خوردن عقل ندارد؟ در اینجا 6 مورد وجود دارد که باعث این امر می شود


آیا تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بدون غذا غذا می خورید واقعا به غذا خوردن فکر می کنید؟ این یک وعده غذایی است که به یاد ندارم.

غذا خوردن بدون ذهن زمانی است که شما از تجربه خوردن با بدن خود در ارتباط هستید ، و لذت بردن از آنچه را که می خورید برای شما دشوار می سازد و آن را در بدن خود غوطه ور می کنید تا بدانید چه زمانی راضی و راضی هستید.

همه ما قبلا این کار را انجام داده ایم.

شاید هنگام تماشای تلویزیون غذا بخوریم یا همه ناهار را تماشا کنیم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه 100 درصد از هرکدام که می خوریم را به خاطر نمی آوریم ، اما مشکلی که در مورد غذا خوردن به خاطر نمی آوریم این است که می تواند به نتایج ناخواسته ای منجر شود. از ابتدای قسمت تا زمانی که احساس سیری بیش از حد شود ، باعث ناراحتی گوارشی و حتی پشیمانی و احساس گناه شود ، خوردن خاطرات هرگز به ما کمک نمی کند.

در این پست ، ما در حال بررسی دلایل رایجی هستیم که فکر کردید بدون غذا خوردن ذهن پیدا کرده اید تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 شایع ترین دلایل بی توجهی به غذا خوردن

درک بهتر آنچه شما را به خوردن وادار می کند و به خاطر نمی آورید می تواند به شما در زمانی که بیشتر اتفاق می افتد کمک کند و برای جلوگیری از آن گام بردارید.

1. برای راحتی بخورید

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ متأسفانه این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذا بسیار خوشمزه و دلپذیر بود و به همین دلیل ، احتمالاً از آن لذت می برد! اما ، آنچه ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به دنبال غذا خوردن به عنوان یک ابزار آرامش بخش باشیم یا به عنوان یک مکانیسم مقابله ای برای کمک به مقابله با قسمت های ناخوشایند زندگی مان.

وقتی وعده غذایی برای راحتی وجود دارد ، آنها معمولاً به دنبال غذا هستند تا احساس را از قبل از بین ببرند و شادی را جایگزین آن کنند.

به عنوان مثال ، فرض کنید بعد از کار به شدت استرس دارید. شاید وقتی به زمین می آیید نتوانید آن احساس اضطراب را از بین ببرید ، بنابراین هوس کیک شکلاتی مورد علاقه خود را می کنید زیرا می دانید که طعم کیک همیشه خوب است و به شما کمک می کند تا استرسی که دارید را فراموش کنید.

این باعث می شود غذا به خاطر نیاید.

شما کیک نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک بخورید ، واقعاً هر مزه ای را بچشید! برعکس ، شما به دنبال کیک برای راحتی هستید ، فرار کنید. این نیز می تواند در نتیجه تقریباً هر احساسی که افزایش می یابد رخ دهد – از غم تا عصبانیت یا حتی غم.

2. علائم محیطی

آیا مکانهای خاصی وجود دارد که به آنها بروید و خواسته های خاصی را برانگیزد؟

یکی از رایج ترین چیزهایی که من به آن گوش می دهم سینما است. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر به سادگی می خواهید از غذا لذت ببرید تا از هیچ چیز خجالت نکشید! غذاها مقوی و لذت بخش هستند ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Date است.

اما این فکر زمانی به ذهن ما خطور می کند که ما با وجود عدم گرسنگی غذا می خواهیم. اگر ما واقعاً سیر شده ایم و در نتیجه نشانه های محیطی به سادگی غذا می خوریم ، نمی توانیم به محتوای گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا راهنمای میزان و زمان مصرف ما باشد. ما به سادگی غذا خوردیم تا بخوریم.

این اغلب منجر به خوردن غذای بیش از حد می شود که باعث می شود بعد از خوردن بیشتر از آنچه می خواهیم احساس سیری ، نفخ و اندکی ناامیدی کنیم.

نمونه های رایج از نشانه های محیطی اغلب در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت می شود. در بسیاری از موارد مانند این ، غالباً غذایی برای چوپان نمایش داده می شود ، مانند یک کاسه چیپس یا یک تخته کلوچه. این به سادگی می تواند شما را وادار به غذا کند که معمولاً نمی گویید برای شما بیشتر رضایت بخش است. آنها همچنین می توانند باعث سیل زیاد شما شوند زیرا هر چیزی را به هر طرف گرفته اید یا به دلیل اینکه تمام شب جلوی شما نشسته است.

3. آزاردهنده

اختلال یکی دیگر از دلایل خوردن است که به خاطر ندارید. همه چیز از پیمایش اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار هنگام غذا خوردن ، حواس شما را از غذا خوردن پرت می کند.

وقتی در مورد خوردن گیج می شوید ، احساس رضایت از آنچه می خورید چالش برانگیزتر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا اهمیت نمی دهید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا می کنید؟ قبل از اینکه بدانید ، اگر بیشتر پشت میز نشسته اید و به آنچه می خورید توجه کرده اید ، بیش از آنچه می خواهید غذا می خورید.

در حال حاضر ، مهم است بدانیم که گاهی اوقات انجام این کار اشکالی ندارد! گاهی اوقات آنچه ما می خواهیم یک شب خوب Netflix است و در حین تماشا مقداری چیپس می خوریم. اما اگر این بخشی از روال ساده شما است ، آن وقت است که می خواهید این عادت را جایگزین کنید.

4- غذا خوردن در نتیجه فشار همسالان ناخودآگاه است

همه یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دریافت کردند که می گفت: “نه ، شما واقعاً نباید این را امتحان کنید ، بسیار خوب!”

برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا خوردن نیستیم یا اصلاً غذا را دوست نداریم ، اما فقط غذا می خوریم ، پرخوری نمی کنیم.

ما یک بار دیگر ، خوردن به سادگی خوردن. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چقدر خوشمزه است ، چه احساسی داریم یا چگونه بو می دهد ، حتی به دلیل اینکه یک دستور وجود دارد ، غذا می خوریم.

5. بوسن

در حال حاضر این بسیار شبیه به غذا خوردن برای راحتی بود ، اما بیشتر از هر چیز عادت داشت.

عادات ما به ما امکان می دهد در صورت نیاز روی خلبان خودکار کار کنیم تا بتوانیم کارهای خود را در طول روز با سهولت انجام دهیم. این بخش مهمی از رفتار است! اما کاری که آنها انجام می دهند ، گاهی اوقات باعث می شود وقتی برای غذا خوردن حلقه می زنیم ، بدون قصد ، یا به خاطر نیاوریم.

به عنوان مثال ، فرض کنید وقتی شما بزرگسال بودید ، وقتی کار خود را تمام می کردید و بازی نمی کردید یا کار خاصی انجام نمی دادید ، دائماً به آشپزخانه می رفتید. حوصله ات سر رفته! شما عادت کردید که انبار را خالی کنید و هر چیزی که آنجا بود را تصرف کنید.

در حال حاضر ، هر زمان که خسته شدید ، مغز شما می تواند بلافاصله تغذیه کند. عادات شکل می گیرد.

یکبار دیگر ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم چیزهایی را که می خوریم به خاطر بسپاریم ، ما برای رفع نیازهای مختلف غذا می خوریم ، متأسفانه ، واقعاً نمی توانیم آنها را برآورده کنیم.

6. برنامه غذا خوردن باعث عدم توجه به غذا می شود

مشتریان اغلب با برنامه های ناهارخوری خاص به من مراجعه می کنند باید بهش بچسب.

آنها صبحانه ، ناهار و هر روز در زمان مناسب غذا می خورند. میشه بپرسی؟ این بود ، زیرا آنها فکر می کردند که باید.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که ما عمداً گرسنگی و محتوای سیری خود را دوباره نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و پاسخ مناسب ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که معتقد هستیم باید غذا بخورد. هنگامی که ما نحوه طعم غذا را بررسی نمی کنیم ، به یاد نمی آوریم که یک بار دیگر غذا بخوریم.

چگونه می توان بدون فکر خوردن را متوقف کرد

اکنون می دانیم که چه چیزی باعث غذا خوردن می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

به طور مشابه ، ابتدا می خواهیم از هر محرکی آگاه باشیم. آیا اغلب چیزهایی را برای راحتی می بینید؟ از فشار همسالان رنج می برید؟ به برنامه غذایی پایبند هستید؟ یا فکر متأثر از خستگی یا محیط شما؟

هنگامی که متوجه شدید چه چیزی باعث می شود غذا بخورید و به یاد نیاورید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادت و ایجاد عادت های جدید که مثبت تر هستند ، کار کنید. در راهنمای رایگان ما ، ابزارهای ساده اما م effectiveثری را به اشتراک می گذاریم که می توانید از آنها در وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید تا تعادل بیشتری با انتخاب های فعلی خود داشته باشید ، به علاوه مراحل حفظ عادات غذایی متعادل برای یک عمر.

تمرین آگاهانه غذا خوردن

همچنین می توانید تمرینات ذهن آگاهی عمدی را بیاموزید. این است که ما به همه اعضا و مشتریان خود آموزش می دهیم که اهداف مربوطه را انجام دهند. دور شدن از خوردن ذهن و ورود به دنیای ذهن خوردن به شما این امکان را می دهد که کنترل اهداف زندگی و سلامتی خود را در دست بگیرید.

اگر این مهارتی است که می خواهید آن را توسعه دهید ، اما مطمئن نیستید که چه قدم هایی برای شما مناسب است ، با یکی از متخصصان رژیم غذایی ما در تماس رایگان Discovery تماس بگیرید! شما می توانید نقاط درد ، اهداف و آرزوهای خود را مورد بحث قرار دهید تا قضاوت کنید که در آینده چه کاری باید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید