آیا من واقعاً گرسنه هستم؟ علائم فیزیکی گرسنگی که باید به دنبال آن باشید


آیا واقعاً می توانید علائم گرسنگی جسمی را احساس کنید و بدانید در پاسخ چه موقع غذا بخورید؟ به طرز شگفت انگیزی ، بسیاری از مردم چنین نمی کنند و آنها باقی می مانند که از خود بپرسند ، “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما نگران نباشید ، اگر این موارد را نیز وارد کنید – ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم.

حرکت در نشانه های فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی دشوار باشد. ما افرادی هستیم که مشغول کارهای زیاد هستیم ، اغلب اوقات احساس نمی کنیم که وقت داریم با گرسنگی بررسی کنیم یا بفهمیم چقدر گرسنه است. و گاهی اوقات ، ما نمی دانیم چه حسی دارد!

ما در مورد تمرکز حواس و ذهن آگاهی در Stripped Nutrition صحبت کردیم و باز هم ، در اینجا نیز نقشی ایفا خواهد کرد. هنگامی که ما با دقت غذا نمی خوریم (و اگر بخواهید غیرمنطقی غذا می خوریم) ، کمی سخت است که بدانیم گرسنگی چیزی است که در واقع انتخاب های غذایی ما را هدایت می کند.

برای کمک به شما ، ما به شما می آموزیم که چگونه حساس تر باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید با بررسی اینکه چرا اینقدر مهم است که متناسب با گرسنگی خود غذا بخورید شروع کنیم.

چرا تشخیص علائم گرسنگی جسمانی مهم است؟

در طول روز بدن ما دائماً با ما ارتباط دارد تا به ما بگوید چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به انرژی نیاز نداریم. مساله گرسنگی و سیری ما مسئول این امر هستیم!

هورمون های مسئول ایجاد گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری).

وقتی علائم گرسنگی فیزیکی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما آنچه متاسفانه در طول زمان برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد این است که آنها شروع به نادیده گرفتن علائم فیزیکی یا فراموش کردن احساسات خود می کنند. برنامه زمانبندی ، کمبود زمان ، استرس و رژیم غذایی برخی از عوامل سبک زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را نادیده می گیریم یا نمی بینیم ، یک سری اتفاقات شروع می شود.

وقتی می خوریم ، زیاد غذا می خوریم یا به اندازه کافی غذا نمی خوریم ، می توانیم به گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، احساس بی حالی ، نفخ و بیش از حد سیری کنیم.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما می خواهیم به علائم گرسنگی فیزیکی عادت کنیم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

وقتی با گرسنگی و سیری وارد می شوید ، می توانید بفهمید که واقعا گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در اینجا برخی از رایج ترین علائم گرسنگی فیزیکی آورده شده است.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که تازه بیرون آمده اید؟ آیا از خوب خوابیدن خسته شده اید؟ حتی اگر کار سنگینی انجام نداده اید خسته شده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی فیزیکی است.

ما مدام به بدن نیازمند انرژی اشاره می کنیم. خوب ، فکر کنید انرژی = غذا. وقتی غذای کافی (و در نتیجه انرژی) دریافت نمی کنیم ، بدن احساس تردی بسیار می کند.

کارهای روزمره کمی دشوار است و به نظر می رسد که ما نمی توانیم آن را انجام دهیم. تنها راه نجات خوردن غذای مغذی است!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، حتماً بررسی کنید تا ببینید آیا این نشانه فیزیکی گرسنگی است.

بزرگ شدن شکم

این یکی آسان است ، اینطور نیست؟

اگر معده شما غرغر یا غرغر می کند و درد شدیدی احساس می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم ، مهم نیست که رژیم های غذایی ، سم زدا یا پاک کننده های موجود به شما بگویند این سرنخ ها را برای ساعت ها نادیده بگیرید ، بی فایده و واقعیت ندارد.

وقتی احساس درد می کنیم ، آنچه اتفاق می افتد این است که ماهیچه های شکم در صورت خالی منقبض می شوند. دفعه بعد که شکم شما غرغر می کند ، با غذای مغذی پایه پنجم گوش دهید و به آن پاسخ دهید!

سردرد و ارتعاش دستها

وقتی گرسنه هستیم و به اندازه کافی غذا نخورده ایم ، سطح قند خون در بدن کاهش می یابد. هنگامی که قند خون پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد که به شما بگوید به انرژی بیشتر یا غذا نیاز دارید.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، احتمال سفت شدن عروق خونی و افزایش فشار خون وجود دارد. نتیجه نهایی؟ سردرد

علاوه بر این ، هنگامی که قند خون پایین است ، بسیار متداول است که ما دچار لرزش و بی روح شدن شویم.

اگر اغلب با سردرد همراه با دست های تکان خورده مواجه می شوید ، بدن شما ممکن است بخواهد به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این ممکن است یکی از نشانه های گرسنگی فیزیکی شما باشد.

مه مغزی و ناتوانی در تمرکز

هر دو نیز با قند خون پایین ارتباط دارند. هنگامی که بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

این می تواند وضعیت را تار کند! ممکن است احساس کنید روند فکر کردن شما کمی کندتر از حد معمول است ، یا ممکن است نتوانید مانند همیشه روی کارهای عادی تمرکز کنید.

بدن شما با عملکرد در سطح پایین تر سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک

همه تجربه کرده اند “جا رختی” قبل از این. وقتی متکبر ، تحریک پذیر ، ناامید و گاهی اوقات بدون دلیل مشخص بسیار سخت هستید. آیا چیزی شما را اذیت می کند؟ مشکلی هست؟ نه فقط گرسنه

انرژی و تغذیه بدن شما کم است ، بنابراین دوباره قند خون شما پایین است. هنگامی که قند خون پایین است ، برای ما بسیار آسان تر است که بدون هیچ دلیل واضحی احساسی واکنش نشان دهیم.

اگر متوجه شدید که این امر زمانی اتفاق می افتد که زمان زیادی را بدون غذا می گذرانید ، یکی از علائم گرسنگی فیزیکی بدن شما ممکن است این باشد:جا رختی “ یا تحریک پذیر

نشانه هایی که ممکن است به اشتباه درک شوند گرسنگی اما “سر گرسنگی”

اما اگر فکر کنیم نشانه هایی از گرسنگی فیزیکی را تجربه می کنیم چه اتفاقی می افتد در حالی که در واقعیت چیز دیگری است؟ ما به این می گوییم “سر گرسنه”.

گرسنگی سر زمانی اتفاق می افتد که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص ، پاسخ بدنبال غذا را ایجاد می کند.

در اینجا برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم ، آورده شده است ، گرسنگی سربه

هوس های ناگهانی

تا به حال به طور تصادفی با خود فکر کرده اید: “خدایا ، من قصد کشتن دارم [insert craved food item here]”واقعاً غیر طبیعی است؟

این یک آرزو است! در حال حاضر قبل از بررسی این موضوع ، سناریوهای آناتومیکی خاصی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد هوس شود ، و اینها ممکن است ربطی به گرسنگی فیزیکی داشته باشد. بنابراین ، اگر می خواهید بیشتر بدانید و هنوز این کار را نکرده اید ، به اینجا بروید تا درباره خواسته های خود بیشتر توضیح دهید.

اما بیشتر اوقات ، این طعم و تجربه غذایی است که ما انتظار داریم ، نه غذای فیزیکی از طریق غذا. وقتی ما فقط می خواهیم غذا بخوریم تا بخوریم ، اگر می خواهید ، این یک نشانه است گرسنگی سربه

خستگی جسمی یا روانی

آیا تا به حال آنقدر از لحاظ جسمی یا روحی خسته شده اید که تنها چیزی که می خواهید انجام دهید این است که چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ آره، گرسنگی سربه

حالا من می گویم ، این کمی پیچیده است. به دلیل خستگی بسیار ممکن است از نظر جسمانی گرسنگی بکشید. اما اغلب ، وقتی احساس می کنیم از نظر روحی یا جسمی خسته شده ایم و هیچ نشانه ای از گرسنگی جسمانی نشان نمی دهیم ، ممکن است غذا همچنان خوشمزه باشد.

هنگامی که ما به دلیل احساسات یا احساسات بدون احساس بدنبال غذا می گردیم ، سیگنال های گرسنگی بدن را نمی شنویم.

فشار غیرقابل تحمل

این بسیار شبیه به مثال قبلی است! وقتی استرس داریم همان کاری را می کنیم که احساس خستگی می کنیم.

استرس ناراحت کننده و ناخوشایند است. از سوی دیگر ، خوردن غذاهای خوشمزه راحت و بسیار لذت بخش است. ایجاد عادت به دنبال غذا در شرایط استرس بسیار آسان است.

ما به این می گوییم استرس خوردن!

وقتی استرس غیرقابل کنترل باشد ، افزایش می یابد و ما روشهای سریع و آسانی برای تسکین آن پیدا می کنیم. غذا یک راه است. گرسنگی ناشی از استرس روشی است برای گرسنگی سر به جای گرسنگی فیزیکی

افزایش احساسات

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر ناراحت ، عصبانی ، افسرده یا ناامید شده اید که مجبور شدید یک کوکی بردارید؟

بعد از دو مثال آخر ، به راحتی می توانم ببینم که این مثال چگونه است گرسنگی سر درست مثل استرس ، وقتی نمی توان با احساسات کنار آمد ، می توانیم از طریق غذا از آنها کمک بخواهیم.

بیاموزید که علائم گرسنگی فیزیکی را اضافه کنید

هدف در اینجا این است که واقعاً با گرسنگی فردی و همچنین سیری شروع کنید. برای عادت به علائم فیزیکی گرسنگی که همیشه تجربه می کنید. وقتی این کار را انجام دهید ، می توانید با لذت غذا بخورید.

در Mindful Nutrition members ، اعضای ما ابزارها و منابع لازم را برای توسعه این مهارتها برای سازگاری با علائم گرسنگی بدن خود فراهم می کنند تا بتوانند با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود ، بدانند چه موقع ، چه چیزی بخورند و چقدر بخورند. به

داشتن یک مهارت قوی است!

دیدگاهتان را بنویسید