روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟


روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟

تصور می شود که روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا روغن کانولا ، جزء اصلی آشپزخانه شما نیست. اما محققان مزایا و معایب بیشتر این روغن گرمسیری تولید شده را می بینند.

روغن پالم در لیست مواد اولیه بسیاری از آماده سازی ها قرار دارد. اما س questionال این است که با توجه به تبلیغات منفی در مورد این روغن ، مقایسه آن با سایر روغن های آشپزی چگونه است و چرا آنطور که کارشناسان تصور می کردند برای شما مضر است؟

روغن پالم و مضرات آن

این روغن مرموز را مرور کنید

روغن پالم یکی از رایج ترین روغن های گیاهی است و در نیمی از غذاها و محصولات مکرر ، از میان وعده تا لوازم آرایشی وجود دارد.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. ویژگی های جذاب برای صنایع غذایی (نقطه دود نسبتاً زیاد و شرایط نیمه جامد در دمای اتاق) و استراتژی هایی برای اطمینان از حمایت دولت از گسترش ، تولید و استفاده از روغن پالم

در حالی که عوامل مرتبط با روغن پالم دارای مزایای آشکاری برای صنایع غذایی فرآوری شده هستند ، روغن حاوی درصد بالاتری از چربی اشباع شده نسبت به سایر روغن های گیاهی است. اگرچه تأثیرات منفی بر سلامتی مورد بحث قرار گرفت ، متاآنالیز افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب نشان داد.

تحقیقات منظم همچنین نشان داد که مصرف روغن پالم باعث افزایش سطح خون ، “کلسترول لیپوپروتئین آتروژنی با چگالی کم” می شود. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهد مربوط به مصرف چربی اشباع شده را افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن نخل از میوه نخل بدست می آید ، نوعی درخت که عمدتا در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. شایان ذکر است که این درخت در مناطق جنگلی بارانی رشد می کند و خوشحال است که بدانیم برداشت این نوع روغن به دلیل بسیاری از تأثیرات منفی محیطی مورد انتقاد قرار می گیرد.

از آنجا که ایالات متحده افزودن چربی های ترانس به غذا را ممنوع می کند ، بسیاری از تولیدکنندگان به روغن پالم که جایگزین ارزان تری است روی می آورند.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های پخت و پز است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل است که شامل 7 گرم چربی اشباع (همان مقدار کره) ، 5 گرم چربی اشباع نشده که برای قلب مفید است و 1.5 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم همچنین 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K را تأمین می کند.

این رقم به جز نوع چربی مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که می تواند در بیماری های قلبی نقش داشته باشد) ، یعنی 10 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نارگیل و روغن پالم دارای چربی اشباع کمتری است.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه کار می کند؟

روغن پالم تقریباً در همه محصولات غذایی یافت می شود. حدود 50 درصد از محصولات بسته بندی شده که در سوپرمارکت ها یافت می شود ، از پیتزا ، دونات و شکلات گرفته تا دئودورانت ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژ لب ها را شامل می شود. همچنین در خوراک دام و به عنوان سوخت زیستی در بسیاری از نقاط جهان عمل می کند.

روغن پالم اغلب به غذاهای فرآوری شده در فروشگاه ها اضافه می شود. “بسیاری از غذاهای آماده مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه حاوی روغن پالم هستند.” آنها همچنین می توانند در بسیاری از مارک های بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای منجمد ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلات مانند کوکی ها و چیپس یافت شوند. علاوه بر این ، روغن پالم در برخی از محصولات مراقبت و زیبایی پوست مانند رژ لب ، شوینده ها و صابون ها وجود دارد.

“روغن پالم به دلیل دود زیاد برای پخت و پز نیز کار می کند. این بدان معناست که برای پخت غذاها در دمای بالاتر مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن بلندتر باشد ، دود بیشتر می شود ، زیرا تصفیه ناخالصی ها و اسیدهای چرب آزاد را که می تواند باعث ایجاد روغن دود شود ، از بین می برد.

از نظر طعم ، روغن پالم طعم خامه ای بیشتری در دهان دارد و چربی بیشتری برای خوردن می دهد. روغن پالم نیز همه کاره است. “می توان آنها را پردازش و مخلوط کرد تا محصولات متنوعی را تولید کند که ویژگی های متفاوتی دارند.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم وجود داشته و عامل اصلی در جنگل زدایی برخی از متنوع ترین جنگل های جهان و نابودی زیستگاه گونه های در خطر انقراض مانند اورانگوتان ها ، پیگمی ها و کرگدن های سوماتران است.

این تلفات جنگلی و تبدیل خاک های ذغال سنگ نارس ، میلیون ها تن گازهای گلخانه ای را به اتمسفر منتقل می کند و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. به همین دلیل ، به دلیل این مورد ، مخالفت با کشت درخت و استفاده از این روغن افزایش یافته است.

روغن پالم مضر است

چرا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم فوایدی برای سلامتی دارد. چندین مطالعه نشان می دهد که روغن نخل می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی و عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول ها است ، نوعی ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. چندین مطالعه نشان می دهد که توکسینول می تواند توسعه زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهد.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد: رژیم درمانی و رژیم غذایی برای کاهش تناسب اندام و بدن

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که بتوان از آن برای پخت و پز استفاده کرد و هیچ فایده دیگری برای سلامتی ندارد. این روغن ها تقریباً نیمی از چربی های خوب (اشباع نشده) و نیمی از غذاهای غیراشباع (اشباع شده) را در خود دارند ، اما می توان آنها را در بسیاری از غذاها یافت که قضاوت درباره خوب یا مضر بودن آنها برای محققان دشوار است. “

به یاد داشته باشید ، برخی از مطالعات حتی عوارض جانبی منفی را نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که تحقیقاتی را که مزایای روغن پالم برای بیماری های قلبی را نشان می دهد رد می کند.”

پختن با روغن پالم ممنوع است

چرا باید با آن غذا بپزید؟

“توصیه می شود که روغن زیتون و روغن آووکادو گزینه های بهتری برای پخت و پز باشند.”

روغن پالم در غذاهای فرآوری شده که از مغازه های خواربار فروشی خریداری می کنید ، اشکالی ندارد ، اما سعی کنید از مارک هایی استفاده کنید که آن را مخلوط می کنند.

اگرچه روغن پالم به اندازه چربی های ترانس سالم نیست ، بهتر است هنگام تهیه غذاهای روی زمین یا غذا خوردن در خارج از روغن زیتون یا دیگر روغن های آشپزی سالم استفاده کنید.

گزارشات مربوط به اثرات بهداشتی روغن نخل بر غذا متفاوت است. چندین مطالعه مصرف روغن پالم را با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های ایسکمیک قلب ، لیپوپروتئین با چگالی پایین ، کلسترول ، افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی مرتبط کرده است.

سایر مطالعات نشان می دهد که هیچگونه عوارض جانبی یا حتی پیامدهای سلامتی ناشی از مصرف روغن پالم وجود ندارد.

منابع:
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید