هشدار: این 9 خطا رژیم کتوژنیک شما را از بین می‌برد

رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): این نوع از رژیم غذایی کتوژنیک، شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر مطالعه دقیقا چگونه رژیم کتوژنیک لاغری سریع آخر ماه را ساختیم است. رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و در درجه ب اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند. طبق تحقیقات انجامشده، افرادی که رژیم کتوژنیک میگیرند ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کمکالری کمچربی میگیرند وزن کم میکنند. کتوژنیک یک رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع است اما ممکن است برای همه اینطور نباشد! مروری بر این شکل از غذا خوردن نشان می دهد که ممکن است این رژیم به کاهش اشتها کمک کند، اما اینکه چگونه این اتفاق می افتد باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک در این مقاله، پیش از آنکه درباره رژیم کتو و غذاهای کتویی صحبت کنیم، ابتدا به معرفی سابقه این رژیم میپردازیم و درباره کتوزیس چیست توضیح میدهیم. در این شرایط، آزمایشهایی مانند آزمایش خون، ادرار و تنفس در دسترس است که میتواند با اندازهگیری مقدار تولید کتونهای تولیدشده توسط بدن، در تعیین کتوزیس کمک کند. کتوزیس زمانی به وجود میآید که بدن شما مصرف کربوهیدرات را تا حد زیادی کاهش دهد و میزان ذخیره گلوکز یا قند را محدود کند.

در نهایت میزان سطح انسولین خون کاهش می یابد و هورمون هایی که سبب رشد آکنه و جوش می شوند و از کار می افتند. ظرف ۱۲ ماه، ۵۵٪ همچنان به رژیم اِعمالشده پایبند ماندند، ۲۳٪ کاهش خوب در تشنجها، ۲۰٪ کاهش عالی در تشنجها و ۷٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند. اگر تشنجها همچنان زیاد باشد یا کودک وزن کم کند، باید رژیم را تعدیل کرد. از دیگر شکارچیان رقیب شیطان که با آن در تعادل زیستی زندگی میکردند میتوان به عقاب دمگُوهای و کوئول دمخالدار اشاره کرد. رژیم آنلاین آردایت مانند دیگر رژیمها، رژیم کتوژنیک تنها زمانی نتیجه بخش است که برای مدت زمان طولانی آن را رعایت کنید.

رژیم کتوژنیک و یبوست

تنها چاره آن نوشیدن آب زیاد و جویدن آدامس بدون شکر است. برای مثال پنج روز رژیم کتوژنیک و بهدنبال آن ۲ روز با کربوهیدرات بالا. این نوع از رژیم معمولاً حاوی ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات است. طرفداران این رژیم معتقدند که شما با خوردن پروتئین و چربی نامحدود و تنها با اجتناب از مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات، میتوانید وزن کم کنید. چنین رژیمی باعث پر شدن معده و کاهش وزن می شود اما این رژیم مانند سایر رژیم های دیگر عوارض مخصوص به خود را دارد و باعث انسداد روده میشود.رژیم غذایی در سال ۲۰۱۰ در آمریکا استفاده از نوعی کیک به نام تونیکی بود که بیشتر جنبه ی تبلیغ برای شرکت تولید کننده را دارد.امروزه نیز به افراد متقاضی کاهش وزن توصیه می شود که برای لاغر شدن تنها یک نوع ماده غذایی بخورند.

گاهی برخی افراد با شروع رژیم کتوژنیک، بوی بدی را در دهان خود احساس میکنند. برخی مطالعات نشان میدهد که این رژیمها کلسترول را افزایش میدهند. جوان بودن، مؤنث بودن، استفاده از داروهای ضدبارداری هورمونی و سیگار کشیدن این خطر را افزایش میدهند. بااینحال با ساخت داروهای ضد صرع، کمکم رو به فراموشی رفت. علاوه بر این، این افراد همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از داروهای خاص قند خون در میان شرکتکنندگان در طول دورهی مطالعه نیز کاهش یافت.

اگرچه نادر، اما ممکن است افرادی که دیابت نوع دو دارند نیز در برخی شرایط DKA را تجربه کنند. در طی این فاز تطبیق، ممکن چند اثر جانبی موقت را تجربه کنید که به آنها عموما «آنفلوانزای کم-کربوهیدراتی» یا «آنفلوانزای کتو» گفته میشود. در حقیقت، تحقیقات نشان میدهد رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازهی رژیم کمچربی برای کاهش وزن مؤثر باشد. در ادامه درباره کاهش وزن با کتوژنیک بیشتر توضیح دادهایم. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی: اگر بجای کربوهیدرات ها از چربی های مفید و پروتئین استفاده کنید میتوانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید چراکه با انجام اینکار منبع انرژی بدن خود را از شکر تبدیل به چربی کرده اید و این امر میتواند عواملی مانند کلسترول و چربی خون که باعث بیماری های قلبی میشوند را سرکوب کند.گفته میشود یکی از مهم ترین خواص رژیم کتوژنیک کاهش خطر ابتلا به سرطان میباشد.چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟

چیت در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع دوم، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند. افرادی که رژیم کتو را دنبال کردند بهطور متوسط ۲ پوند (۰.۹ کیلوگرم) بیشتر از گروهی که رژیم کمچربی را دنبال کردند، از دست دادند. مطالعهی دیگر روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع دوم نشان داد که کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکردند بهطور متوسط در طی یک دورهی ۲ ساله، چیزی حدود ۱۲ کیلوگرم وزن کم کردند. سپس، تعدادی از زنان رشت جمعیت پیک سعادت نسوان را برای پیگیری حقوق سیاسی و اجتماعی زنان تأسیس کردند.

علاوه بر این، رژیم غذایی کتوژنیک آنقدر پر است که میتوانید بدون شمردن کالری یا پیگیری مصرف مواد غذایی، وزن خود را کاهش بدهید. همچنین نیازی به پیگیری میزان کالری مصرفی ندارید. همچنین مهم است که مقدار پروتئین مصرفی خود را تعدیل کنید. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این نوع از رژیم غذایی کتوژنیک، بسیار کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا است. بهطور کلی رژیم کتوژنیک را میتوان رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی دانست که قند خون و درجهی انسولین را کاهش میدهد و متابولیسم بدن را از کربوهیدرات به چربی و کتون منتقل میکند.

رژیم کتوژنیک دوره ای

در این شرایط، چربیسوزی بدن و بالا رفتن انرژی در آن بهطور شگفتانگیزی افزایش پیدا میکند. این عمل به همراه افزایش کتونها، فواید بیشماری بهدنبال دارد. در واقع این نوع رژیم همراهبا افزایش کتونها، دارای مزایای سلامتی است. افزایش کتونها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است در کاهش وزن نقشی اساسی داشته باشد. رژیم کتوژنیک یک روش مؤثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر بیماریها است. کاهش کربوهیدرات، بدن افرادی را که از رژیم کتو استفاده میکنند در حالت متابولیسمی قرار میدهد که به آن کتوسیس گفته میشود. رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش زیاد قند خون و درجهی انسولین شود.

در این روش کربوهیدرات حذف میشود و به همین دلیل میزان گلوکز که قند اصلی مورد نیاز برای مغز است کاهش مییابد. روغن زیتون سه میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است؟ ولی توجه داشته باشید که در این نوع از رژیم کتوژنیک همچنان میزان کربوهیدرات دریافتی محدود می باشد. پروتئین وی: استفاده از یک اسکوپ پودر پروتئین وی در شیک پروتئینی باعث افزایش مقدار پروتئین دریافتی در روز میشود. تامین کنید اثرات افزایش وزن آن را مشاهده خواهید کرد و نیازی به مصرف زیاد از حد منابع پروتئینی مثل مصرف روزانه ده عدد سفیده تخم مرغ نیست!

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

This po st was g en​er᠎ated with GSA Content Gener ator Demov er si on.

دلایل زیادی برای اینکه چرا رژیم کتوژنیک رژیمی بهتری نسبت به رژیم کمچربی است وجود دارد که از این میتوان به افزایش جذب پروتئین که خود فواید بسیاری دارد، اشاره کرد. در فرد فاقد دیابت، انسولین، گلوکاگون و سایر هورمونها از افزایش بیش از حد سطح کتون در خون جلوگیری میکنند. یک مطالعهی کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دوم همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت ۹۰ روز، بهطور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را که اندازهگیری مدیریت قند خون در طولانیمدت را بر عهده دارد، کاهش میدهد. یک مطالعهی قدیمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را تا ۷۵ درصد بهبود میبخشد.

این بنیاد همچنین، پشتیبانی مالی از یک مطالعهی پژوهشی در چندین مرکز را به عهده گرفت که نتایجش در ۱۹۹۶ میلادی منتشر شد و آغازی برای توجه علمی دوباره به این رژیم غذایی درمانی بود. رژیم اولیهی درمانی که در صرع کودکان بکار میرود، فقط آن اندازهای پروتئین دارد که برای رشد و ترمیم بدن و تأمین کالری لازم برای تناسب قد و وزن در آن سن، کافی باشد. رژیم کتوژنیک نخستین بار برای درمان بیماران مبتلاع به صرع استفاده شد اما اکنون یکی از پرطرفدارترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در میانهی دههی ۹۰ میلادی، جیم آبراهامز که پسرش از صرع شدید و مقاوم به درمان رنج میبرد و با این روش بهخوبی درمان شده بود، با تأسیس «بنیاد چارلی» به ترویج دوبارهی آن پرداخت.

در رژیم کتوژنیک، تلاش بر این است تا مصرف کربوهیدرات به طرز قابلتوجهی کم شده و چربی جایگزین آن شود. این نوع رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی است؛ یعنی مقدار چربی آن بالاتر است. در واقع بیش از 20 تحقیق نشان دادند که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت کمک کند. در این رژیم، مغز برای تامین انرژی مورد نیاز به کربوهیدرات نیازی ندارد بلکه این سوخت و انرژی را از کتون ها تهیه می کند. خیلی ها به دنبال لاغر شدن سریع هستند.

این هرم غذایی برای کسانی که برنامه غذایی پرچرب کتوژنیک را دنبال می کنند آشنا می باشد . رژیم کتوژنیک (بهطور خلاصه رژیم کتو)، یک رژیم پرچرب با حداقل کربوهیدرات است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. رژیم اتکینز را پزشکی به نام دکتر رابرت اتکینز ابداع کرد. کتاب دکتر اتکینز در سال ۱۹۷۲ پرفروشترین کتاب در زمینهی رژیم غذایی شد. پس از آن رژیم اتکینز در سرتاسر جهان معروف شد و کتابهای زیادی در مورد آن نوشته شد.

در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز تبدیل شده و در سرتاسر بدن بهویژه مغز، پخش میشوند تا بهعنوان منبع انرژی، سوزانده شوند. این رژیم یک رژیم محدود کننده است و بیشتر افراد پس از مدتی رژیم را رها میکنند و دوباره به وزن قبلی برگشته دچار اضافه وزن میشوند. علاقهمندان به برنامههای غذایی کتوژنیک باور دارند که با استفاده از چربی احساس انرژی بیشتری دارند، هوشیارتر هستند و حتی از عملکردهای بهتر مغزی برخوردار میشوند. رژیم کتوژنیک که به اختصار رژیم کتو هم نامیده می شود، یک برنامه غذایی پر از چربی با پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم است.

ثبت نام رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک با مقدار کم کربوهیدرات و چربی زیاد خود، شباهتهای بسیاری با رژیمهای اتکینز و کم کربوهیدرات دارد. کتوز یک حالت متابولیکی است که در آن بدن شما بهجای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند. همچنین تری گلیسیرید و مقدار HDL کلسترول افراد نیز در مسیر رژیم کتوژنیک بهبود پیدا میکند. تجزیهی چربی برای سوخت و ایجاد کتون، یک روند طبیعی برای تمام افراد است. از مزیتهای رژیمهای غذایی کتوژنیک این است که چنین مشکلی را احساس نخواهید کرد؛ چون بیشترین کالری که مصرف میکنید چربی است. بااینحال، فقط رژیمهای کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا بهطور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند.

این نسبت اغلب 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. این نسبت غالباً شامل ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک به علت کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی، باعث سوق دادن بدن به حالت متابولیکی به نام کتوز میشود. رژیم اتکینز، رژیمی با کربوهیدرات پایین است که معمولا برای کاهش وزن توصیه میشود. در طول زمان، اگر بخواهید مثلا یک روز در هفته تقلب کنید، از فواید رژیم کتوژنیک مثل حالت کتوز و کاهش وزن بی بهره میمانید. این کار ممکن است در آغاز این رژیم غذایی موجب افزایش ناگهانی وزن شما شود اما نگران نباشید پس از یک الی دو هفته پس شروع رژیم غذایی کرب سایکلینگ، کتوژنیک بدن شما به این روند عادت کرده و کاهش وزن شما آغاز خواهد شد.