7 جایگزین سالم برای تنقلات شور


اطلاعات زیادی در مورد هوس های غذایی و چکار در مورد آن وجود دارد.

هوس خوردن میان وعده های شور می تواند گیج کننده باشد زیرا انسان به سدیم نیاز دارد – نه به اندازه نیاز روزانه ما (RDA برای بزرگسالان 2300 میلی گرم است).

کریستا مگوایر ، مدیر تغذیه ساحل گفت: “بسیاری از مردم فکر می کنند که بدن به شدت به آنچه نیاز دارد نیاز دارد.”

وی توضیح داد: با این حال ، بیشتر اوقات ، این فقط یک اشتیاق خاص برای یک غذای راحت است و اغلب شامل غذاهایی است که دارای قند یا نمک زیاد هستند.

محتمل ترین دلایلی که هنگام میل به تنقلات رخ می دهد: استرس و کسالت.

اما عوامل دیگری که هیچ ربطی به مواد مغذی مورد نیاز بدن شما ندارند نیز می توانند هوس مصرف نمک کنند.

مگوایر توضیح می دهد که اشتیاق به تنقلات شور “ممکن است ناشی از نوسانات هورمونی باشد” ، که ممکن است در نتیجه استرس ، کم خوابی یا PMS تجربه کنید.

به جای مشت زدن با چوب دستی ، این استراتژی جایگزین را امتحان کنید.

1. علت را پیدا کنید

مستقیم ترین راه برای غلبه بر هوس های خود ، به ویژه اگر آنها به طور منظم اتفاق بیفتند ، رسیدن به علت اصلی است.

مگوایر می گوید: “ما اغلب سعی می کنیم مشکلات را با راه حل های گروهی حل کنیم ، زمانی که باید برای حل مشکل اساسی عمیق تر عمل کنیم.”

بنابراین ، چند دقیقه وقت بگذارید تا به آنچه در زندگی شما می گذرد فکر کنید.

شاید مجبور باشید راهی برای خراب کردن یا سرگرم کردن خود پیدا کنید. ممکن است کمتر بخوابید.

همه این موارد در خارج از انبار راه حل دارند.

2. به آب برسید ، سپس دوباره ارزش گذاری کنید

زن از بطری آب بیرون نوشید

جیم وایت ، RD ، ACSM EX-P ، مالک استودیوی Jim White Fitness and Nutrition در ویرجینیا ، توضیح می دهد: “کم آبی بدن معمولاً باعث ایجاد تعادل الکترولیت می شود.”

“احساس نمک روش بدن است که به شما می گوید آب بیشتری بنوشید تا تعادل مایعات برقرار شود” ، اما ما به طور کلی آن را اشتباه تفسیر می کنیم.

وایت گفت ، تشخیص این دو مشکل است زیرا “آنها با یک مکانیسم مشابه در مغز عمل می کنند.”

بنابراین وقتی هوس نمک می کنید ، ابتدا آب بنوشید (ممکن است به آن نیاز داشته باشید) و ببینید آیا تمایل به دفع مدفوع برطرف می شود یا خیر.

3. گزینه کم سدیم پیدا کنید

چیپس خانگی

تنقلات سالم تر در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در دسترس هستند – برخی از برچسب های موجود در راهرو مواد غذایی را برای پیدا کردن آنها بررسی کنید.

ممکن است متوجه شوید که میان وعده های کم سدیم میل شما را برطرف می کند و همچنین میان وعده هایی که روز شما را با نمک پر می کند.

مگوایر می گوید: “اگر می توانید میان وعده ها را زیر 200 میلی گرم سدیم نگه دارید ، فضای زیادی برای غذای شما باقی می ماند و از حد مجاز روزانه شما تجاوز نمی کند.”

یک وعده کیک پاپ کورنی Skinny Pop ، چیپس های گیاهی Off the Eaten Path ، یا پاستل های بدون خردل Fitjoy dijony ارزش این قیمت را دارند.

به خاطر داشته باشید که در شرایطی که هوس ها به شدت افزایش می یابد ، داشتن چیزی شور ، مشکلی ایجاد نمی کند. واقعیت این است که ما تمایل داریم فقط به یک وعده غذایی پایبند نباشیم.

چه از میان وعده های کم سدیم یا غذاهای نمکی سنتی لذت ببرید ، خوردن دقیق غذا می تواند به شما در رسیدن به اهداف روزانه سدیم کمک کند.

4. تنقلات خود را با ادویه جات بچشید

نمک می تواند طعم غذا را افزایش دهد – اما ادویه جات بدون سدیم همین کار را می کنند.

مگوایر استفاده از سبزیجات تازه و خشک شده و ادویه جات ترشی جات را برای ترکیب تنقلات یا غذاهای خود با طعم بیشتر توصیه می کند.

هنگام انتخاب ترکیب ادویه جات مراقب باشید ، زیرا ممکن است نمک اضافه شده باشد.

5. میان وعده های خوشمزه و ترد را امتحان کنید

یک کاسه چیپس اسفناج

تعداد زیادی از هوس های شور به دور تنقلات می چرخند که این س begال را مطرح می کند: آیا نمک می خواهید یا ترد؟

ممکن است از میان وعده هایی که شور و ترد نیستند رضایت داشته باشید – مخصوصاً اگر استرس دارید و به کاهش تنش کمک می کند.

سفید سبزیجاتی مانند هویج بچه یا کرفس با حمص ، آجیل و دانه های بدون نمک ، یا پاپ کورن با ادویه جات ترشی جات را به عنوان جایگزین های ترد پیشنهاد می کند.

همچنین می توانید چیپس کلم پیچ بدون نمک ما را امتحان کنید.

6. شکستن عادات

وایت می گوید: “اگر به رژیم غذایی با سدیم بالا عادت دارید ، بدن شما به طور طبیعی هوس غذاهای با سدیم بیشتر می کند ، زیرا این چیزی است که به طور معمول دریافت می کند.”

برخورد با برخی خواسته ها در حال حاضر می تواند به مسیرهای کمتری منجر شود.

وایت پیشنهاد می کند که با ارزیابی میزان بسته بندی غذای خود شروع کنید.

او توضیح داد: “راحتی میان وعده های بسته بندی شده ، مصرف سدیم را فراتر از توصیه روزانه تسهیل می کند و در هوس می شود.”

7. به دنبال یک میان وعده یا وعده غذایی متعادل باشید

ممکن است هوس کنید زیرا به غذا نیاز دارید (شوک ، ما می دانیم).

به جای مصرف میان وعده های شور که کربوهیدرات اصلی هستند ، غذاها یا میان وعده هایی را که همه ماکروها را متعادل می کند امتحان کنید تا مدت زمان بیشتری سیر شوید.

این لقمه های شیرین کره بادام زمینی شیرین و شیرین هستند اما همچنین متعادل هستند تا قند خون شما را ثابت نگه دارد و احساس گرسنگی شما تحت کنترل باشد.

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای تخصصی تری هستید؟ به BODNutrition.com بروید و نحوه تغذیه سالم را در طولانی مدت با کمک دو برنامه تغذیه ما ، 2B Mindset و Portion Fix بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید