اگر سعی می کنید کافئین را کنار بگذارید ، 8 جایگزین سالم برای قهوه


کنار گذاشتن آن فنجان قهوه سخت است. چه طعم غنی و مغذی باشد ، چه انرژی را افزایش دهد و چه مراسم جرعه جرعه ، دلایل زیادی برای دوست داشتن قهوه وجود دارد.

اما گاهی اوقات خوب است که از چیزهایی که دوست دارید جدا شوید و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید متوجه شده باشید که کافئین شما را شب ها بیدار نگه می دارد ، بعد از آن احساس بیقراری می کنید ، یا شرایط پزشکی دارید که شما را مجبور می کند قهوه خود را محدود کنید. اگر در مورد لیوان روزانه خود (یا دو) تجدید نظر می کنید ، یافتن جایگزین هایی برای قهوه می تواند به سهولت انتقال کمک کند.

به خواندن ادامه دهید تا برخی از جایگزین های سالم قهوه را پیدا کنید که هنوز به شما انرژی ، طعم یا مراسم مورد نظر شما را می بخشد.

قهوه خوب و بد

فواید قهوه

یکی از مزایای نوشیدن قهوه ، انرژی فوری آن است. این به لطف یک محرک معروف به کافئین است.

با توجه به بررسی مطالعات انجام شده ، کافئین می تواند به شما کمک کند تا شفاف تر فکر کنید و خلق و خوی هوشیاری خود را در 37.5 تا 450 میلی گرم (میلی گرم) در روز افزایش دهید. یک فنجان قهوه سیاه دم کرده حدود 96 میلی گرم کافئین در هر تخمین از وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) تأمین می کند.

بر اساس یک مطالعه ، قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ملانوئیدین (رنگدانه قهوه ای) و فنیل آلانین است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کارشناسان رادیکال های آزاد را عامل اصلی پیری زودرس و بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی می دانند. بدن شما می تواند رادیکال های آزاد را از طریق استرس ، برخی داروهای خاص ، دود سیگار و آلودگی هوا تجمع دهد.

اما با وجود این که می توان قهوه خوبی تهیه کرد ، نوشیدن بیش از حد نوشیدنی های منفی نیز دارد.

عوارض قهوه

استیسی سیمون ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در شهر نیویورک گفت: “کافئین می تواند اضطراب را تشدید کند ، باعث بیقراری شود و کیفیت و میزان خواب را کاهش دهد.” او گفت که بسیاری از مردم همچنین متوجه می شوند که قهوه خود باعث مشکلات گوارشی مانند اختلالات دستگاه گوارش ، حالت تهوع و رفلاکس می شود. قهوه حتی می تواند باعث نفخ برخی از افراد شود.

مزایای ترک قهوه

از آنجا که کافئین یک محرک است ، می توانید وابستگی به قهوه را افزایش دهید. اگر برای افزایش سطح انرژی روزانه خود به قهوه تکیه می کنید ، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنید در صورتی که نتوانید مشکلات خود را حل کنید. سیمون گفت: این را به عنوان نشانه ای در نظر بگیرید که ممکن است زمان پایان رابطه باشد (یا حداقل ، در مورد وابستگی خود تجدید نظر کنید.)

مراقب سایر عوارض قهوه باشید:

  • خواب مختل می شود
  • ترس
  • سفرهای مکرر به دستشویی
  • ضربان قلب سریع
  • لرزش ماهیچه ها
  • مسائل مربوط به GI
  • تحریک

اگر از این عوارض جانبی ناراحت هستید ، در عادات قهوه خود تجدید نظر کنید.

اگر باردار هستید ممکن است بخواهید قهوه را متوقف کنید یا به دنبال جایگزین های قهوه باشید. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا به زنان باردار توصیه می کند که مصرف کافئین را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنند. با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود چه چیزی برای شما مناسب است.

چگونه کافئین را از بین ببریم یا قهوه را از بین ببریم

اگر برای شروع قهوه آماده هستید ، با محاسبه میزان مصرف روزانه قهوه خود شروع کنید. این به شما این ایده را می دهد که کجا و چه زمانی آن را کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر معمولاً صبح یک فنجان بزرگ قهوه می نوشید ، سعی کنید به یک فنجان کوچکتر بروید. یا اندازه نوشیدنی بعدی را برای چای عصرانه خود در کافی شاپ سفارش دهید. اگر معمولاً نوشیدنی های سرد می نوشید ، که بیشتر از قهوه قطره ای کافئین دارند ، سعی کنید برای شروع آنها را با یخ اضافی سفارش دهید. کلینیک مایو توصیه می کند که آن را به تدریج کاهش دهید تا بدن شما بتواند بدون کاهش عوارض جانبی زیاد ، به کاهش سطح کافئین عادت کند.

با این حال ، عوارض جانبی مانند سردرد و سوزش ممکن است ، بنابراین آماده سازی آن بسیار مفید است. “غلبه بر [the side effects] سارا شلیچتر ، MPH ، RDN از Bucket List Tummy و صاحب Nutrition For Running ، با نوشیدن مقدار زیادی آب و هدف گرفتن انرژی طبیعی ، مانند ورزش و زمان زیر نور خورشید ، گفت.

گنجاندن جایگزین های قهوه (مانند موارد زیر) در برنامه معمول شما یکی دیگر از راه های عالی برای شروع عادت است.

7 جایگزین سالم برای قهوه که می توانید امتحان کنید

1. Matcha

ماتچا لاته

اگر می خواهید مراسم صبح نوشیدن یک نوشیدنی گرم را در صبح انجام دهید ، ماچا را امتحان کنید. سیمون گفت: این یک نوع پودر چای سبز است که سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند به کاهش التهاب کمک کند. می توانید این پودر را برای یک چای با طعم آسیاب شده در آب داغ مخلوط کنید ، یا شیر یا شیرهای جایگزین به آن اضافه کنید تا یک لاته سبز پر رنگ ایجاد شود.

علاوه بر این ، هیجانی که از matcha دریافت می کنید باعث می شود بدون اضطرابی که معمولاً از قهوه تجربه می کنید ، هوشیار باشید. سیمون توضیح می دهد: “Matcha حاوی یک آمینو اسید به نام L-theanine است که به شما انرژی آرام تری می دهد و آسیبی نمی بیند.” (این یکی از دلایلی است که شما l-theanine را در HUM’s Calm Sweet Calm پیدا می کنید.)

او می داند که ماچا حاوی کافئین است ، اگرچه مقدار آن بسیار کمتر از چیزی است که در قهوه پیدا می کنید.

2. آب میوه و سبزیجات تازه و اسموتی

ترکیب یا استخراج میوه ها و سبزیجات تازه در آب میوه یا اسموتی بهترین راه برای دریافت دوز ویتامین ها و مواد معدنی در یک وعده است. ربکا والدز ، متخصص تغذیه ، MS ، RDN می گوید: “میوه های تازه ، مانند انواع توت ها ، موز و پرتقال ، و سبزیجات سبز ، مانند کلم پیچ و اسفناج ، سرشار از ویتامین هایی هستند که به بدن شما کمک می کند غذا را به سوخت تبدیل کند ، که به نام انرژی نیز شناخته می شود.” به او می گوید: “میوه ها همچنین حاوی گلوکز هستند که منبع سوخت مورد علاقه مغز شما است.”

اگر آب میوه گیری یا مخلوط کن دارید ، با ترکیب طعم های مختلف بازی کنید تا چیزی را که دوست دارید پیدا کنید. (ما عاشق این اسموتی ویتامین C یا اسموتی نارگیل آبرسان پوست هستیم.)

3. قهوه شیک

اگر نمی توانید از طعم قهوه جدا شوید ، قهوه کاسنی برای شما مناسب است. سیمون گفت: “این نوشیدنی از ریشه کاسنی تهیه شده است ، ظاهری ، مزه و بویی شبیه به قهوه دارد ، اما بدون کافئین و اسیدیته ای که دانه های قهوه به فنجان می رساند.”

ریشه کاسنی حاوی اینولین است ، یک پروبیوتیک که می تواند به بهبود سلامت روده و کاهش التهاب کمک کند. همچنین می تواند کنترل قند خون را بهبود بخشد: یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که اینولین کاسنی به کنترل قند خون در موش های مبتلا به دیابت نوع 2 پس از هشت هفته کمک کرد. سیمون گفت ، با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

شما می توانید قهوه کاسنی را در برخی از کافی شاپ ها پیدا کنید ، یا می توانید یک بسته آسیاب شده بخرید و آن را در خانه دم کنید. قهوه کاسنی اغلب با قهوه معمولی 50/50 مخلوط می شود ، که باعث می شود مصرف کافئین شما به نصف برسد. اما اگر ترجیح می دهید قهوه معمولی را به طور کلی انتخاب کنید ، قبل از سفارش برچسب یا منو را بررسی کنید.

سیمون گفت ، زنان باردار یا شیرده باید به طور کلی از کاسنی اجتناب کنند.

4. سرکه سیب

سرکه سیب روی یک قاشق

کورتنی دی آنجلو ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه در Fit Healthy Momma ، گفت: “این یکی کمی بیرون است ، اما با من همراه باشید”. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2014 ، سرکه سیب (ACV) با تخمیر قند از سیب تولید می شود که ترکیبی به نام اسید استیک تولید می کند.

اسید استیک با ارائه بسیاری از مزایای مربوط به ACV شناخته شده است. D’Angelo می گوید: “با کمک به تنظیم سطح قند خون ، حفظ انرژی و جلوگیری از خستگی ، انرژی بیشتری در طول روز به شما می دهد.”

ACV می تواند برای دندان های شما سخت باشد ، بنابراین فوراً آن را نخورید. در عوض ، مقدار کمی (حداکثر 1 تا 2 قاشق غذاخوری) را در یک فنجان آب گرم رقیق کنید ، کلینیک کلیولند توصیه می کند.

5. چای چای

چای یک نوشیدنی شیرین و تند است که از هند سرچشمه گرفته است. از ترکیب چای سیاه با مواد معطر و ادویه جات مانند دارچین ، میخک و فلفل سیاه تهیه می شود.

سیمون می گوید: “در حالی که هنوز یک نوشیدنی کافئین دار بود ، بسیاری از مارک های چای چای از کافئین کمتری نسبت به یک فنجان قهوه قطره ای صبحگاهی شما برخوردار هستند.” “به طور متوسط ​​یک فنجان چای شما حدود 25 میلی گرم کافئین دارد ، در مقایسه با یک فنجان قهوه ، که می تواند به 75 میلی گرم برسد.” این باعث می شود چای یک گزینه عالی برای کاهش مصرف روزانه کافئین شما باشد ، در حالی که برخی از مزایای افزایش انرژی را نیز به دست می آورید.

آن را با آب داغ و کمی شیرین کننده (اختیاری) آماده کنید ، یا frai chai latte را امتحان کنید.

6. آب گرم با لیمو

زنان آب لیمو درست می کنند

سیمون می گوید: “در حالی که این مطمئناً به شما شکر کافئین که از کوزه صبح خود دریافت می کنید ، نمی دهد ، آب گرم با لیمو به نوشیدنی محبوب برای شروع روز شما تبدیل شده است.”

فشردن کمی مرکبات به یک فنجان آب گرم معمولی طعم تازه می بخشد و به شما کمک می کند تا بعد از یک خواب طولانی دوباره آب بدن خود را تامین کنید. سیمون گفت ، به علاوه ، لیموترش منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C است.

شما همچنین می توانید آن را سرد بنوشید ، اگرچه سیمون توصیه می کند آب را گرم کنید. او توضیح داد: “این یک جایگزین آرام بخش برای یک فنجان قهوه صبح است.”

7. کامبوچا

کامبوچا یک نوشیدنی محبوب تخمیر چای است. مری ویرتز ، MS ، RDN ، مشاور تغذیه در Mom Loves Best می گوید: “ترد شدن نوشیدنی ها و میوه های ترش به من انرژی می دهد تا بعد از ظهر در بیشتر روزهای هفته”.

کامبوچا حاوی ویتامین B است که برای کمک به بدن در آزادسازی انرژی بسیار مهم است. ملیسا میتری ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده در Wellness Verge ، می گوید: این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها (باکتری های مفید برای سلامت روده) است. وی گفت که این مواد مغذی می توانند به هضم غذا کمک کرده و انرژی مورد نیاز را بدون حوادثی که معمولاً از کافئین دریافت می کنید ، تامین کنند.

هنگام خرید کامبوچا ، میتری توصیه می کند که گونه هایی با کمتر از 5 گرم شکر در هر وعده را انتخاب کنید. یا ، سعی کنید خود را بسازید.

8. مکمل ها

مکمل های انرژی زا

اگر مشتاق انرژی هستید که به طور معمول از کافئین موجود در قهوه دریافت می کنید ، می توانید ویتامین ها و مکمل های خاصی را نیز برای انرژی امتحان کنید. Uber HUM Energy به طور خاص برای کمک به انرژی طبیعی از طریق حمایت آدرنال فرموله شده است. این شامل ترکیبی از پنج سازگار مختلف است که به کاهش خستگی و ویتامین B برای متابولیسم انرژی کمک می کند. (به طور جدی ، پر از دوزهای بالینی موثر از گیاهان قدرتمند است!) عناصر برجسته شامل eleuthero است که خستگی متوسط ​​جسمی و روحی را کاهش می دهد و L-tyrosine ، یک آمینو اسید است که می تواند با کاهش حمایت از بدن ، به کاهش اثرات استرس و خستگی حاد کمک کند. سطح انتقال دهنده های عصبی ناشی از استرس

دیدگاهتان را بنویسید