غلبه بر کولین: مهم است اما تحقیقات کمی انجام شده است


بیایید در مورد کولین صحبت کنیم: یک ماده مغذی ضروری که ممکن است هرگز نام آن را نشنیده باشید.

کولین چیست؟

کولین گاهی اوقات با ویتامین B ترکیب می شود و اگرچه از نظر فنی یک ویتامین B نیست ، اما دارای برخی ویژگی های مشترک در خانواده مواد مغذی است. ما انسان ها توانایی تولید کولین در قلب خود را داریم (به اصطلاح از نو سنتز یا ترکیب “از جدید”). اما ما نمی توانیم آن را برای برآوردن نیازهای خود بسازیم و بنابراین یک ماده مغذی ضروری محسوب می شود – به این معنی که ما باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

کولین برای ما چه می کند؟

کولین برای ساخت بسیاری از مولکولهای مهم بیولوژیکی از جمله انتقال دهنده عصبی فسفاتیدیل کولین و استیل کولین مورد نیاز است. این ماده برای عملکرد مغز و سیستم عصبی بسیار مهم است و نقش بسیار مهمی در رشد اولیه مغز ، چه در رحم و چه در اوایل زندگی دارد.

در واقع ، تحقیقات جدید در مورد نقش کولین در رشد مغز جنین باعث شده است که انجمن پزشکی آمریکا تلاش کند تا سطوح بالاتری از کولین در ویتامین های دوران بارداری را افزایش دهد. تا همین اواخر ، بسیاری از فرمول های قبل از تولد حتی شامل کولین نبودند یا فقط مقادیر بسیار کمی را شامل می شدند.

AMA می خواهد 450 میلی گرم کولین را در فرمول های قبل از تولد مشاهده کند. یک چالش این است که کولین یک نوع ماده مغذی بزرگ است و شامل مقادیر بیشتر در زمان قبل از تولد باعث بزرگتر شدن قرص ها می شود. شاید بهتر باشد به زنان باردار توصیه شود علاوه بر حاملگی ، مکمل های کولین نیز مصرف کنند. در حال حاضر ، وظیفه زنان و پزشکان آنهاست که از برآوردن این نیازها اطمینان حاصل کنند.

کولین دارای بسیاری از عملکردهای مهم دیگر در بدن است ، از جمله محافظت از کبد. کمبود این مواد مغذی می تواند منجر به تجمع چربی در کبد شود که در نهایت منجر به آسیب کبد یا سرطان می شود.

همچنین ببینید: بیماری کبد چرب غیرالکلی چیست؟


کولین را از کجا تهیه می کنیم؟

غنی ترین منابع غذایی کولین تخم مرغ ، گوشت ارگان (مانند جگر) ، ماهی و صدف ، گوشت گاو ، خوک و مرغ است. از منابع گیاهی ، جوانه بروکسل ، کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی بهترین گزینه است.

چقدر کولین کافی است؟

سؤال خوبی بود! کولین کمک هزینه روزانه (RDA) ندارد زیرا گروهی از متخصصان که این توصیه را ارائه کردند احساس کردند که اطلاعات کافی برای تعیین مقدار کافی وجود ندارد. وقتی اطلاعات کافی برای تجویز RDA وجود ندارد ، آکادمی ملی پزشکی با تجویز مصرف مناسب (AI) به جای آن عمل می کند. این بر اساس میزان مصرف افراد سالم است – با این فرض که اگر سالم هستند ، قطعاً به اندازه کافی دریافت می کنند.

هوش مصنوعی برای کولین برای مردان بزرگسال 550 میلی گرم در روز و برای زنان بزرگسال 425 بود. در صورت بارداری یا شیردهی کمی بیشتر. و این اساساً بر اساس یک مطالعه که فقط مردان را شامل می شود ، نشان می دهد که مردانی که کمتر از این مقدار دریافت می کنند در معرض ابتلا به کبد چرب هستند.

اعداد مربوط به زنان ، کودکان و نوجوانان بر اساس اندازه نسبی بدن برآورد می شود. اما ، البته ، زنان و کودکان فقط مردان کوچکتر نیستند. تفاوتهای هورمونی و متابولیکی بسیار مهمی بین این گروهها وجود دارد که می تواند بر نیازهای آنها تأثیر بگذارد.

همانطور که ماری Caudill ، محقق کولین ، از دانشگاه کرنل توضیح داد ، استروژن سنتز کولین جدید را در کبد افزایش می دهد. بنابراین ، زنان قبل از یائسگی ممکن است برای پیشگیری از کمبود به کولین غذایی کمتری نسبت به مردان نیاز داشته باشند.

از سوی دیگر ، به دلیل نقش کولین در گسترش بافت و رشد مغز جنین ، زنان باردار ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند. و در حقیقت ، برخی از تحقیقات Caudill برای زنانی که در دوران بارداری دو برابر توصیه هوش مصنوعی مصرف می کنند ، فوایدی را نشان داده است.

با توجه به اهمیت آن ، من می خواهم محققان شواهد کافی را ارائه دهند تا بتوانیم RDA های واقعی را برای کولین در مراحل مختلف زندگی تنظیم کنیم. امیدوارم به این آستانه نزدیک می شویم. اما در عین حال ، ما به این هوش مصنوعی گیر کرده ایم.

ما همچنین UL (یا حد بالایی) برای کولین داریم. حداکثر میزان توصیه شده 3500 میلی گرم در روز است که نصف میزان اثبات شده برای ایجاد علائم مسمومیت است. به سختی می توان از طریق رژیم غذایی به این مسئله رسید. شما باید دوجین تخم مرغ یا 35 وعده گوشت بخورید یک روز برای رسیدن به آنجا تنها راه پرخوری با کولین استفاده از مکمل ها است – و کولین مکمل چندان پرکاربردی نیست.

معمولاً افراد چقدر از رژیم غذایی خود کولین مصرف می کنند؟

نظرسنجی های رژیم غذایی اخیر نشان می دهد که اکثر ما فقط 65 تا 75 درصد از مصرف مناسب را کسب می کنیم. اما به خاطر داشته باشید که مصرف کافی ممکن است بیشتر از نیازهای واقعی برای بسیاری از گروه ها باشد. و هیچ مدرکی مبنی بر کمبود گسترده کولین در افراد سالم وجود ندارد.

آیا گیاهخواران در معرض خطر بیشتری هستند؟

دکتر Caudill گفت: احتمالاً نه. کسانی که تخم مرغ یا گوشت نمی خورند بیشتر از کسانی که از کولین استفاده می کنند دریافت می کنند. در عوض ، او گفت ، آنها ممکن است بیشتر بتائین دریافت کنند ، یک ماده مغذی بسیار نزدیک در محصولات زراعی. بدن ما می تواند از کولین بتائین بسازد. اما اگر مقدار زیادی بتائین از رژیم غذایی خود دریافت کنیم ، احتمالاً مقداری از کولین مورد استفاده ما برای سایر مصارف آزاد می شود. کسانی که مصرف بتائین بالاتری دارند ممکن است به لحاظ نظری به کولین کمتری نیاز داشته باشند. باز هم ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا بین کولین و سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد؟

یک شنونده Nutrition Diva اخیراً پس از کشف چندین مطالعه که نشان می دهد کولین خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد ، از من خواست در این مورد تحقیق کنم.

در واقع کمی پیچیده تر از آن است. چندین مطالعه مشاهده ای بر روی مردان مبتلا به سرطان پروستات نشان داد افرادی که از رژیم غذایی خود کولین بیشتری دریافت کردند ، بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری خود بودند. در مقابل ، مطالعات جمعیتی زیادی رابطه معکوس بین مصرف کولین و سرطان نشان داد ، به این معنی که افرادی که بیشتر کولین دریافت می کردند ، خطر کمتری داشتند.

دکتر. Caudill چندان تعجب آور نیست. او توضیح داد که کولین برای تقسیم سلولی ضروری است. این یکی از دلایلی است که اهمیت آن را در دوران بارداری ، زمانی که میزان تقسیم سلولی بسیار زیاد است ، دارد. سرطان همچنین با میزان بالای تقسیم سلولی مشخص می شود ، اما در این مورد ، آسیب شناختی است. منطقی است که مواد مغذی که باعث تقسیم سلولی سالم در افراد سالم می شود ، همچنین می تواند از تقسیم سلولی ناسالم در افراد مبتلا به سرطان حمایت کند.

ما وضعیت مشابهی با اسید فولیک مشاهده کرده ایم. به نظر می رسد اسید فولیک برای عموم مردم در برابر سرطان روده بزرگ محافظت می کند. برای افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ ، مصرف زیاد اسید فولیک می تواند رشد سرطان را تشویق کند.

همچنین ببینید: خطر اسید فولیک و سرطان

بدیهی است که توصیه های رژیم غذایی همیشه متناسب با شرایط است. هر فردی که مبتلا به سرطان است حتماً باید در مورد رژیم غذایی خود و مکمل هایی که مصرف می کند ، با متخصص سرطان یا بهتر است از متخصص تغذیه انکولوژیست مشورت کند.

آیا بین کولین و بیماری قلبی ارتباطی وجود دارد؟

رابطه بین کولین و بیماری قلبی نیز پیچیده است. سطوح بالای مولکول های التهابی به اصطلاح هموسیست با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط است. یکی از عملکردهای کولین به عنوان اهدا کننده متیل است که هموسیستئین را به مولکول های کمتر واکنش پذیر بازیافت می کند. متیونینبه بنابراین ، منطقی است که فکر کنیم کولین به محافظت از قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

از سوی دیگر ، مصرف کولین می تواند سطح TMAO در خون را افزایش دهد ، متابولیتی که به عنوان عامل خطر احتمالی بیماری قلبی شناخته شده است. اما تولید TMAO فقط تحت تأثیر رژیم غذایی نیست. همچنین تحت تأثیر میکروبهای روده ما قرار دارد و تا حدی از نظر ژنتیکی تعیین می شود.

و این هم وجود دارد: مصرف ماهی ، که مدتهاست به دلیل خواص محافظتی قلب شناخته شده است ، TMAO خون را به مراتب بیشتر از تخم مرغ ، گوشت گاو یا سایر غذاهای دارای کولین بالا افزایش می دهد. بنابراین ، مشخص نیست که آیا سطح TMAO بالاتر است یا خیر در نتیجه مصرف کولین (در مقایسه با سایر علل) یک عامل بیماری قلبی است.

از نظر ارزش ، یک مطالعه جمعیتی بزرگ هیچ ارتباطی بین مصرف کولین و خطر بیماری های قلبی پیدا نکرد.

آیا به مکمل کولین نیاز دارید؟

من همیشه ترجیح می دهم مواد مغذی را از مواد غذایی به جای مکمل ها دریافت کنم – به ویژه هنگامی که این امر ما را مجبور می کند که غذاهای کامل را در رژیم غذایی خود در اولویت قرار دهیم. کسانی که تخم مرغ و / یا گوشت را در رژیم غذایی خود قرار می دهند ممکن است برای رفع نیازهای خود کولین کافی دریافت کنند.

کسانی که به دنبال منبع کولین گیاهی هستند باید به طور منظم کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و سایر سبزیجات متقابل را شامل شوند.

اما افراد در رده های خاص – مانند زنان باردار و شیرده – ممکن است به موارد بیشتری نیاز داشته باشند. مطمئن شوید که مزایای مکمل های کولین را با پزشک خود در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید