 افت کند ، آیا مهم است که قله آن چقدر بالا باشد؟ ”

و این مشکل واقعی استفاده از CGM به عنوان ابزاری برای بهینه سازی سلامتی یا کاهش وزن است. مطمئناً اطلاعات جالبی به دست می آورید. اما چگونه آن را تفسیر می کنید؟ به ما گفته می شود که باید قند خون خود را “پایین” یا “پایدار” نگه داریم ، اما این دقیقاً به چه معناست؟

  • گلوکز ناشتا زیر 100 میلی گرم در دسی لیتر به این معنی است که شما در معرض خطر دیابت نیستید. اما آیا گلوکز ناشتا 90 بهتر از 95 است؟
  • آیا افزایش پس از غذا که به 140 برسد بدتر از افزایش در دمای 120 است؟
  • آیا رسیدن به قند خون بعد از غذا خوردن 30 دقیقه بعد از غذا خوردن بهتر است یا بدتر از رسیدن به اوج خود پس از 60 دقیقه؟
  • آیا بازگشت به سطح قبل از غذا در 90 دقیقه بهتر یا بدتر از 120 دقیقه است؟ آیا این بدان معناست که لوزالمعده شما بهتر کار می کند یا ناهار شما آنقدر کوچک است که شما را تا دیر وقت بعد از ظهر مجبور کند؟

مهمتر از همه: اگر همه اینها در یک محیط “سالم” باشد ، آیا مزایایی وجود دارد که می تواند موفقیت را افزایش دهد؟ آیا التهاب را کاهش می دهد؟ آیا خطر بیماری های طولانی مدت را کاهش می دهد؟ آیا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

همانطور که توسط دکتر نشان داده شده است اسمولارز ، ما هنوز داده های قوی نداریم که نشان دهد مردم از تعدیل سطح قند خون سالم سود می برند.

تحقیقات می تواند روزی به برخی از این سوالات پاسخ دهد. با این حال ، تا زمانی که توصیه ای از طرف شرکت ها یا مربیانی که این ابزار را به افرادی که دیابت ندارند ، ارائه نشود ، طبق تعریف ، این یک حدس و گمان است.

آیا CGM می تواند به شما در بهبود رژیم غذایی یا سلامت شما کمک کند؟

برای اکثر مردم ، CGM احتمالاً چیزهایی را که قبلاً نمی دانید فاش نمی کند: کربوهیدرات های تصفیه شده قند خون را بیشتر از کربوهیدرات های پیچیده افزایش می دهند. یک وعده غذایی بزرگ قند خون شما را بیشتر از یک وعده غذایی کوچک افزایش می دهد. چربی ، پروتئین و فیبر همگی سرعت بالا و پایین رفتن قند خون را کاهش می دهند.

مطمئناً ، می توانید یادداشت های دقیقی در مورد نحوه مطابقت اطلاعاتی که در خواننده CGM خود با مواردی مانند سطح انرژی یا اشتهای خود دارید ، داشته باشید. اما ممکن است بتوانید با مشاهده دقیق چگونگی تأثیر غذاها و غذاهای مختلف بر انرژی یا اشتهای شما ، دیدگاه مشابهی را بدست آورید.

با این وجود ، دیدن آن پاسخ ها در زمان واقعی و داشتن شواهد مشخص در مورد تأثیر انتخاب های شما می تواند شما را برانگیزد تا با دانستن آنچه باید انجام دهید ، رفتار خود را تغییر دهید. اما این انگیزه ارزان نیست.

هزینه استفاده از CGM بدون نسخه 200 تا 400 دلار در ماه است. و همانطور که مشتری من دریافت ، احتمالاً بیشتر از آنکه به آن پاسخ دهد ، س questionsالات ایجاد می کند. برخی از ناظران همچنین ابراز نگرانی معتبری کرده اند که استفاده از CGM غیر پزشکی حتی می تواند رفتارهای نامنظم غذا خوردن را در افرادی که آسیب پذیر هستند ایجاد کند.

چیزهای دیگری به جز غذا بر قند خون شما تأثیر نمی گذارد ، از جمله استرس ، خواب ، گرما و ورزش. در حالی که CGM به شما امکان می دهد تا اثرات این عوامل را مشاهده کنید ، دانستن نحوه استفاده از این اطلاعات دشوار است-زیرا معیارهای معینی برای افراد بدون دیابت در مورد خوب ، بهتر یا بهترین در این شرایط مختلف وجود دارد.

اما فرض کنید شما فقط در مورد پاسخ قند خون منحصر به فرد خود کنجکاو هستید. شاید شما گمان می کنید که شما از جمله افرادی هستید که پاسخ قند خون منحصر به فرد و نادرستی به پیش بینی توصیه های رایج رژیم غذایی دارید. یا می خواهید ببینید آیا منحنی قند خون شما در حین ورزش با عملکرد یا بهبودی شما ارتباط دارد یا خیر. یا شاید شما احساس می کنید که دیدن تأثیر انتخاب هایی که در زمان واقعی انجام می دهید ، شما را مجبور به انتخاب سالم تری می کند. اگر مایل به صرف مقدار مشخصی از پول برای چنین اطلاعات و انگیزه ای هستید ، CGM گزینه ای است که احتمالاً فقط گسترده تر خواهد شد.

با این وجود ، اگر در این مسیر پیش می روید ، سعی کنید اطلاعات – و توصیه هایی که ممکن است دریافت کنید – در چشم انداز داشته باشید. برای بیماران دیابتی ، حفظ قند خون در محدوده پارامترهای تعیین شده می تواند سلامت و طول عمر را افزایش دهد. اما برای کسانی که از دیابت یا پیش دیابت رنج نمی برند ، هیچ مدرکی (نسخه) از نسخه “سالم” پاسخ “سالم” قند خون وجود ندارد.

با این حال ، شواهد زیادی وجود دارد که رژیم غذایی مناسب – که شامل سبزیجات بیشتر و سایر غذاهای کامل ، قندهای افزوده شده کمتر ، کربوهیدراتهای تصفیه شده و غذاهای بسیار فرآوری شده است و به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند – سلامت شما را بهبود می بخشد. بدون نیاز به سنسور!



دیدگاهتان را بنویسید