ژل آکنومیس، از بهترین راه های درمان آکنه


امروزه یکی از اصلی‌ترین نکاتی که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، آراستگی ظاهر است است. به همین دلیل توجه به سلامت پوست و استفاده از محصولات مراقبت از پوستی روز به روز بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. یکی از مشکلات پوستی شایع که بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است، آکنه است. بعید است کسی را پیدا ‌کنید که در طول زندگی خود با مشکلات پوستی نظیر جوش (آکنه) دست ‌وپنجه نرم نکرده باشد. این موضوع به‌خصوص در سن بلوغ و روز های نوجوانی، خود را با قدرت بیشتری نمایش می‌دهد. ایجاد جوش روی پوست می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در کنار این دلایل، درمان‌های مختلفی نیز برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود. یکی از این روش‌های درمانی، استفاده از ژل آنتی آکنه آکنومیس است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

در طول سال‌های متمادی روش‌های متعددی برای درمان آکنه مورد بررسی و استفاده قرار گرفته است. از میان این روش‌ها، استفاده از ژل‌های آکنومیس به عنوان یک راه درمانی موثر و پرطرفدار برای کنترل و کاهش آکنه شناخته شده است.

درمان آکنهدرمان آکنه

همه چیز درباره ژل آکنومیس

ژل آکنومیس چیست؟

ژل آکنومیس یکی از داروهای پرکاربرد در جهت درمان بیماری‌های پوستی به خصوص آکنه است. این ژل که به صورت ژل موضعی به بازار عرضه شده است به کلیندامایسین فسفات نیز معروف است که این موضوع موجب شده است تا بسیاری از علاقمندان به استفاده از آکنومیس، این محصول را به این نام بشناسند.

آکنومیس درواقع یک ژل آنتی‌آکنه است که خاصیت آنتی باکتریال قوی‌ای برای جلوگیری از انتشار و رشد باکتری‌ها را داراست. آکنومیس با خاصیت بالایی که در رفع جوش و آکنه دارد، می‌تواند تاثیر زیادی در کنترل جوش‌های التهابی و غیرالتهابی که معمولا روی صورت به‌ وجود می‌آیند، داشته باشد. آکنومیس به‌عنوان یک ضدآکنه قوی در کنترل باکتری‌های موجود در پوست، اگر به‌صورت کنترل‌شده و تحت نظر پزشک استفاده شود می‌تواند تا حد مطلوبی جوش ها را درمان کند.

ژل موضعی آکنومیس که در دسته داروهای آنتی بیوتیک و ضد آکنه رتینوئیدی قرار می‌گیرد، با جلوگیری از سنتز باکتری بر روی پوست و با کاهش غلظت اسیدهای چرب روی پوست موجب از بین رفتن آکنه و دیگر بیماری‌های پوستی می‎‌گردد. در نهایت با یک باز استفاده موضعی با دو مکانیسم عامل ایجاد کننده از بین خواهد رفت.

این محصول که توسط گروه دارویی کیش مدیفارم تولید می‌شود به واسطه ویژگی‌های متعدد خود، به عنوان یکی از بهترین راه‌های درمان آکنه و دیگر مشکلات پوستی شناخته می‌شود.

از افتخارات گروه دارویی کیش‌مدیفارم میتوان به دریافت لوح برند ملی و صادرکننده برتر استان هرمزگان نام برد.

ویژگی‌های ژل آکنومیس

ژل آکنومیس به واسطه ویژگی‌های متعدد خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است . این محصول کاربردی در سال‌های اخیر به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی آکنه شناخته می‌شود.

آکنومیسآکنومیس

مکانیزم عملکردی پر قدرت

ژل آکنومیس قادر است به صورت موضعی بر روی پوست عمل کند. کلیندامایسین فسفات یک آنتی‌بیوتیک است که با اثر خود بر روی باکتری‌ها، باعث کاهش تعداد و جلوگیری از رشد باکتری‌ها روی پوست می‌شود وموجب می‌شود تا آکنه از بین برود.

کنترل التهاب و قرمزی

یکی از اصلی‌ترین عوارض و علائم آکنه، التهاب و قرمزی پوست است. ژل آکنومیس با کاهش میزان التهابات پوست و کنترل قرمزی، آن را تسکین می‌دهد.

کاهش ترشح چربی پوست

از اصلی‌ترین دلایل به وجود آمدن آکنه، ترشح چربی بر روی پوست است. ژل آکنومیس با از بین بردن چربی‌های اضافه موجود پوست و تنظیم میزان ترشح چربی پوست، به از بین بردن آکنه و جلوگیری از تسکیل دوباره آن کمک می‌کند.

لایه برداری ملایم

ترتینوئین در دسته‌ای از داروها به نام رتینوئیدها قرار دارد و از مشتقات ویتامین آ می باشد. این رتینوئید با تاثیر بر رشد سلولی, تنظیم کلاژن سازی پوست باعث از بین رفتن کمدون ها شده و با خاصیت ضدالتهابی از تبدیل کمدون به جوش های فعال جلوگیری می کند.

استفاده آسان و عدم ایجاد خشکی

از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت آکنومیس، شیوه استفاده آسان آن است. ژل آکنومیس به راحتی بر روی پوست قابل استفاده است و به طور معمول بدون ایجاد خشکی یا تنگی پوست مصرف می‌شود. این ویژگی آکنومیس را برای استفاده طولانی مدت مناسب می‌کند. همچین با توجه به پایه محصول که ژل و فاقد هرگونه ماده چربی در فرمولاسیون می باشد این فرآورده موضعی را به انتخابی هوشمندانه برای پوست های چرب و مستعد آکنه تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است که بهتر است از این محصول زیر نظر پزشک مصرف گردد و همچنین زمان استفاده از ژل آکنومیس ممکن است بسته به شدت و نوع آکنه و همچنین توصیه‌های پزشک متفاوت باشد.

طریقه مصرف ژل آکنومیس

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در رابطه با استفاده از ژل آکنومیس باید مورد توجه قرار گیرد، شیوه مصرف این محصول است. برای بهره بردن از این محصول شب ها مقدار کمی از این ژل را با اپلیکاتور تمییز را فقط روی موضع درگیر بمالید. قابل توجه است بهترین میزان استفاده از این محصول، دو تا سه بار در طول هفته است.

نکات و موارد ضروری که باید هنگام استفاده از این ژل ضدآکنه رعایت کنید

همان‌طور که گفته شد آکنومیس ژلی نسبتا قدرتمند در درمان آکنه‌های التهابی و غیرالتهابی است. به همین دلیل مراقبت‌های پوستی را باید در کنار استفاده از این ژل ضدآکنه در نظر داشته باشید.

توجه داشته باشید که آکنومیس باید توسط پزشک معالج برای شما تجویز شود به دو دلیل دارد؛ اول این‌که طول مدت درمان با توجه به نوع و شدت آکنه در افراد مختلف متفاوت است و اینکه ژل آکنومیس به دلیل دارا بودن جزء ترتینوئین برای زنان باردار، شیرده و کودکان منع مصرف دارد است. این دارو ممکن است با سایر داروهای مصرفی بیمار تداخل داشته باشد. برهمین اساس ضروری است که پیش از مصرف آن با پزشک و دکتر داروساز خود مشورت کنید.

به‌طور معمول آکنومیس به سه صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  1. مصرف آکنومیس به‌تنهایی برای آکنه‌های خفیف تا متوسط
  2. مصرف همراه با آنتی بیوتیک خوراکی برای آکنه‌های متوسط تا شدید
  3. مصرف به‌عنوان کمک درمان در درمان‌ آکنه های التهابی

اگر به آکنه مبتلا شده‌اید و به دنبال راه درمان برای این بیماری می‌گردید، ژل آکنومیس بهترین گزینه است.

اکنومیساکنومیس

آیا استفاده از آکنومیس برای جوش‌های غیرباکتریایی نیز مفید است؟

همانطور که در ابتدا بیان شد، آکنه می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. در بسیاری از موارد آکنه و جوش به دلیل مشکلات داخلی بدن نظیر تنبلی تخمدان، استرس، تغییرات هورمونی و … اتفاق می‌افتد. آکنومیس در درمان این جوش‌ها نیز می‌تواند مفید باشد، اما ریشه و مشکل اصلی را نمی‌تواند درمان کند. در مرحله اول درمان این نوع از جوش و آکنه باید علت اصلی بروز آکنه با تشخیص درست و درمان به موقع تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد.

نتیجه‌گیری در رابطه با محصول ضدآکنه آکنومیس

با توجه به نوع آکنه روی پوست بیمار و دلایل ایجاد آن، آکنومیس می‌تواند نتایج مفیدی داشته باشد. به‌صورت کلی می‌توان گفت این ژل ضدآکنه در بسیاری از موارد برای درمان‌ جوش‌های التهابی و ضدالتهابی کارآمد تلقی می‌شود. دوره درمان با آکنومیس توسط پزشک تعیین میگردد.

با توجه به قیمت مناسب و در دسترس بودن آکنومیس، این محصول می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای درمان آکنه باشد.

به خاطر داشته باشید که موارد منع مصرف این دارو را جدی گرفته و بدون تجویز پزشک از آن استفاده نکنید.