8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات – دکتر رویا خادمیان


میان وعده های کم کالری برای تعطیلات

بدون شک برای رسیدن به اهداف تناسب اندام ، علاوه بر پیروی از رژیم غذایی سالم ، نیاز به انتخاب میان وعده های مناسب و کم کالری نیز هست. انتخاب گروه میان وعده ها ، به ویژه در تعطیلات ، باید از نظر میزان و تعادل شبیه رژیم غذایی باشد ، در حالی که در انتخاب میان وعده ها باید اصل تنوع را در نظر گرفت.

ذرت بو داده:

اگر می خواهید میان وعده های پرکالری اما کم کالری بخورید ، استفاده از پاپ کورن پیشنهاد خوبی است. این میان وعده ها فیبر زیادی دارند که می تواند شما را در طولانی مدت سیر نگه دارد. شش وعده پاپ کورن حاوی 5 گرم چربی اشباع شده ، 220 میلی گرم سدیم و 24 گرم کربوهیدرات است.

بادام ها:

اگر به آشپزخانه دسترسی ندارید و نیاز به خوردن یک میان وعده سالم دارید ، می توانید 14 بادام بخورید. این 98 کالری به بدن شما می بخشد. بادام سرشار از فیبر و پروتئین است و در طولانی مدت از احساس گرسنگی جلوگیری می کند.

سیب پخته شده:

سیب یکی از سالم ترین تنقلات است و می توان از آن به روش های مختلف استفاده کرد. یکی از این روش ها پخت آن است. سیب های پخته شده به اندازه سیب های تازه دارای فیبر و ویتامین هستند.

لطفا:

استفاده از این میان وعده ها روش خوبی برای دریافت بتاکاروتن است. سه چهارم اونس منجمد منجمد فقط 90 کالری دارد و 60 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.

کره بادام زمینی:

می توانید یک لایه نازک کره بادام زمینی بدون نمک را با نان گندم کامل یا سس سیب بخورید. این میان وعده دارای 90 کالری و 2 میلی گرم سدیم است.

مغز تخمه آفتابگردان:

می توانید یک قاشق غذاخوری تخمه آفتابگردان را با یک فنجان ماست بخورید. لوبیا 19 کالری دارد و میان وعده های غذایی کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده دارند. اطمینان حاصل کنید که آجیل هایی که استفاده می کنید فاقد نمک هستند ، به خصوص اگر مراقب میزان سدیم بدن خود باشید.

پسته:

از میزان بالای چربی پسته نترسید زیرا اکثر این چربی ها چربی های اشباع نشده یا چربی هایی هستند که برای بدن مفید هستند. با مصرف 20 عدد پسته فقط 80 کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده مصرف کنید. پسته سرشار از پروتئین ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی است.

خشمگین:

شراب آب زیادی دارد و یک ظرف پر از شراب فقط 62 کالری دارد. آب موجود در شراب به شما کمک می کند احساس سیری کنید. انگور سرشار از ویتامین K و منگنز و مقداری فیبر است.

دیدگاهتان را بنویسید