ارتباط سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و چاقی


تعداد زیادی از مردم با بیماری های مرتبط با چاقی آشنا هستند. چاقی چه مشکلاتی را به دنبال دارد ، مانند بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا ، دیابت و سایر مشکلات. اما تعداد کمی از مردم می دانند که چاقی برای زنان ممکن است با مشکلات باروری و سندرم تخمدان پلی کیستیک مرتبط باشد.

در مورد سندرم تخمدان پلی کیستیک بیشتر بدانید

سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از شایع ترین اختلالات هورمونی در سنین باروری است. تقریباً 10 all از زنان به این سندرم مبتلا می شوند. علائم و نشانه های اصلی این سندرم قاعدگی نامنظم است و اغلب با مشکلات بارداری روبرو می شوند. این سندرم زمانی رخ می دهد که سطح هورمون ها در بدن تغییر می کند و غیر طبیعی است. علت اصلی این عارضه مربوط به تولید بیش از حد هورمون مردانه آندروژن است. علاوه بر این هورمون ها ، عوامل مختلف دیگری نیز می توانند بر اختلال عملکرد تخمدان تأثیر بگذارند.

چرا سندرم تخمدان پلی کیستیک باعث چاقی می شود؟

این سندرم استفاده از هورمون انسولین را برای بدن مشکل می کند. در نتیجه ، قند و نشاسته به انرژی تبدیل نمی شوند. از نظر پزشکی ، این وضعیت مقاومت به انسولین نامیده می شود. سطح انسولین همچنین به تولید آندروژن های بیشتر کمک می کند و یک چرخه مداوم است. افزایش وزن در افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک بر شکم و لگن تأثیر می گذارد. به شکل اندام های شکل گلابی ، اندام های شکل سیب می شوند. چربی شکمی خطرناک ترین نوع چاقی است زیرا منجر به بیماری های قلبی عروقی و کبد چرب می شود.

درمان تخمدان پلی کیستیک با استفاده از کاهش وزن

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. هنگامی که اختلال تخمدان پلی کیستیک را تجربه می کنید ، چرخه قاعدگی شما با کاهش وزن تنها 10 to به حالت عادی بر می گردد. همچنین می تواند برخی علائم را تسکین دهد سندرم تخمدان پلی کیستیک برای کمک به.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. برای شروع کاهش وزن بهتر است به متخصص تغذیه مراجعه کنید. پزشکان رژیم های درمانی و کاهش وزن را بر اساس آزمایش های تجزیه و تحلیل بدن برنامه ریزی می کنند. در صورت نیاز به استفاده از روش لاغری بدون تهاجم ، پزشک ابزارها و روش های مناسب را به شما معرفی می کند.

رژیم غذایی برای تخمدان پلی کیستیک

با رژیم غذایی با فیبر بالا و کم قند شروع کنید. حتما میوه ، سبزیجات و غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به جای خوردن سه وعده غذایی سنگین در روز ، وعده های غذایی خود را جدا کنید. همچنین در تنظیم و کنترل قند خون مثر است. حداقل 30 دقیقه در روز ورزش هوازی انجام دهید ، مانند پیاده روی. اگر سیگاری هستید ، هر از گاهی دوز را زیر نظر پزشک کاهش دهید.

چرا تشخیص زودهنگام و درمان PCOS مهم است؟

مانند بیماری های مزمن ، تشخیص زودهنگام می تواند روند بهبود را تسریع کند.

دیدگاهتان را بنویسید