تمرین: برنامه تمرینی


فواید ورزش

ورزش مجموعه ای از فعالیت های (به طور منظم) است که ما به منظور برخورداری از سلامت جسمی و روانی بهتر انجام می دهیم. امروزه ورزش نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارد. به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. بیانیه ای که اهمیت ورزش را تایید می کند:

مادربزرگ من در شصت سالگی شروع به پیاده روی روزانه پنج مایل کرد. او اکنون نود و هفت ساله است و ما نمی دانیم کجاست. –الن دی جنرس

تمرینات مختلف بدنی و ذهنی که ظرفیت ذهنی و جسمی ما را افزایش می دهد باید روزانه با یک برنامه منظم انجام شود. می‌توانید مربی‌های زیادی را در YouTube و دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی دریافت کنید که به شما کمک می‌کنند هر از گاهی یک روال تمرینی بهتر را به شما ارائه دهند. همچنین می توانید دوره های مختلف مرتبط با آن را در وب سایت هایی مانند coursera.com، linda.com و غیره دریافت کنید.

به گفته محققان و مربیان، بهترین زمان برای ورزش صبح و عصر است. محققان مختلف یوگا (معلمان یوگا) معتقدند ورزش انجام شده در صبح بهترین فایده را دارد.

محققان بر این باورند که خواب بهترین راه برای مدیتیشن است و من شخصاً به همین باور دارم. وقتی صبح از خواب بیدار می شویم ذهن بسیار آزاد و آرامی داریم، بنابراین هر کاری که صبح انجام می دهیم بهترین نتیجه را به همراه دارد. به همین دلیل دانش آموزان را به مطالعه در صبح تشویق می کنند.

در اینجا من یک جدول زمانی کوتاه را به شما ارائه می کنم که اگر به طور منظم آن را دنبال کنید بسیار مؤثر به نظر می رسد.

فواید ورزش در زمان مناسب

اگر تمرین را طبق برنامه ذکر شده در بالا انجام دهید، می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • از یک سبک زندگی هوشمندانه و فعال لذت ببرید.
  • می توانید ظرفیت ذهنی خود را افزایش دهید.
  • توانایی استدلال و تفکر منطقی بهتر نیز در تفکر انتقادی افزایش می یابد.
  • به مبارزه با چاقی و داشتن یک زندگی سالم کمک می کند.
  • بدن ما شروع به ایجاد مقاومت در برابر بیماری ها می کند.
  • ورزش برای دیابتی ها بسیار مفید است.
  • ماهیچه ها و استخوان های ما را سالم و قوی نگه می دارد.
  • امید به زندگی را افزایش می دهد.
  • به ما کمک می کند با بی خوابی مبارزه کنیم.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/