رژیم ورزشکاران تغذیه مناسب ورزشکاران


ورزشکار رژیم

رعایت رژیم غذایی هنگام ورزش بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، بهتر است افرادی که از برنامه ورزشی استفاده می کنند رژیم بگیرند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و ما باید با خوردن غذا این انرژی را متعادل کنیم. در حقیقت ، با رژیم گرفتن ، متابولیسم مناسب را تأمین می کنیم.

ورزشکار رژیم

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی ، توجه به ورزش و فعالیت های ورزشی در حال افزایش است ، بنابراین توجه به رژیم غذایی ورزشکاران نیز بسیار مهم است. اگر تمرینات را به صورت حرفه ای دنبال می کنید ، انجام تمرینات بدنی هر روز یکی از اولویت های زندگی شماست و قطعاً برای موفقیت در این امر به رژیم غذایی مناسب ورزشکاران نیاز دارید. از سوی دیگر ، در دهه گذشته ، استفاده از مکمل های ورزشی مورد توجه باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها قرار گرفته است. با این حال ، علاوه بر هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر جعل و کیفیت پایین وجود دارد ، در حالی که مصرف مکمل های ورزشی می تواند عواقب جبران ناپذیری را در دراز مدت به دنبال داشته باشد.

اساساً ، به یاد داشته باشید که مصرف مکمل های ورزشی با کیفیت بالا فقط برای یک دوره سه تا چهار ماه قبل از تمرینات با استرس زیاد است و نیازی به مصرف مداوم آنها نیست و استفاده مداوم از این مکمل ها توصیه نمی شود. بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت رژیم پزشک در رژیم غذایی ورزشکاران گنجانده شود.

در سایت وزن من ، شما را با جدیدترین برنامه های رژیم غذایی ورزشکاران که مناسب ورزشکاران برای دستیابی به توده عضلانی مورد نظر است ، با اطلاع متخصصان و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان باشگاه های پیشکسوت و اساتید تربیت بدنی آشنا می کنیم. به با ما بمان.

طبق توصیه های بسیاری از متخصصان پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، رژیم غذایی یک ورزشکار باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطحی از آموزش ، از جمله آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای در غیاب رقابت برآورده کند. عدم اطلاع صحیح از رژیم غذایی یک ورزشکار در حین مسابقه یا تمرین می تواند به جز هزینه بر ، خطرات زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد. بنابراین ، برای برنامه رژیم غذایی ورزشی و همچنین رژیم چاقی یا افزایش وزن ، باید به یک مرکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی با رژیم ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید قرار دارند سطوح متابولیک بالایی دارند و بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی بدن خود را در حین انجام فعالیت بدنی و تعریق از دست می دهند. بنابراین ، جبران مواد مغذی از دست رفته تنها می تواند با رعایت رژیم غذایی ورزشکار بر اساس اصول تغذیه مناسب برای این افراد انجام شود. رژیم غذایی ورزشکاران برای ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و همه غذاهای هرم تغذیه باشد. اما بسته به سطح عضله سازی که در آن قرار دارید ، مصرف هر ماده باید مطابق رژیم ورزشکار انجام شود.
ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد این توانایی را می دهد که رژیم ورزشی خود را با رژیم خانوادگی خود هماهنگ کنند به طوری که علاوه بر حفظ رژیم ورزشی مناسب ، با رژیم خانواده نیز مطابقت داشته باشد.
رژیم ورزشکاران با رژیم افراد معمولی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول برنامه ریزی رژیم غذایی ورزشکاران ، افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی آنها است ، به طوری که برای افراد عادی ، حدود 8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ، اما در یک برنامه تمرینی ، میزان پروتئین در رژیم غذایی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 1.5 تا 2 گرم است. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی یک ورزشکار بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات برای تامین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از طرف دیگر ، مکمل های معدنی و ویتامین برای عضله سازی باید در رژیم غذایی ورزش گنجانده شود. بنابراین ، داشتن مشاور تغذیه مناسب و به روز رسانی رژیم غذایی ورزشکار ، با توجه به شرایط بدنی به صورت هفتگی یا ماهانه ، کنترل مداوم وزن و همچنین انجام معاینات منظم برای ورزشکاران بسیار توصیه می شود.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

شما می توانید با دریافت برنامه رژیم غذایی ورزشکاران به صورت آنلاین با پشتیبانی سالها تجربه متخصصان بهداشت و تغذیه و همچنین دریافت مشاوره دو طرفه از سلامت “وزن من” ، از رویکرد آموزشی ورزشی و سبک تغذیه سالم برای ورزشکاران استفاده کنید. مراکز مراقبت
اهمیت شمارش انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

هنگام برنامه ریزی یک برنامه تمرینی ، معمولاً توجه به نوع تمرین ، مدت زمان و تعداد دفعاتی که در طول هفته انجام می شود اهمیت دارد. برای تأمین انرژی علمی و دقیق انرژی مورد نیاز آنها در طول تمرینات ورزشی و مسابقات.

بسیاری از مردم هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی می تواند تناسب اندام و ورزش را بیشتر کند ، در حالی که بسیاری از قهرمانان تناسب اندام و ورزش علاوه بر فعالیت های ورزشی ، از رژیم غذایی مناسب و اصولی ورزشکاران نیز استفاده می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” با استفاده از تجربیات متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی ، برنامه های رژیم غذایی ورزشکاران را به شیوه ای عملی ، معتدل و البته 100٪ عملی در اختیار مراجعین محترم قرار می دهد که با رژیم های ورزشی استاندارد در جامعه ورزش مطابقت دارند. داخلی و بین المللی است.
در رژیم ورزشکاران چه بخوریم؟

مرغ: خوردن سینه مرغ آب پز برای شام یا ناهار کمک زیادی به رساندن پروتئین به بدن ورزشکار می کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و به ورزشکاران انرژی لازم برای ورزش را می دهند.
مصرف دیرهنگام کربوهیدرات: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان بخورید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر معمولی استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت برای خوردن استفاده کنید
برای جلوگیری از گرفتگی عضلات از مغز ، بریس و آب استفاده نکنید
از غذاهای آب پز ، کبابی و بخارپز استفاده کنید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
بدون مشورت با متخصصان و مشاوران متخصص در زمینه رژیم غذایی ورزشکاران مکمل مصرف نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): مصرف میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و انگور فرنگی در حین تأمین آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن ، قند خون را بالا می برد و انرژی را در بدن ورزشکار بازیابی می کند.

آنچه در رژیم غذایی ورزشکاران نباید خورد

تحریک سیستم عصبی مرکزی: از خوردن غذاهایی که حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین هستند ، که باعث ورزش ورزشکاران بدون وقفه به دلیل احساس خستگی می شود ، خودداری کنید.
مسکن های مخدر: برخی از داروهایی که درد را پنهان می کنند ، مانند هروئین ، مورفین و ترک به دلیل اثرات مخرب آنها ، به طور کلی ممنوع است.

غذای ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف اصلی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخیره گلیکوژن ماهیچه ها و همچنین تامین آب کافی ، آماده کند. طبق برنامه رژیم غذایی ورزشکار ، در روز مسابقه ، از مصرف غذاهای چرب و پروتئین بالا به دلیل هضم آهسته خودداری کنید ، زیرا بر عملکرد ورزشکار تأثیر منفی می گذارد.

رژیم غذایی ورزشکار توصیه می کند غذاهای دارای کربوهیدرات بالا سریعتر از غذاهای چرب و پروتئینی هضم و جذب شوند. اطمینان حاصل کنید که حدود 150 تا 300 گرم کربوهیدرات توسط ورزشکار 3 تا 4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات ورزشی مصرف می کنید.

به عنوان مثال ، طبق رژیم غذایی یک ورزشکار در روز مسابقه ، می توانید ماکارونی و نان ، نان با کره-مربا-عسل یا یک کاسه غلات با شیر بخورید. اما برای برخی از تمرینات سنگین مانند ورزش ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، که بدن ورزشکار به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن بسیار خسته می شود ، مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکار باید 70 درصد (حدود 612 گرم کربوهیدرات) باشد تا دوباره تولید شود. گلیکوژن.. بنابراین می توانید از فرنی ، تخم مرغ عسلی ، سبزیجات و میوه های تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
روشهای بارگیری کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات غذاهای سرشار از کربوهیدرات بخورید و ورزش کنید (مناسب برای مسابقات هفتگی)
6 -رژیم غذایی ورزشکاران: در سه روز اول قبل از مسابقات ، رژیم ورزشکار با غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا علاوه بر ورزش سبک و 3 روز گذشته علاوه بر تمرینات با وزنه ، غذاهای کم کربوهیدرات را در رژیم غذایی ورزشکار قرار می دهد (برنامه رژیم غذایی ورزشکاران مناسب برای مسابقات قهرمانی ملی و بین المللی)

نحوه ارتباط با خانم بهار هند

شماره تماس مستقیم:

نشانی: بلوار کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشک بهار ، پ. 340 ، سطح 2 ، واحد

دیدگاهتان را بنویسید