در اینجا حقیقت در مورد نوشیدنی ها و ورزش های کودکان آمده است


آیا کودکان باید Gatorade و سایر نوشیدنی های ورزشی بنوشند؟ حقایق را دریابید!

یک روز از مغازه خواربار فروشی بیرون آمدم و چیزی غیر منتظره را روی دوشم نگه داشتم: یک جعبه بطری های رنگ روشن Gatorade.

چرا انتظارش را ندارید؟ سالها من در زمین فوتبال محلی مان برای جایگزینی آب با نوشیدنی های ورزشی لابی می کردم و به والدین دیگر نیز کمک می کردم تا در اجتماعات خود همین کار را انجام دهند. (کتاب راهنمای تنقلات ورزشی رایگان من را دریافت کنید اگر می خواهید به تغییر فرهنگ تنقلات ورزشی در تیم فرزند خود کمک کنید.)

زیرا بازیکنان pee-wee که به مدت 30 دقیقه در زمین می دوند نیازی به Gatorade ندارند. تنیس بازان در مسابقات چند ساعته در یک روز گرم رقابت می کنند؟ این یک داستان دیگر است.

نوشیدنی ورزشی چیست؟

نوشیدنی های ورزشی مانند Gatorade برای ورزشکاران نخبه و با استقامت ایجاد شده است تا ترکیبی از هیدراتاسیون سریع و جایگزینی کربوهیدرات و الکترولیت در طول تمرین را ارائه دهد. اجزای اصلی نوشیدنی های ورزشی عبارتند از:

  • هوا: برای جلوگیری از کم آبی بدن
  • کربوهیدرات ها در برخی از انواع قند اضافه شده: برای تقویت عضلات در حین ورزش ، مطمئن شوید که سطح قند خون ثابت مانده و طعم خوبی دارد
  • الکترولیت مانند سدیم و پتاسیم: برای جایگزینی مواد معدنی از دست رفته از طریق عرق (سدیم طعم را نیز بهبود می بخشد)

آیا Gatorade یک نوشیدنی انرژی زا است؟

اگرچه گاهی مصرف کنندگان آنها را گیج می کنند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشیدنی های انرژی زا نیستند. نوشیدنی های انرژی زا معمولاً حاوی کافئین و سایر محرک ها هستند و برای کودکان مناسب نیستند.

اکثر کودکان نیازی به نوشیدنی های ورزشی ندارند

آنها ممکن است برای ورزشکاران نخبه طراحی شده باشند ، اما نوشیدنی های ورزشی در همه سطوح و شدت ورزش ها ، از جمله بازی های pee-wee ظاهر می شوند. و اکثر بچه ها به آن احتیاج ندارند. آنچه نیاز دارند: آب خالی.

آکادمی اطفال آمریکا در گزارش بالینی خود در مورد نوشیدنی های ورزشی و نوشابه های انرژی زا در سال 2011 گفت:

“آب همچنین به طور کلی اولین انتخاب مناسب برای هیدراتاسیون قبل ، حین و بعد از اکثر رژیم های ورزشی است … برای اکثر کودکان و نوجوانان ، نیازهای روزانه الکترولیت ها به میزان کافی با رژیم غذایی متعادل تامین می شود. بنابراین ، نوشیدنی های ورزشی مزیت چندانی نسبت به آب معمولی ندارند. “

آکادمی اطفال آمریکا

بدست آوردن الکترولیت ها دشوار نیست

الکترولیت ها ترکیبات خاصی نیستند و فقط در نوشیدنی های ورزشی یافت می شوند. سدیم و پتاسیم ، که می توانند از طریق عرق از بین بروند ، برای اکثر کودکان به راحتی از طریق غذا جایگزین می شوند.

غذاها و تنقلات مانند موز ، نصف ساندویچ ، کراکر و پنیر ، یا ماست و میوه می توانند سدیم و پتاسیم از دست رفته را بازیابی کرده و مواد مغذی مانند پروتئین را تأمین کنند.

بازاریابی گیج کننده است

AAP هشدار می دهد که نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا “برای انواع مختلف استفاده نامناسب” به کودکان و نوجوانان عرضه می شود.

این بازاریابی برخی از والدین را گمراه کرده است که بر این باورند که نوشیدنی های ورزشی برای هر نوع رویداد ورزشی مورد نیاز است ، مانند بازی فوتبال pee-wee یا بازی t-ball که بیشتر نشسته و منتظر است تا دویدن و عرق کردن.

من همچنین شنیده ام که والدین می گویند بچه ها اگر در هوای گرم ورزش می کنند یا فقط در حیاط خانه بازی می کنند و عرق می کنند به آن نیاز دارند.

حقیقت این است که بسیاری از بچه ها در ورزش آنقدرها که والدین فکر می کنند ورزش نمی کنند. بیش از نیمی از زمان ورزش جوانان در فعالیتهای غیرفعال یا کم نور سپری می شود، طبق مطالعه ای از دانشگاه مینه سوتابه

ورزش ها نوشیدنی ها سلامتی خوبی دارند

در یک مطالعه تحقیقی از دانشگاه ییلبیش از یک چهارم سالمندان نوشیدنی های ورزشی را “نسبتاً سالم” یا “بسیار سالم” ارزیابی می کنند. این اعتقاد وجود دارد که نوشیدنی های ورزشی برای کودکان بهتر از سایر نوشیدنی های شیرین است.

اما یک بطری 12 اونسی Gatorade هنوز حاوی بیش از پنج قاشق چای خوری شکر افزوده شده است (تقریباً مقدار توصیه شده توسط انجمن قلب آمریکا در طول روز). نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و نوشیدنی های ورزشی هستند منبع شماره یک قند اضافه شده برای کودکان و نوجوانان.

در اینجا مواد موجود در یک بطری میوه گاتوراد پانچ عبارتند از: آب ، شکر ، دکستروز ، اسید سیتریک ، نمک ، سدیم سدیم ، فسفات منوپاتاسیوم ، نشاسته غذایی اصلاح شده ، طعم طبیعی ، گلیسرول ESTER 40 ، ROSIN ، 40 ، CED 40 ،

به عبارت دیگر:

  • دو نوع شکر اضافه شده
  • اسید سیتریک ، که می تواند مینای دندان را از بین ببرد
  • رنگ خوراکی مصنوعی
  • امولسیفایرها و تثبیت کننده ها
  • سدیم و پتاسیم که کودکان می توانند با خوردن غذا دریافت کنند

اینها همه مواد تأیید شده و ایمن هستند. اما برای اکثر کودکان ، آب ساده گزینه بهتری است.

نوشیدنی های ورزشی می توانند به دندان ها آسیب برسانند

آنها ممکن است گازدار نباشند ، اما نوشیدنی های اسیدی ورزشی مانند سودا. pH نوشیدنی های ورزشی 3 تا 4 است (اسید سیتریک اضافه شده می تواند مینای دندان را خرد کند). قندها و اسیدهای موجود در نوشیدنی های ورزشی نیز خطر ایجاد حفره را افزایش می دهند.

چه زمانی نوشیدنی های ورزشی مفید هستند؟

من پوسته Gatorade را خریدم زیرا تیم پسرم در هوای گرم ساعت ها مسابقات تنیس بازی می کرد. تنیس یک ورزش قوی است و بچه ها بازی های زیادی را زیر نور آفتاب و گرمای شدید انجام می دهند. تهیه یک بطری کوچک Gatorade برای من یک گزینه معقول بود.

اگر کودکی بیش از 60 دقیقه ورزش می کند یا ورزش می کند و در حین انجام فعالیت نیاز به شارژ سریع دارد ، یک نوشیدنی ورزشی می تواند به شما کمک کند. خوردن چند جرعه نوشیدنی ورزشی در زمان استراحت سریع بین مسابقات بسیار راحت تر (و بر روی شکم نرم تر) است تا نشستن و خوردن یک میان وعده.

نوشیدنی های ورزشی همچنین برای ورزشکاران استقامتی مانند دوندگان ماراتن که نیاز به شارژ مجدد دارند ، مفید است.

اما در مورد تمرینات و بازی های مختلف باغی ، گفتن کودکتان برای خوردن تنقلات یا غذاهای سالم بعداً این کار را انجام می دهد. لیستی از 21 میان وعده ورزشی مغذی برای بچه های من دریافت کنیدبه

چگونه در مورد نوشیدنی های ورزشی با کودکان صحبت کنیم

بله ، نوشیدنی های ورزشی جایی دارند. اما برای تبلیغ نوشیدنی برای افرادی که به آن نیازی ندارند ، از جمله کودکان و نوجوانان ، دلارهای زیادی برای بازاریابی هزینه می شود.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما می دانند که یک نوشیدنی ورزشی باعث جادویی آنها در زمین فوتبال نمی شود یا برای گرفتن پاس توپ پرچم ، مهم نیست که در تبلیغات و تبلیغات آنلاین چه می بینند – و مگر اینکه آنها به مدت طولانی ورزش کنند. ، به ویژه در هوای گرم ، آب ساده عالی است.

خودتان نوشیدنی ورزشی برای بچه ها درست کنید

بله ، می توانید نوشیدنی های الکترولیت خانگی تهیه کنید! و دارای اجزای کمتری نسبت به مواد خریداری شده در فروشگاه است. در اینجا یک دستورالعمل ساده از رژیم درمانی جیل قلعه آمده است.



دیدگاهتان را بنویسید