فواید ال تیانین برای خواب ، استرس و سلامت مغز


Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-theanine ، نحوه کاهش احساس استرس و اینکه چرا باید بخشی از برنامه بدون استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر اغلب احساس می کنید استرس دارید ، ممکن است تمام تکنیک های کاهش استرس را در این کتاب امتحان کرده باشید. آیا برای چیزی آماده هستید که احتمالاً آن را امتحان نکرده اید؟ L-theanine یکی از بهترین اسرار علم تغذیه است. اسیدهای آمینه به دلیل توانایی آنها در کمک به مردم در احساس آرامش و آرامش ، رو به افزایش است.

در اینجا مزایای L-theanine ، نحوه تأثیر آن بر مغز ، همراه با اطلاعاتی که لازم نیست در مورد ایمنی و دوز آن بدانید ، آورده شده است.

L-theanine چیست؟

L-theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه با خلق و خوی چشمگیر و مزایای شناختی است. در برگهای چای سبز و سیاه و برخی از انواع قارچ یافت می شود. اما به احتمال زیاد شما بسیاری از این اسیدهای آمینه را به طور طبیعی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. به همین دلیل است که در مکمل ها به شکل غلیظ تر نیز یافت می شود. L-theanine یک ماده کلیدی در مکمل های استرس است زیرا آرامش و آرامش را بهبود می بخشد.

L-theanine چگونه کار می کند؟

بسیاری از مطالعات نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده اند.

در طول رویدادهای استرس زا ، فرستنده های مغزی که خلق و خو را تنظیم می کنند ، مانند GABA ، می توانند از بین بروند. L-theanine باعث افزایش سطح آنها به سطح سالم می شود. علاوه بر این ، تئانین می تواند سایر فرستنده های “احساس خوب” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

در مقابل ، L-theanine سطح انتقال دهنده های محرک را که می تواند استرس عاطفی را افزایش دهد ، کاهش می دهد. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند از تجمع بیش از حد گلوتامات ، یک ماده شیمیایی مغزی مرتبط با اختلال شناختی مرتبط با سن که می تواند در پاسخ به استرس بدن اختلال ایجاد کند ، جلوگیری کند.

تئانین همچنین امواج مغزی آلفا را افزایش می دهد. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند منجر به افزایش تمرکز و آرامش شود.

فواید ال تیانین

تئانین به دلیل افزایش خلق و خوی خود تمایل به جلب توجه دارد. با این حال ، مزایای L-theanine فراتر از احساس آرامش است.

بهبود خواب

محققان معتقدند که تئانین تأثیر اضطراب (یا استرس) را برای ایجاد خواب ایجاد می کند. برای خواب با کیفیت ، بدن باید آرام باشد. بر خلاف داروهای خواب سنتی که دارای اثر اضطرابی نیز هستند ، L-theanine باعث ایجاد کیفیت بهتر در خواب می شود بدون اینکه به عنوان آرامبخش عمل کند.

در واقع ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین باعث بهبود کیفیت خواب می شود.

مطالعات مختلف اثرات تیانین بر سلامت روان را ارزیابی کرده اند. از آنجا که خواب ضعیف می تواند نتیجه استرس ثانویه باشد ، همین محققان به بررسی تاثیرات ال تیانین بر کیفیت خواب پرداختند. شرکت کنندگان پس از چهار هفته دیگر شاهد کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند تأخیر و اختلال در خواب بودند.

تقویت مهارتهای شناختی

زنان متمرکز بر کار

ما معمولاً اصطلاحات “هوشیار” و “آرام” را در یک آیه به کار نمی بریم. با این حال ، L-theanine باعث می شود در شرایط سخت احساس آرامش و تمرکز کنید.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم تئانین مصرف می کردند ، پیشرفت چشمگیری در توجه ، عملکرد و زمان واکنش نشان دادند.

سایر مطالعات در مورد ترکیب L-theanine با کافئین همراه شده اند. جالب است که محققان دریافتند 97 میلی گرم تئانین همراه با 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان در تمرکز بیشتر در هنگام انجام کارهای شناختی استرس زا و افزایش دقت کمک می کند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین افزایش هوشیاری و کاهش احساس خستگی را گزارش کردند.

کاهش استرس

زنان بستنی می خورند

تحقیقات زیادی در مورد L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در مبارزه با استرس مورد بررسی قرار داده است. مهمتر از همه ، داده های تحقیق به طور مداوم تأثیر مثبت تئانین را برای افرادی که استرس را تجربه می کنند نشان می دهد.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داده است که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. مطالعات سیستماتیک اخیر تأیید می کند که تیانین سطح استرس را در افرادی که با شرایط استرس زا مواجه هستند کاهش می دهد.

علاوه بر این ، نباید فراموش کنیم که تئانین می تواند به بهبود خواب شبانه کمک کند که مطمئناً می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

بر خلاف بسیاری از راه حل های ضد استرس ، L-theanine می تواند آرامش را بدون خواب آلودگی ایجاد کند.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-theanine ممکن است برای افرادی که اغلب استرس عاطفی را تجربه می کنند مفید باشد. علاوه بر این ، تئانین می تواند در صورت داشتن مشکلات زیر کمک کند:

  • با کیفیت خوب بخوابید
  • خواب
  • متمرکز بمانید یا مغز را مه آلود کنید
  • یادگیری یا حفظ اطلاعات
  • احساس هوشیاری کنید

اثرات و دوزهای جانبی L-theanine

با توجه به ادبیات مربوطه ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو تئانین را به عنوان یک ماده غذایی ایمن (GRAS) طبقه بندی کرده است. علاوه بر این ، چای هایی که حاوی L-theanine مانند چای سبز یا چای سیاه هستند ، بی خطر هستند. علاوه بر این ، چای دارای فواید زیادی برای سلامتی است ، بنابراین همیشه یک افزودنی خوب برای برنامه معمول شما است.

قبل از نوشیدن یک لیوان چای ، به یاد داشته باشید که یک فنجان حدود 20 میلی گرم ال تیانین به بدن می رساند. با این حال ، اکثر مطالعات دوز روزانه بالینی 200 میلی گرم را نشان می دهند. به همین دلیل ، مصرف تئانین برای حداکثر نتایج توصیه می شود.

اگر به دنبال مکمل حاوی تیانین هستید ، مطمئن شوید که دوز بالینی موثری دارد. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200 میلی گرم ال تیانین و آداپتوژن ashwagandha است که به مدیریت هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم را افزایش دهید و اشتها را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings را که حاوی 200 میلی گرم l-theanine است ، برای افزایش آرامش امتحان کنید.

آخرین فکر

L-theanine یک اسید آمینه با شهرت قوی است که به افراد کمک می کند احساس آرامش و آرامش کنند. برخلاف داروهای تجویزی ، تئانین می تواند استرس ایجاد کند که نمی تواند باعث خواب آلودگی شود. بسیاری از مطالعات تأثیر تئین بر خلق و خو و شناخت را تأیید می کنند. بنابراین ، کارشناسان آن را یک راه حل مطمئن و م toثر برای استرس می دانند. از آنجا که نتیجه به مقدار بیشتری از L-theanine نیاز دارد ، مکمل بهترین راه است.

دیدگاهتان را بنویسید