انجام فشارهای فشاری سخت‌انگیز {به اندازه‌ی کافی} کافی است – این حتی بادوام‌تر انجام رژیم کتوژنیک استاندارد

یکی از رژیم های غذایی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و برای لاغر شدن از آن استفاده می کنند رژیم کتوژنیک یا کتو می کلمه پایانی رژیم کتوژنیک مطالعه دقیقا چگونه رژیم کتوژنیک لاغری سریع آخر ماه را ساختیم لاغری سریع باشد. عقیده بر این است که رژیم غذایی می تواند بر وضعیت روانی تاثیر گذار باشد و می توان با تغییر عادت های غذایی، فرد را به سمت مصرف خوراکی هایی برد که میزان ترشح هورمون های متفاوتی را کنترل کند. همچنین مهم است که میزان پروتئین مصرفی خود را تعدیل کنید.

این روش، مطابق بر «دستورالعملهای بالینی کشوری» است و در ایالات متحده آمریکا، تقریباً تمامی شرکتهای بیمه آن را تحت پوشش خود قرار دادهاند. مواردی مانند قند و شکر و نوشابه با محدودیت شدیدی مواجه هستند و در مرحله بعدی نیز غذاهای دارای نشاسته مانند نان و پاستا و برنج قرار دارند. در اثر رژیم کتوژنیک میزان سم در کلیهها بالا رفته و مشکلات کلیوی مانند از کار افتادگی و اجبار به پیوند کلیه را بهدنبال داشته باشد. رژیم کتو با پروتئین بالا مانند رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که میزان مصرف پروتئین در این نوع رژیم بیشتر است ولی مصرف کربوهیدرات ها همچنان محدود و زیر 10 درصد است .این رژیم مناسب کسانی است که فعالیت بدنی زیادی دارند.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

شما در رژیم کتو باید بیشتر کربوهیدراتی که هضم آنها آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید را حذف کنید. بهعلاوه افرادی که دچار بیماریهای زمینهای مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف هستند حتماً قبل از شروع هر نوع رژیم خاصی باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند. اگر سیگاری هستید باید بدانید که سیگار کشیدن شما را از حس سلامتی و رفتن به باشگاه دور میکنند. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود.

یبوست در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

᠎This data was g​enerated by G​SA᠎ C onte nt Generator DE MO!

بیش از بیست مطالعه نشان داده است که رژیم کتوژنیک ممکن است به کم کردن وزن و تقویت سلامتی بدنتان کمک کند. رژیم کتوژنیک، تعداد تشنجها را در بیش از نیمی از مصرفکنندگان به میزان ۵۰٪ و در یک سوم بیماران به میزانِ بیش از ۹۰٪ کاهش میدهد. در بیمارانی که این رژیم مفید واقع میشود، نیمی ظرف ۵ روز، شاهد کاهش تشنجها هستند (در صورتی که رژیم غذایی با ۱ تا ۲ روز گرسنگی اولیه شروع شده باشد)، سه چهارم ظرف ۲ هفته و ۹۰٪ ظرف ۲۳ روز، شاهد کاهش تشنجها خواهند بود. این رژیم با تحمیل گرسنگی طولانیمدت به بیمار آغاز نمیشود، نیازی به بستری بیمارستانی ندارد و اتکاء کمتری به متخصص تغذیه دارد.

در آغاز یک جلسهٔ مشاوره با والدین و سایر مراقبین کودک انجام میشود و سپس کودک، به مدت کوتاهی در بیمارستان بستری میشود. پروتکل بیمارستان جانز هاپکینز برای آغاز این رژیم، امروزه رواج گستردهای یافتهاست. در دهههای ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی، هنگامی که تنها داروهای ضد صرع موجود، برمیدها (کشفشده در ۱۸۵۷) و فنوباربیتال (۱۹۱۲) بودند، رژیم کتوژنیک بهطور گستردهای مورد استفاده و پژوهش بود. اما این مطالعات قدیمی را به سختی میتوان با مطالعات امروزی مقایسه کرد؛ مطالعات قدیمی اغلب دچار سوگیری گزینش بودند، چرا که بیمارانی را که قادر به آغاز یا ادامهٔ این رژیم نبودند از مطالعه حذف میکردند و در نتیجه فقط افرادی در مطالعه لحاظ میشدند که میتوانستند نتایج نهایی آن را بهبود بخشند.

تجربه لاغری با رژیم کتوژنیک نی نی سایت

برخی افراد رژیم را رها کرده و به رژیمهای سادهتری همچون «رژیم غذائی اتکینز تعدیلشده» و «رژیم غذایی با شاخص گلوکز پائین» روی میآورند، چرا که مشکلات اجرای رژیم کتوژنیک را بیش از حد میدانند. کسانی که نوار مغزیشان دارای امواج نیزهای صرعی باشد، حتی اگر بهبود کامل اولیه داشته باشند، احتمال عودشان بیشتر است، چرا که نشان میدهد، هنوز در مغز فعالیتهای تشنجی خفیف موجود است، اما هنوز به آن سطحی نرسیده که تشنج ایجاد کند. هر چقدر کلسیم بیشتری مصرف کنید، کاهش وزن بیشتر و بدن قوی تری خواهید داشت.

هنگامی که مصرف کربوهیدرات زیر 20-50 گرم را محدود کنید، ذخیره گلیکوژن تمام می شود و بدن کتون تولید می کند. بیشتر ما به زندگی ماشینی عادت کردیم و دوست داریم که برای ساعتهای طولانی پشت میز کامپیوتر و اداره خودمان بمانیم و کارهای روزانه انجام دهیم اما اگر میخواهید لاغری سریع شکم بدون ورزش تجربه کنید، باید کمی به خودتان زحمت بدهید و تکان بخورید. سابقه رژیم غذایی، نوع متابولیسم، مقدار وزنی که باید از دست بدهید، حفظ توده عضلانی و استخوانی، درصد چربی بدن، میزان مقاومت به انسولین و مشکلات هورمونی از عوامل موثر در استپ وزن در رژیم کتوژنیک هستند که در ادامه درباره هر یک مفصل صحبت خواهیم کرد.

از آنجایی که در رژیم کلاسیک کتوژنیک میزان قند بسیار اندک است، والدین نمیتوانستند غذاهای خوشطعم و دلپذیر برای کودکانشان درست کنند. تلاشی است تا همان سطحِ مطلوب گلوکزِ خون در بیمارانی که رژیم کلاسیک کتوژنیک مصرف میکنند، حاصل شود و در عین حال، کودک محدودیتهای رژیمی کمتری داشته باشد. در ابتدا، اصلاح و تعدیلهای اندکی لازم است تا اطمینان حاصل شود کتوزیس به سطح مورد نیاز رسیده و بیمار به برنامه غذایی عادت کند.

چند نمونه رژیم کتوژنیک

خستگی حاصل از رژیم کتو اغلب با استفاده از چربی برای تامین انرژی افزایش می یابد اما برخی از افراد در طول رژیم با یک خستگی طولانی مدت مواجه می شوند. با این حال، مشخص نیست؛ این اثرات چقدر طول میکشد. بعلاوه این کار آتشی که زیر سوخت و ساز روشن کردید را روشن نگه می دارد، پس در طول روز بیشتر کالری می سوزانید. بیشتر کودکانی که رژیم کتوژنیک را آغاز میکنند، دستکم سه برابرِ این میزان، شکست درمانیِ قبلی داشتهاند. با این میزان، شما به میزان خوبی از ویتامین بی دسترسی دارید که انرژی بدن را تامین میکند.

در آشپزی کتوژنیک و انتخاب سس ها باید به میزان چربی و شکر به کار رفته در این سس ها دقت کرد. در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند. ایراد بزرگ بسیاری از رژیم های غذایی این است که غذاهایی را در برنامه خود ارائه می کنند که امکان تهیه آنها برای تمام افراد وجود ندارد در حالی که رژیم های خوب ساده ترین غذا ها که جز مصرف روزانه افراد هستند را در خود جای میدهند.

کتوز زمانی رخ می دهد که سوخت و ساز بدن به گونه ای تغییر کند رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر که برای تأمین انرژی، چربی ها را بسوزاند. شاید رژیم هایی وجود داشته باشند که باعث شوند در یک هفته ۷ کیلو وزن از دست بدهید، ولی انصافا رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر آیا با عقل خودتان جور در میآید؟ مایونز دست ساز برای سالاد الویه کتوژنیک استفاده شده است. با مصرف محصولات کتویی یک حالت متابولیکی در بدن بروز می کند که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت و ساز استفاده می کند. در انتها، کربوهیدرات را بر اساس باقیماندهٔ نیاز انرژی، ضمن حفظ نسبت کتوژنیک، تعیین میکنند.

سپس پروتئین آن را بر اساس نیازهای روزانه جهت رشد مناسب بیمار و حفظ سلامت بدن محاسبه میکنند که حدوداً ۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن است. رژیم غذایی لاغری سریع سپس بر اساس پاسخهایی که دریافت میکند، راه حلی برای آن مشکل تجویز میکند. اعضا این تیم معمولاً شامل یک «متخصص پروانهدار تغذیهٔ کودکان» که مسئول هماهنگسازی برنامهٔ رژیم غذایی است و یک «پرستار دارای پروانه رسمی» که با صرع کودکان آشنایی کافی داشته باشد. والدین سه روز اول را بهطور کامل در کلاسهای آموزشی میگذرانند که شامل مباحثی دربارهٔ تغذیه، مدیریت رژیم غذایی، تهیه غذا، خودداری از مصرف قند و رسیدگی و ادارهٔ بیماری است.

رژیم کتوژنیک عوارض برخی اطلاعات (از یکی از مراکز درمانی با ۷۶ کودک تا ۲۰۰۹ میلادی) نشان میدهد که عوارض جانبی این رژیم کمتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک است و بهتر از آن تحمل میشود و غذاهای دلپذیر و خوشمزهتری را شامل میشود. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند.

این روند در ۱۹۳۸ میلادی تغییر کرد. چند نمونه از فیزیولوژیهای بیمارگونه عبارتند از: ارتباطات تحریکیِ نامعمول در درون شبکهٔ عصبی مغز، ساختار غیرطبیعی یاختهٔ عصبی که منجر به تغییر جریان یونی-عصبی میشود، کاهش ساخت پیامرسانهای مهاری، گیرندههای ناکارآمد پیامرسانهای مهاری، تجزیهٔ ناکافی پیامرسانهای تحریکی، تشکیل و تکامل ناتمام و ناقص سیناپسها، و اختلال در عملکرد مجراهای یونی. جریان عصبی از خلال این مجراهای یونی، توسط دریچههایی کنترل میشود که باز شدنشان یا توسط ولتاژهای الکتریکی صورت میگیرد یا وابسته به پیامرسانهای شیمیایی موسوم به لیگاند (مثلاً یک پیامرسان عصبی) هستند. همانند رژیم کلاسیک کتوژنیک، این رژیم غذایی هم نیازمند مکملهای افزودنی ویتامینها و املاح در کودکان است و به صورت دورهای، در کلینیکهای سرپایی کنترل و تنظیم میشود.

با بهکارگیری این رژیم، صرع چارلی بهسرعت تحت کنترل درآمد و شاخصههای رشد و تکامل به حالت عادی برگشت. در نهایت، لازم است والدین کودک و همهٔ کسانی که به نحوی از کودک مراقبت میکنند، آموزشهای لازم را در مورد جنبههای مختلف رژیم کتوژنیک گذرانده باشند تا بتوان تا حد امکان، این رژیم را با خطر کمتری اجرا کرد. نخست آنکه میزان کالری مورد نیاز را روی ۸۰-۹۰٪ میزان انرژی توصیهشدهٔ روزانه (RDA) برای سن کودک تنظیم میکنند. باید روزانه رژیم غذایی لاغری سریع میزان مصرف آب را افزایش دهید تا چربی بیشتری بسوزانید. شما حمایت و انگیزه به دست خواهید آورد و یاد خواهید گرفت که چقدر باید بخورید، یک وعده غذایی متعادل چگونه به نظر می رسد و چگونه از این دانش برای دستیابی به حفظ وزن استفاده کنید.

عوارض رژیم کتوژنیک

اجسام کتونی بیشتری در هر واحد غذایی یکسان ایجاد میکنند. ماستهای پرچرب به شما کمک میکنند برای مدت طولانیتری سیر بمانید و قسمت پرچرب بخشی از رژیم کتوژنیک شما را تامین می کند. یک مطالعه کوچک هم در زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان میدهد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت ۹۰ روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A۱C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. به طور خلاصه، مصرف هر غذایی با کربوهیدرات بالا باید محدود شود.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

کودک همچنین باید توانایی خویشتنداری نیز داشته باشد زیرا مصرف کردن فقط چند عدد کلوچه یا هرچیز حاوی قند مثل خمیردندانها یا سایر محصولات مراقبت دهانی اثرات رژیم را از بین برده و احتمالاً منجر به تشنج میشود.دیگر جنبه مهم آماده سازی برای رژیم کتوژنیک، الزام و تعهد اعضای خانواده نیز است. وقتی که خانوادهها با یکدیگر غذا میخورند و همگی نیز از یک غذا استفاده میکنند، جدا کردن غذای یک کودک از بقیه، ممکن است آسان نباشد.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

اگر به دنبال جایگزینی مناسب برای نوشابه در رژیم کتوژنیک هستید، آب گازدار شیرین نشده یکی از غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک می باشد. رژیم لاغری زون یا (Zone) یک روش لاغری نسبتا جدید است که در آن بر روی مصرف کربوهیدارت های با شاخص گلیسمی پایین تاکید می شود. تکنیک IVF یک روش آزمایشگاهی کمک باروری است که جواب دهی آن در زوجهای نابارور ایرانی حدود ۴۰ درصد است و کسانی که ناباروری ندارند چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از آن جواب مثبت میگیرند. سطح کتون ادرار، روزانه اندازهگیری میشود تا مطمئن شوند کتوزیس دلخواه بدست آمده و بیمار به رژیمش پایبند بوده یا خیر، با این وجود، سطح کتون ادرار ارتباطی با اثرات ضد تشنجی آن ندارد. This po st was gen᠎erated  wi th the help of G SA Con te nt Gener​ator ​DE᠎MO​.