بیایید در مورد آکنه صحبت کنیم – JSHealth


این مهم است که بدانیم پوست به طور طبیعی “کامل” نیست. پوست دارای بافت هایی مانند منافذ ، خطوط ریز ، خال ، کک و مک و لک است. هدف این نیست که برای بدست آوردن پوستی “کامل” تلاش کنید ، بلکه حمایت و حفظ سلامت پوست است. شکستن شما را کمتر از یک انسان زیبا نمی کند. آکنه در واقع یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، اما علاوه بر دردناک یا ناراحت کننده ، واقعاً می تواند بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد. بیایید نگاهی بیندازیم که این چیست و راههایی برای حمایت از سلامت پوست شما در صورت ابتلا به آکنه.

آکنه چیست؟

آکنه یک وضعیت فولیکول مو ، ساقه مو و غدد چربی است که باعث ضایعات غیر التهابی و التهابی و درجات مختلف زخم می شود. تغییر الگوهای کراتینه شدن در فولیکول های مو می تواند باعث ایجاد سبوم (ماده ای که باعث می شود پوست ما چربی تولید کند) شود. این یک بیماری بسیار شایع است که اغلب در دوران نوجوانی رخ می دهد.

آکنه می تواند باعث ایجاد تصویر ضعیف از خود ، اضطراب ، اعتماد به نفس پایین و تأثیر منفی بر کیفیت زندگی شود.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، شیوه های بهداشتی و تعریق زیاد ایجاد شود. غلبه بر رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند به شما در دستیابی به پوستی سالم کمک کند.

نکات رژیم غذایی برای آکنه

  • شاخص قند خون را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که میزان قند خون و شاخص کلی گلیسمیک رژیم غذایی می تواند در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا می تواند منجر به افزایش سطح انسولین غیر طبیعی شود ، که می تواند منجر به افزایش تولید آندروژن ها و موادی شود که باعث می شود پوست ما چرب به نظر برسد و در ایجاد چربی نقش دارد. آکنه.

نسبت اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 تولید شده از رژیم غذایی یکی از عواملی است که باعث التهاب می شود. مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند مانع از تولید واکنش های التهابی شود که می تواند بر روی آکنه اثر درمانی داشته باشد. بالاترین منابع امگا 3 شامل ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و به میزان کمتر ، تخم مرغ ، روغن زیتون فوق بکر ، دانه های چیا و تخم کتان است.

چگونه می توانید غذاهای زیر را وارد کنید:

– ماهی قزل آلا کبابی با سالاد آووکادو که در روغن زیتون پاشیده شده است

– تخم مرغ با آووکادو روی نان سبوس دار

– دانه چیا / کدو تنبل / کتان روی فرنی / اسموتی / ماست بپاشید

  • آن آنتی اکسیدان ها را دریافت کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد و آنتی اکسیدان ها در مدیریت و درمان آکنه مفید باشند. از رنگ بیشتر در غذای خود لذت ببرید ، هرچه رنگ یکسان بیشتر باشد ، آنتی اکسیدان های بیشتری نیز وجود دارد.

نکات سبک زندگی برای آکنه

اطمینان حاصل کنید که پوست خود را با پاک کننده ها و مرطوب کننده های طبیعی (فاقد عطر ، الکل و پارابن) بشویید.

  • بهداشت خوب پوست را رعایت کنید

شما قطعا می خواهید از حوله های جداگانه برای صورت و بدن خود برای کاهش باکتری های پخش شده استفاده کنید و حداقل هفته ای یکبار حوله صورت و روبالشی خود را بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های سلامت شما ، از جمله روده و پوست تأثیر بگذارد ، بنابراین مطمئن شوید که تکنیک های مفید مدیریت استرس روزانه را تمرین می کنید. مدیتیشن ، یوگا ، روزنامه نگاری ، ورزش ، گذراندن وقت با عزیزان یا حضور در طبیعت بهترین راه ها برای کاهش استرس بیش از حد در زندگی است.

تحت هدایت یک متخصص بهداشت ، ممکن است متوجه شوید که برخی مواد و مواد مغذی می توانند به شما کمک کنند.

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در بیماران زن بالغ Dermatol Wanita Int Jبه 2017؛ 4 (2): 56-71. منتشر شده 2017 23 دسامبر.

Ayer J ، Burrows N. آکنه: بیشتر از پوست عمیق. کارشناسی ارشد Med Jبه 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A ، Szmurło A ، Sińska B. اهمیت رژیم غذایی در درمان و درمان نشده آکنه ولگاریس. Postepy Dermatol Allergolبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، Shalita AR. رژیم غذایی و آکنه. J Am Acad Dermatol. ژوئیه 2010 ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید