طرح شناسه محصول راه حلی برای کاهش قطعات تقلبی خودرو است


متداول ترین کالاهای قاچاق به دلیل عدم نظارت، قطعات یدکی است که به صورت قانونی از مرز وارد می شود. این منطقه ۱۱ و نیم میلیارد دلار گردش مالی دارد که دو میلیارد آن را می توان سهم قاچاق مرزی غیرمجاز دانست.

برای دریافت اخبار داغ پس از فروش سریعتر، اینستاگرام Kamapress را دنبال کنید. از جانب اینجا درج کنید.

به گزارش کمپرس به نقل از آرمان ملی، هفته گذشته معاون امنیتی وزیر کشور با هشدار نسبت به دریافت گواهینامه تمام قطعات یدکی اظهار داشت: افت جدی کیفیت در این حوزه سلامت مردم را به خطر می اندازد و نباید هیچ محصولی در بازار عرضه شود. کد رهگیری..

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو نیز در این خصوص تاکید کرد: قطعات خودرو به دلیل اینکه از مواد بازیافتی تولید می شود، بی کیفیت بوده و اکثر آنها پس از یک ماه قابلیت عملکرد عادی خود را از دست می دهند.

رئیس اتحادیه تک تولیدی و قطعه سازان درباره واردات غیرقانونی کالا در این حوزه گفت: چند قطعه ساز به صورت رسمی قطعات تقلبی را وارد کشور کرده و بدون رعایت استاندارد در کارگاه های غیر رسمی به بازار عرضه می کنند. برخی از تولیدکنندگان سطح بالا همچنان درگیر اخذ مجوزهای رسمی تولید هستند.

سه راهکار برای کاهش قطعات تقلبی در کشور

نجفی منش در راستای حل مشکل واردات قطعات تقلبی سه راه برای دریافت کد رهگیری، شفاف سازی فعالیت واحدهای تولیدی و همچنین اخذ مجوز بهره برداری برای فعالان این بخش اشاره کرد. و جلوگیری از تایید واردات قطعات تولید داخل.

وی در خصوص تغییرات این صنعت گفت: ممکن است پس از تفاهم نامه همکاری واردات افزایش پیدا کند، در حالی که قطعه سازان داخلی با ممنوعیت اقدام به تولید قطعات کرده اند. تمرکز بر تولید ملی و عدم تثبیت قیمت ها بسیاری از مشکلات این بخش را حل می کند.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران نیز گفت: تولید خودرو در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین تولید و عرضه محصولات جدید و باکیفیت با استفاده از فناوری بالا ضروری است.

فروشنده مجاز به فروش قطعات یدکی مستعمل یا تقلبی نیست

سیدمهدی کاظمی درباره شناسایی قطعات گفت: با وجود ۱۰ هزار عضو انجمن خودرو و تجهیزات ماشینی تنها در تهران و رقابت بین آنها، افزایش قیمت یا کاهش کیفیت نداشته ایم. این اتحادیه از اجرای طرح شناسایی کالا مستثنی شد اما باید گفت قانون اجرا شد. بیش از ۲۵۰ نوع قطعه خودرو در کشور وجود دارد و به طور متوسط ​​در هر خودرو حدود ۵۰۰۰ قطعه مورد استفاده قرار می گیرد و بدیهی است که شناخت آن زمان می برد و از قطعاتی مانند باتری و آکومولاتور شروع می شود. ضربه گیر..

عضو هیئت مدیره انجمن خودرو و تجهیزات مکانیکی تهران همچنین افزود: کمبود قطعات و ممنوعیت مشکل دارد اما هیچکس حق فروش قطعات مستعمل یا تقلبی را ندارد و با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد. اگر مشخص شود که این کار را انجام می دهند. در حال حاضر ۴۰ درصد بازار لوازم یدکی در اختیار برندهای تقلبی و غیرقانونی است که این امر باعث بی کیفیتی و افزایش استفاده از تعمیرگاه ها شده است.

انتهای پیام

برای دسترسی سریعتر: