گوشت بخورید یا نخورید – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفید برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن است؟ در این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، مروری داریم بر پاسخ این سال و بر اساس دلایل ، تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بررسی می کنیم. همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را خواهیم دید. نکات مهمی که باید به آن توجه کنیم. به این معنا که گوشت انواع مختلفی از غذا را شامل می شود ، از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، دانه ها و سایر احشاء ، طیور ، طیور و دیگر طیور و انواع ماهیان و دام های دریایی.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ امروز بازار مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در مورد نخوردن گوشت اظهارنظرهای قوی و بسیار محکمی می کنند و برخی دیگر محتاط و مشکوک هستند. همچنین کسانی هستند که به دلیل شنیدن اخبار متناقض در مورد آن ، از تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت گیج و مبهوت می شوند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما به گوشت نگاه می کنیم. آیا باید دقیقاً منظورمان از نوع گوشت مشخص شود؟

زیرا مواد مغذی انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی معمول است. اما ویژگی هایی در نوع خود وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. و حتی در برخی از انواع آن ، آن را خطرناک می کند و در برخی دیگر مفید می سازد و بر سلامت انسان تأثیر مثبت می گذارد.

گوشت ؛ منبع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع عالی و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آن پروتئین حیوانی با هضم و جذب خوب است. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، به این معنی که درصد بالایی از پروتئین در گوشت ، توسط سلول ها. به این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. در رشد ، ترمیم سلول های منسوخ ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشحات داخلی اندام ها مثر است. در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق نمی توانند به درستی انجام شوند. در نتیجه ، سلامت انسان به شدت تهدید می شود ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند. بعد از آب ، بیشتر بلوک های سلولی پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین غذایی با کیفیت بالا است. ما می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع عالی ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارد. امروزه یکی از مشکلات اصلی جمعیت شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از این صنعت است. بنابراین ، هر نوع رژیم غذایی که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در انسان کمک می کند. این می تواند یک اقدام م inثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین B برای سلامت پوست نیز مثر است. برخی از این ویتامین ها (که منابع گوشت آنها غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت به مقدار خوب و کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن در درجه اول در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت نسبت به منابع آهن گیاهی جذب بالاتری دارد. در پیشگیری از کم خونی و حفظ ایمنی مثر است.

تحقیقات همچنین نشان داده است که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به افت تحصیلی می شود.با درمان کم خونی می توان این اختلال را برطرف کرد.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها بسیار مثر است.

ماهی

ماهی که یک نوع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر مواد مغذی که برای گوشت قرمز و طیور ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار زیادی ید برای سلامتی انسان و پیشگیری از نقرس است. این بسیار م effectiveثر است.
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی تأثیر مهمی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ یا پوست چرب حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. مطمئناً این س inال در ذهن خوانندگان عزیز مجله ایجاد می شود که در چند سطر بالا بیان کردیم که چربی موجود در گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م effectiveثر است ، اما در اینجا عکس آن بیان شده است.


رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک سو منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است که چربی کمی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این گروه غذایی . برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر خطرات ناشی از این نوع اسیدهای چرب ، باید تمام چربی های گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو را با دقت جدا کنید ، پوست مرغ نخورید و همچنین چربی موجود در گوشت مرغ را جدا کنید. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های ناخواسته خون پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان می دهند.
گوشت قرمز بیش از حد مصرف نکنید!

متصل…

می توانید بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را در مدخل بعدی بخوانید. آقایان عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر بدهید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه دکتر اینستاگرام کلیک کنید. رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان.


مطالب پیشنهادی:

خطرات مواد قندی را بررسی کنید

غذاهای دودی دارای ریسک بالایی هستند

اهمیت غذاهای گرم و سرد

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید