آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


اکثر مردم ، هنگام شروع یک رژیم غذایی جدید ، از هر 10 نفر 9 نفر با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده اصلی و 3 وعده غذایی شروع می کنند. چرا زیرا این امر برای افراد در جهان رژیم توصیه می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این الگوی غذایی مثرترین است.

در واقع تحقیقات نشان می دهد که اگر تعداد کالری یکسان در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم افرادی که در روز 6 غذا می خورند در مقایسه با افرادی که در روز 3 غذا می خورند وجود ندارد!

بنابراین چرا باید این ایده را به خود مشغول کرد که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را تقویت کنم؟” به طور مشابه ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما از گرسنگی می افتد و از غذا برای تولید انرژی استفاده نمی کند ، ذخیره سازی به شکل چربی شروع می شود.”

بیایید از آن مطمئن شویم این اتفاق در مدت کوتاهی رخ نداد.

پاسخ ساده این است که چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ تعصبات تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم در حین کار مشاهده می کنم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذا در روز با میان وعده در صورت نیاز (صبح ، ناهار یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال خوردن بیشتر (یا کالری) موثر است. درست است، واقعی.

در واقع ، در هر وعده غذایی ، فرصتی برای خوردن وجود دارد-به ویژه اگر ما در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر در زمان فرصت غذا بخوریم ، تا زمانی که آن را احساس کنیم (که معمولاً وقتی بیشتر غذا می خوریم) این اتفاق می افتد ، به این فکر افتادیم که کالری بیشتری مصرف کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه آنها به فکر غذا خوردن در طول روز هستند.

تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی چقدر زمان باقی است؟

چرا مجبورم 2 وعده غذایی را بسته بندی کرده و عصر هنگام رفتن به محل کار به مدت 5 ساعت بخورم؟

آیا باید ساعت را روی گوشم بگذارم تا دقیقاً بدانم چه موقع باید غذا بخورم؟

به نظر می رسد زمانی که 3 وعده غذایی بزرگتر در روز بخوریم بسیار مفید خواهد بود. این به ما این امکان را می دهد که احساس “سیری” و “سیری” داشته باشیم نه اینکه فقط به اندازه کافی غذا بخوریم تا معده خود را دائما در جلو نگه داریم. همچنین آزادی روانی بیشتری در مورد غذا خوردن داشتیم. به این ترتیب ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم ، زیرا 6-5 ساعت قبل از اینکه بدن ما چنین چیزی را بگوید ، داریم باز گرسنه ام!

این می تواند برای شما رویدادی باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به “رژیم” و “ممنوعیت” فکر می کنند!

با این اوصاف ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا خوردن بر روز شما غالب است و به نظر نمی رسد سیر باشید ، تصور می شود که تغییرات زیادی خواهد شد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، با یک میان وعده به یک وعده غذایی بزرگتر بروید و طعم شما را ببینید! فکر می کردید تازه متوجه شده اید که این ترفند ساده برای شما تبادل بازی است!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید