زمان بهینه مصرف کم کافئین در دوچرخه سواران آموزش دیده


نویسنده: Andrew D. Davenport، Catherine R. Mikus، Benjamin T. Wall، Nima Alamdari & Francis B. Stephens

استفاده از کافئین برای بهبود عملکرد بدنی و شناختی به طور فزاینده ای در بین ورزشکاران رواج یافته است (دل کوسو ، موونز و موونز-گورا ، 2011 ، فیزیولوژی کاربردی ، تغذیه و متابولیسم ، 36 (4) ، 555-561). نشان داده شده است که کافئین با دوز کم (<3 میلی گرم در کیلوگرم - 1 توده بدن ؛ ~ 200 میلی گرم کافئین) دارای اثرات ارگونژیک است بدون عوارض جانبی منفی که اغلب با دوزهای بالاتر گزارش می شود (اسپریت ، 2014 ، پزشکی ورزشی ، 44 ، S175 - S184). با این حال ، تحقیقات در مورد موثرترین زمان مصرف کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه بررسی تأثیر مصرف نوشیدنی های کافئین دار تجاری (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) بر عملکرد ورزش و درک تلاش بود. با تأیید اخلاقی نهادی ، 13 (12 مرد ، 1 زن) دوچرخه سوار (2 27 27 سال ؛ 2.2 ± 70.8 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر. کیلوگرم – 1. دقیقه – 1 (± SEM)) چهار بازدید تجربی را پس از روزه دیروز ، جدا شده توسط ≥ 1 هفته. هر ویزیت شامل شرکت کنندگان در استراحت (REST) ​​به مدت 30 دقیقه قبل از انجام 30 دقیقه حالت پایدار (SS) بر روی ارگونومتر چرخه ای در حدود 80٪ VO2max (243 ± 8 W) و به دنبال آن 15 دقیقه زمان (TT ) ، با فعالیتهای احساس شده (RPE) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری شد. علاوه بر این ، قبل از مراحل REST ، SS و TT ، هنگام نشستن روی یک ارگونومتر ، شرکت کنندگان یک نوشیدنی آزمایشی 473 میلی لیتری (یعنی سه نوشیدنی 473 میلی لیتری در هر ویزیت) نوشیدند. این نوشیدنی حاوی 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا دارونما مناسب ، بدون طعم ، رنگ و کالری بود و به صورت تصادفی دوبار کور داده شد تا زمانی که در هر بازدید زمان مصرف کافئین به شرح زیر آزمایش شود: CAFF قبل از REST ، دارونما قبل از SS و TT (بازدید CAFF-REST) ​​؛ CAFF قبل از SS ، دارونما قبل از REST و TT (CAFF-SS) ؛ CAFF قبل از TT ، دارونما قبل از REST و SS (CAFF-TT) ؛ دارونما قبل از REST ، SS و TT (PLA). تفاوت عملکرد TT و RPE به ترتیب با استفاده از تجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه و دو طرفه مشخص شد. مقدار کار انجام شده در طول TT در CAFF-REST بیشتر از PLA (3.53 ± 0.14 در مقابل 3.36 0.12 kJ.kg-1 جرم بدن ؛ P = 0.005) بود ، و نه CAFF-TT (3.39 ± 0.13 kJ.kg-1) -یا CAFF-SS (3.44 ± 0.14 kJ.kg-1 ؛ P = 0.231) ، که مشابه PLA است. علاوه بر این ، یک اثر درمانی (P <0.05) برای RPE در طول SS وجود دارد ، با کمترین مقدار در CAFF شرایط استراحت با ترکیب PLA و CAFF-SS مقایسه شد (P <0.05) ، اما هنگام انجام کارهای بیشتر هیچ تفاوتی در طول TT مشاهده نشد. به طور خلاصه ، مصرف CAFF 30 دقیقه قبل از تمرینات شدید SS باعث کاهش RPE و بهبود 15- دقیقه بعد از عملکرد TT ، در حالی که مصرف قبل از SS یا TT هیچ تاثیری نداشت. این نشان می دهد که کافئین با دوز کم باید 60 دقیقه قبل از خستگی برای عملکرد مطلوب مصرف شود.

در مورد محصولات و تحقیقات Beachbody Performance در صفحه Beachbody Science اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید