کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری از اوقات زنانی که بدنبال روند کاهش وزن هستند ، از مراحل کاهش وزن شکایت دارند !! آنها گفتند ما همه کار می کردیم ، اما چند کیلو باقی مانده نمی میرد. اغلب وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که آنها دارای مشکلات هورمونی هستند. در حقیقت ، برای نتیجه گیری ، می توانیم در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید اکنون در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

تعادل با استروژن بالا در خون با تأثیر بر اندام ها از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع حتی نوع چاقی زنان (شکل گلابی) نیز در ارتباط با این هورمون شرح داده شده است. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راههای اصلی برای دریافت فیبر کارآمد است.

وقتی به مطالعات فرا تجزیه و تحلیل می پردازیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و. با مصرف و دریافت فیبر مناسب ، استروژن موجود در بدن را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه ما می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و آجیل ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و مواردی مانند دانه کتان و چیا ، که برای من بسیار جالب است.)

خوب! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: مراقب باشید سبزیجات ، به ویژه کلم ، باعث ایجاد نفخ شود ، از کپسول های کربوژل استفاده کنید و آب کافی برای این مورد بنوشید).

برای اجرای این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه را پیشنهاد می کنم که عالی است و می تواند برآورد فیبر مورد نیاز شما را ارائه دهد:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا که به ما گفتید ، آیا به فیبرهای زیادی که هر روز جذب می کنید فکر می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه روزانه از آن استفاده می کنید؟

سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید