بهترین غذای تاریخ


فواید هویج

فواید سلامتی هویج را اغلب می توان به زمانی ردیابی کرد که هزاران سال پیش در ابتدا در کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی و بخش هایی از اروپا کشت می شد. این جزایر اصلی هیچ شباهتی به جزایری که امروز می بینیم نبودند. هویج های بنفش، قرمز و زرد وجود داشت. در طول قرن های ۱۵ و ۱۶ در اروپا، هویج به طور گسترده کشت می شد و در ابتدا در اطراف این نقطه به آمریکای شمالی تحویل داده می شد.

در بازار تجاری امروز، چین نزدیک به یک سوم کل هویج های خرید و فروش شده در همه جای کره زمین را تولید می کند. روسیه در رتبه دوم قرار دارد، بنابراین ممکن است در جایگاه سوم قرار بگیریم. در حال حاضر، بزرگسالان آمریکایی حدود ۱۲ پوند هویج در سال مصرف می کنند.

نام “هویج” از کلمه یونانی “کاروتن” گرفته شده است. سه حرف اصلی کار نشان دهنده شکلی شاخ مانند است که مربوط به قسمتی از هویج است که زیر زمین است و معمولاً خورده می شود.

نمودار غذایی که قسمت DV یک وعده هویج را به تفصیل نشان می دهد نشان می دهد که هر وعده DV عالی، عالی یا خوب از مواد مغذی مورد نیاز را فراهم می کند و فواید سلامت هویج را تایید می کند. در نتیجه هویج به عنوان یکی از سالم ترین غذاها در جهان شناخته می شود. هویج حاوی بیش از ۸۰ ماده مغذی است. یک فنجان (۱۲۲.۰۰ گرم) هویج خام حاوی ۵۲.۴۶ کالری است.

هویج سبزیجاتی هستند که به خاطر منابع غنی از بتاکاروتن شناخته شده اند. بتاکاروتن یک ماده مغذی آنتی اکسیدانی است که نام خود را از هویج به دلیل مقادیر بسیار زیاد آن گرفته است.

هویج حاوی بسیاری از مواد مغذی دیگر نیز هست. هویج مقدار زیادی مواد مغذی دیگر دارد که به گردش خون کمک می کند، خواص ضد سرطانی دارد و به سیستم کمک می کند.

همه انواع مختلف هویج حاوی مقادیر بسیار ارزشمندی از مواد مغذی با ارزش آنتی اکسیدانی هستند. ویتامین C سنتی ترین آنتی اکسیدان است و بنابراین آنتی اکسیدان وگان بتاکاروتن تنها تعدادی از آنتی اکسیدان های مختلف هویج است.

مقدار مواد مغذی آنتی اکسیدانی بر اساس انواع هویج متفاوت است. به عنوان مثال، هویج بنفش و قرمز به دلیل فراوانی آنتی اکسیدان آنتوسیانین معروف هستند. هویج نارنجی پر از بتاکاروتن است که ۶۵ درصد کل محتوای کاروتن را تشکیل می دهد. نیمی از هویج های زرد کاروتنوئیدهای لوتئین هستند. فرقی نمی کند که کدام نوع انتخاب شود، همه آنها دارای مزایای آنتی اکسیدانی عالی هستند.

جای تعجب نیست که بسیاری از مطالعات نشان داده اند که فواید سلامتی هویج به اندازه فواید قلبی عروقی است. بسیاری از این به لطف محتوای آنتی اکسیدانی غنی آن است. سیستم گردش خون نیاز به محافظت مداوم از آسیب رادیکال دارد. این اغلب برای شریان ها بسیار صادق است، زیرا آنها مسئول انتقال خون اکسیژن در سراسر بدن هستند.

در یک مطالعه اخیراً حذف شده در هلند، شرکت کنندگان در یک دوره ده ساله تحت نظر قرار گرفتند. این مطالعه اطلاعات جدید و جالبی در مورد رفلاکس و در نتیجه نقش آن در پیشگیری از اختلالات (CVD) در اختیار ما قرار داده است.

در طول این مطالعه، مصرف میوه ها و سبزیجات شرکت کنندگان با رنگ مطابقت داشت. هدف اصلی این مطالعه بر روی چهار رنگ نارنجی/زرد، سبز، سفید و قرمز/بنفش بود.

مشخص شد که نوع نارنجی/زرد میوه ها و سبزیجات در مقابل CVD بیشتر از رنگ های مخالف محافظت می کنند. هرچه سایه نارنجی/زرد عمیق‌تر باشد، غذا محافظت بیشتری می‌کند.

در گروه غذایی نارنجی/زرد تیره، هویج یکی از اصلی ترین غذاهایی است که خطرات مرتبط با CVD را کاهش می دهد. شرکت کنندگانی که هویج زیادی نخوردند کمترین میزان کاهش خطر بیماری قلبی عروقی را داشتند. با این حال، آنها هنوز هم برخی از خطرات قلبی عروقی خود را از خوردن هویج دریافت می کنند.

شرکت کنندگانی که ۲۵ گرم اضافی خوردند که تقریباً یک چهارم فنجان هویج است، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی به میزان قابل توجهی کمتر بود. شرکت‌کنندگانی که ۵۰ تا ۷۵ گرم بیشتر مصرف کردند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دادند. این مطالعه مطمئناً نشان می دهد که کاهش خطر CVD چقدر آسان است.

پلی استیلن‌هایی که در هویج یافت می‌شوند، فالکاریندیول و فالکرینول هستند. تحقیقات اولیه نشان داده است که پلی استیلن موجود در هویج دارای خواص ضد جوش و ضد التهابی است. خواص ضد انباشتگی آن به جلوگیری از تجمع بیش از حد گلبول های قرمز به یکدیگر کمک می کند.

همچنین بخوانید: گیاهان آیورودا و داروهای خانگی برای مبارزه با چاقی

هویج و سلامت بینایی

والدین ما همیشه به ما می گفتند هویج بخوریم چون برای چشم ما مفید است. با این حال، مطالعات زیادی در مورد مزایای مصرف هویج بر سلامت چشم انسان وجود ندارد. بخش عمده ای از مطالعات بر روی سطوح کاروتنوئیدها در جریان خون و در نتیجه فعالیت خود کاروتنوئیدها متمرکز شده است، نه غذاهایی مانند هویج که حاوی آنها هستند. با این حال، مطالعات در مقیاس کوچکتر در انسان وجود دارد که مزایای مصرف هویج را برای سلامت توجه نشان داده است.

هویج چگونه بینایی (بینایی) را بهبود می بخشد؟



به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که زنانی که دو بار در هفته هویج می‌خورند، نسبت به زنانی که هر چند وقت یک‌بار هویج می‌خورند، کمتر به گلوکوم (آسیب عصب بینایی که عموماً با فشار بیش از حد چشم مرتبط است) مبتلا می‌شوند.

ژرانیل استات یکی از مواد مغذی موجود در دانه های هویج است و در مطالعات حیوانی نشان داده است که خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهد.

اکثر تحقیقات در مورد فواید هویج در مبارزه با سرطان در حوزه سرطان بوده است. در واقع، برخی از شرکت کنندگان در این مطالعه آب میوه را نوشیدند. تحقیقات دیگر سلول های سرطانی مختلف انسان را در آزمایشگاه مورد مطالعه قرار داده است.

تحقیقات بیشتر لازم است؛ با این حال، نتایج مطالعات انجام شده تا به امروز بسیار دلگرم کننده است. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که عصاره هویج توانایی جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی روده بزرگ را دارد. پلی استیلن درون جزایر، به ویژه فالکارینول، به طور خاص با جلوگیری از گسترش آن سلول ها مرتبط است.

چند ایده برای معرفی سریع

هویج رنده شده یک افزودنی سرگرم کننده به سالاد شما و همچنین یکی از خالص ترین راه ها برای لذت بردن از فواید سلامت هویج است.

هویج را به عنوان سالاد بخورید و آن را خرد کنید و سپس آن را به چغندر و سیب خرد شده اضافه کنید تا یک میان وعده سالم داشته باشید.

هویج پخته شده

بهترین روش برای پخت هویج، بخارپز کردن آن است.

هویج بخارپز شده در کره با جعفری

عناصر:

شش جزیره
شش عدد ازگیل
دو قاشق غذاخوری کره
نمک

برای تهیه:

انتهای جعفری و هویج را پوست گرفته و برش دهید. آن را از وسط (از طول) برش دهید.

در یک قابلمه ۵ تا ۶ لیتری، کره را روی حرارت متوسط/ زیاد آب کنید. نصف هویج و ۳/۴ فنجان آب را اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و سه دقیقه بپزید.

جعفری را اضافه کنید، روی آن را بپوشانید و ۸ تا ۱۰ دقیقه دیگر به پختن ادامه دهید (تا زمانی که با چنگال سوراخ شود).

درب ظرف را بردارید و مرتب تابه را تکان دهید تا مایع تبخیر شود. سبزیجات را در ظرفی بریزید و نمک بزنید تا مزه دار شود.

از ارائه تکه های هویج به کودکان خردسال به صورت سکه خودداری کنید. احتمال خفگی آنها وجود دارد. ساده ترین کار این است که هویج را به ورقه های ژولین برش دهید.

خلاصه

علاوه بر فواید سلامتی فراوان هویج که در بالا توضیح داده شد، هویج می تواند رنگ ها و بافت های متنوعی را به بسیاری از غذاهای سبزیجات اضافه کند و می تواند به صورت خام به عنوان یک میان وعده خوشمزه، پخته یا به عنوان اسموتی برای یک نوشیدنی مغذی از آن لذت ببرید.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/