کودکان به پارک ها و جنگل ها نیاز دارند


یک مطالعه جدید نشان می دهد کودکان نوپا که در نزدیکی طبیعت رشد  می کنند، کمتر دچار مشکلات عاطفی  در سالهای آینده زندگی شان می شوند، حتی اگر فضای سبز فقط یک پارک یا یک حیاط بزرگ باشد. به گزارش  هلث دی نیوز، محققان دریافتند هر چه فضای سبز در فاصله سه چهارم مایلی خانه کودک بیشتر باشد، علائم اضطراب و افسردگی آنها در سنین ۲ تا ۵ سالگی کمتر خواهد بود.

«نیسا تو گودمن»، محقق ارشد از مؤسسه رشد کودکان فرانک پورتر گراهام در دانشگاه کارولینای شمالی، گفت: «تحقیقات ما از شواهد موجود مبنی بر اینکه بودن در طبیعت برای بچه‌ها مفید است، پشتیبانی می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که سال‌های اولیه کودکی زمان بسیار مهمی برای قرار گرفتن در معرض فضاهای سبز است.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۲۱۰۰ کودک را در ۱۹۹ شهر در ۴۱ ایالت آمریکا بررسی کردند.

این تیم علائم افسردگی و اضطراب کودکان را که بین ۲ تا ۱۱ سال داشتند با داده‌های ماهواره‌ای در مورد فضای سبز واقع در نزدیکی خانه‌هایشان مقایسه کردند.

به گفته محققان، فضای سبز بیشتر به طور قابل توجهی با اضطراب و افسردگی کمتر در میان بچه‌های کوچک‌تر مرتبط است، حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل. آن عوامل دیگر شامل جنسیت کودک، تحصیلات والدین و کیفیت اجتماعی و اقتصادی محله آنها بود.

با این حال، محققان هیچ ارتباط قابل توجهی بین فضای سبز و علائم سلامت روان در سنین ۶ تا ۱۱ سالگی، پس از شروع مدرسه کودکان پیدا نکردند.

نیسا تو گودمن در یک بیانیه خبری گفت: «در آینده، ما باید بررسی کنیم که چگونه ایجاد یا حفظ مناطق طبیعی در اطراف خانه‌ها و مدارس ممکن است در سلامت روان کودک تفاوت ایجاد کند.»


۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۴۵

اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این مطلب را برای دیگران بفرستید)