آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامت روده شما آسیب می رسانند؟ کارشناس توضیح می دهد


نوشابه های رژیمی ، آب نبات های بدون قند ، میله ها ، آب نبات ها و کلوچه هایی که با شیرین کننده های مصنوعی بدون کالری ساخته شده اند-ممکن است جایگزین سالم تری نسبت به همتایان اصلی خود که با شکر طبیعی تهیه شده اند به نظر برسند. به هر حال ، آنها کالری کمی دارند یا هیچ کالری ندارند و شیرین تر از شکر روی میز هستند ، بنابراین چه چیزی را دوست نداریم ، درست است؟

بحث در مورد شیرین کننده های مصنوعی سالهاست که تکرار می شود ، اما در اینجا دلیل قانع کننده ای برای کنار گذاشتن غذاهای شیرین وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند سوکرالوز ، آسولفام- K و آسپارتام می توانند برای سلامت روده شما مضر باشند.

چگونه شیرین کننده های مصنوعی می توانند بر سلامت روده تأثیر بگذارند

جسی وانگ ، RDN ، LD ، متخصص تغذیه و متخصص در سلامت روده و IBS گفت: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی می توانند ترکیب میکروب های روده شما را تغییر دهند زیرا میکروب های خاصی می توانند شیرین کننده های مصنوعی را بهتر از بقیه تجزیه کنند.” “این باعث می شود میکروب هایی که می توانند آن را تجزیه کنند رشد کنند در حالی که میکروبی که نمی توان آنها را کاهش داد ، باعث تغییر در ترکیب می شود.”

به عنوان مثال ، مقاله اکتبر 2017 در مولکول ها نشان داد که چگونه نئوتام – یک شیرین کننده مصنوعی بدون کالری – تنوع باکتریایی را در میکروبیوم روده در موش ها با افزایش رشد برخی از باکتری ها و جلوگیری از رشد دیگران تغییر می دهد. (به عنوان یک یادآوری ، هرچه میکروبیوم روده شما بیشتر باشد ، بهتر است.)

در حالی که مطالعات بیشتری برای بررسی اثرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی مانند نئوتام بر روده انسان مورد نیاز است ، این واقعیت که آنها می توانند باعث دیس بیوز روده شوند – عدم تعادل بین باکتری های خوب و بد در روده – به این معنی است که احتمال وجود دارد. آنها می توانند بر روی چیزهای مختلف در بدن شما تأثیر بگذارند.

آنها ممکن است یک سیستم ایمنی ضعیف را حمل کنند

علم نشان می دهد که ارتباط قوی بین سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی بدن شما وجود دارد. ماروین سینگ ، دکتر ، متخصص گوارش ، بنیانگذار کلینیک Precisione و نویسنده کتاب آینده ، می گوید: “شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث ایجاد عدم تعادل باکتریایی در میکروبیوم روده شوند که ممکن است بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر بگذارد.” سلامت خود را ذخیره کنیدبه

دکتر شیرین توضیح می دهد: “این شیرین کننده ها می توانند با تغییر میکروبیوم روده باعث اختلالات متابولیک و عدم تحمل گلوکز شوند.” سینگ خب پس این چرا مهم است؟ اگر تعادل میکروبیوم ما وجود نداشته باشد ، سیستم ایمنی بدن ما ممکن است قوی نباشد – و بیشتر سیستم ایمنی بدن ما در روده یافت می شود. “

برای مثال: تحقیقات نشان می دهد که استفاده از شیرین کننده های مصنوعی در دوزهای بالا می تواند با تغییر میکروبیوم باعث عدم تحمل گلوکز شود. میکروب های رودهبه دانشمندان آب آشامیدنی موش ها را با ساخارین ، سوکرالوز یا آسپارتام در دوزهای بالا تکمیل کردند. پس از 11 هفته ، موش هایی که آب شیرین شده مصنوعی می نوشیدند در مقایسه با موش هایی که فقط آب یا آب تقویت شده با ساکاروز یا گلوکز مصرف می کردند ، عدم تحمل گلوکز را نشان دادند.

در حالی که هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، یک نظریه این است که آنها می توانند گیرنده های شیرین کننده بدن را مختل کرده و پاسخ انسولین را تحریک کنند. این می تواند میل به شیرینی را به جای کاهش آن افزایش دهد.

برای درک کامل اثرات استفاده از شیرین کننده های مصنوعی بر روی روده انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است ، اما تحقیقات روی این موش ها تصویر اولیه ای را در اختیار ما می گذارد.

آنها می توانند علائم گوارشی را بدتر یا تحریک کنند

اینا لوکیانوفسکی ، PharmD ، متخصص بهداشت روده و نویسنده می گوید ، سایر مطالعات موش روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که می توانند التهاب روده را تشدید کنند ، به ویژه در افرادی که مبتلا به بیماری التهابی روده هستند ، مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز. رفع کرون و کولیتبه

“به عنوان مثال ، مطالعه مه 2018 در بیماری التهابی روده لوکانوفسکی گفت که شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز مالتودکسترین (Splenda) باعث تشدید التهاب روده در موش های صحرایی حامل بیماری کرون شد. “به طور خاص ، شیرین کننده های مصنوعی مقدار را افزایش می دهند پروتئوباکتری ها– گونه های باکتریایی مرتبط با سالمونلا ، و کولی، روز Legionellae– در موش های مستعد بیماری کرون و موارد مرتبط. “

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تعادل باکتریایی در روده شوند ، می توانند به طور بالقوه در افرادی که مبتلا به IBD ، IBS یا هر نوع دیس دیوز روده ای یا مشکلات گوارشی هستند علائم را بدتر یا بروز دهند.

دکتر سینگ می گوید: “هنگامی که تغییری در میکروبیوم ایجاد می شود ، ممکن است احتمال بروز التهاب نیز وجود داشته باشد. عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد یا تشدید علائم IBD شوند ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل مطمئناً خطرناک است.”

مردان میله های پروتئینی می خورند

چگونه استفاده از شیرین کننده های مصنوعی را کاهش دهید

اگر بر سلامت روده ، ایمنی بدن یا مستعد مشکلات گوارشی تمرکز می کنید ، ممکن است بخواهید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید. وانگ گفت: از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی بیشتر در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن برچسب غذاهای بسته بندی شده است. وی گفت: “همه غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین ، را برای منابع پنهان شیرین کننده های مصنوعی بررسی کنید.”

دکتر الکل می گوید: مراقب الکل قند – نوع دیگری از جایگزین قند – باشید که می تواند مشکلات گوارشی مشابهی مانند گاز ، درد معده و نفخ ایجاد کند. سینگ تفاوت اصلی بین الکل های قندی و شیرین کننده های مصنوعی این است که الکل های قندی حاوی کالری کمی هستند ، اگرچه کالری کمتری نسبت به قند رومیزی دارند و شیرین کننده های مصنوعی معمولاً بسیار شیرین هستند.

وونگ پیشنهاد می کند که شیرین کننده های مصنوعی زیر و الکل های قندی را فراموش کرده و تعدادی مبادله سالم را در زیر امتحان کنید.

جلوگیری از شیرین کننده های مصنوعی و الکل قند

  • ساخارین
  • ساکارز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نام نئوت
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • مالتیتول

شیرین کننده های طبیعی را امتحان کنید

  • عشق
  • شربت افرا
  • کاروب
  • آگاو
  • به زبان ساده نیشکر
عسل از قاشق در فنجان می چکد

همچنین می توانید جایگزین های سالم تری برای غذاهایی که معمولاً می خورید و دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند ، بیابید. به عنوان مثال ، اگر از نوشابه های رژیمی معمولی استفاده می کنید ، آب سلتزر طعم دار را در نظر بگیرید. و اگر غذاهای پخته می خواهید ، به جای بسته بندی آن را در خانه تهیه کنید و از شربت افرا یا عسل به عنوان شیرین کننده استفاده کنید.

لوکیانوفسکی گفت ، استویا ، جایگزین طبیعی قند ، همچنین می تواند جایگزین مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی باشد ، زیرا مشکلات روده ای زیادی ایجاد نمی کند. با این حال ، برخی نگرانی ها وجود دارد که استویا می تواند یک اختلال غدد درون ریز باشد. با این وجود ، برای تأیید یافته ها به تحقیقات بیشتری نیاز است ، آقایان. سینگ

غذای آماده

وونگ می گوید: “در حالی که منتظر تحقیقات بیشتری برای توضیح اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده هستیم ، شاید بهتر باشد از شیرین کننده های سنتی مانند قند نیشکر ، عسل و شربت افرا در حد اعتدال استفاده کنیم.” “آنها قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند و ما می دانیم که آنها در شرایط متوسط ​​مطمئناً ایمن هستند.”

اعتدال نام بازی برای انواع شیرین کننده ها است: “تحقیقات زیادی در مورد شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که تنها استفاده از شیرین کننده های مصنوعی و طولانی مدت (بیش از چهار هفته) می تواند این تغییرات را در روده ایجاد کند.” به بنابراین ، خوردن شیرین کننده های مصنوعی هر چند وقت یکبار ممکن است برای اکثر افراد سالم بی خطر باشد. “



دیدگاهتان را بنویسید