انواع رژیم درمانی کلینیک پوست و مو Atresia


خلاصه در زمینه نوع رژیم غذایی :

» نوع رژیم غذایی

» رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است

» نحوه دریافت رژیم کتوژنیک

»در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی نباید خورد؟

» غذای گیاهی

» رژیم گیاهخواری چیست؟

» غذای مدیترانه ای

» نمونه ای از رژیم غذایی مدیترانه ای

» نوع رژیم غذایی

در میان بسیاری از رژیم های مختلف ، انتخاب رژیم صحیح دشوار است. در ادامه شرح و معرفی برخی از معروف ترین و کاربردی ترین رژیم های غذایی در جهان آمده است تا بتوانید رژیم غذایی خود را با درک بهتر انتخاب کنید.

اگرچه کاهش وزن مهمترین دلیل برای شروع رژیم غذایی خاص است ، اما دلیل اصلی ظهور رژیم بهبود رژیم غذایی افراد است. حتما رژیم غذایی خود را برای حفظ سلامت بدن خود انتخاب کنید.

» رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است

مطمئناً امروز شما نام رژیم کتو را در بین اطرافیان خود شنیده اید.

رژیم کتو چیست؟ کتو یک رژیم کوتاه مدت برای کاهش وزن است که شامل کربوهیدرات کم و چربی زیاد است. در این رژیم ، توزیع کالری به شرح زیر است: 70 تا 75 درصد چربی ، 20 تا 25 درصد پروتئین و 5 تا 10 درصد کربوهیدرات.

حتما می پرسید این مقدار چربی چگونه باعث کاهش وزن می شود. پاسخ این است که در این روش بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات ها (گلوکز) چربی بیشتری (کتون) می سوزاند. وقتی کربوهیدرات بیشتری می خورید ، بدن شما انسولین تولید می کند. انسولین باعث می شود سلول های چربی به جای انتقال به کبد در بدن ذخیره شده و انرژی تولید کنند. وقتی کربوهیدرات کمتری مصرف می کنید ، سطح انسولین خون کاهش می یابد و بدن شما وارد حالت کتوز می شود. کتوز باعث آزاد شدن آب درون سلولی و سوزاندن چربی به عنوان سوخت می شود.

رژیم کتوژنیک یکی از رایج ترین انواع رژیم ها است» نحوه دریافت رژیم کتوژنیک

برای اینکه این رژیم بهتر کار کند ، باید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید و مقدار کربوهیدرات مصرفی خود را به حداقل برسانید تا زمانی که چربی تجمع یافته در بدن شروع به تجزیه کند. در نهایت ، پس از پیروی از این رژیم ، شما راحت و با آرامش می خوابید. یک چیز بسیار مهم در رژیم کتو وجود دارد: مصرف پتاسیم ، منیزیم و سدیم را فراموش نکنید! برای تأمین این مواد مورد نیاز بدن می توانید از مکمل ها استفاده کنید.

برای به دست آوردن چربی لازم از کره ، پنیر پیتزا ، خامه ، روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید. تخم مرغ و غذاهای دریایی پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می کنند. سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج و سایر سبزیجاتی که در زمین رشد نمی کنند نیز کربوهیدرات بسیار کمی مانند تمشک و توت فرنگی دارند.

»در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی نباید خورد؟

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید شامل ماکارونی ، ماکارونی ، سیب زمینی ، برنج ، نان و غلات است. میوه هایی مانند موز ، انگور و انبه سرشار از کربوهیدرات هستند. همچنین به هیچ عنوان شیر ، کیک ، شکلات و چیپس نخورید.

» غذای گیاهی

تفاوت اصلی رژیم گیاهخواری با رژیم گیاهخواری در محصولات حیوانی است. کسانی که رژیم گیاهی دارند از گوشت و غذاهای دریایی استفاده نمی کنند. اما رژیم گیاهخواری فقط بر اساس گیاهان است و از محصولات حیوانی مانند گوشت ، غذاهای دریایی ، لبنیات ، تخم مرغ و حتی عسل استفاده نمی کند! در حالی که به نظر می رسد رژیم گیاهخواری دشوارتر از رژیم گیاهخواری است ، اما بهتر است آن را دنبال کرده و به آن دسترسی داشته باشید.

» رژیم گیاهخواری چیست؟

این نوع رژیم مزایای خاص خود را دارد. افرادی که از رژیم های گیاهی و گیاهی پیروی می کنند ، کمتر در معرض ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی عروقی هستند. اگر بر اساس باورهای درونی خود در این مسیر هستید ، باید بدانید که ایجاد تعادل بین دریافت غذاهایی که بدن در رژیم غذایی به آنها نیاز دارد بسیار مهم است. اجتناب از برخی غذاها باعث کاهش عناصری مانند کلسیم ، روی ، ویتامین D و B12 در بدن می شود.

نوع رژیم غذایی» غذای مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای نوع دیگری از رژیم است که بیشتر از آنکه الزامی باشد الگوی رژیم غذایی است.

رعایت رژیم مدیترانه ای برای سلامت قلب بسیار مفید است. این رژیم غذایی اصول تغذیه سالم را با غذاهای سنتی و غذاهای مدیترانه ای ترکیب می کند. علاقه به این شیوه زندگی زمانی آغاز شد که بیماری عروق کرونر در کشورهای مدیترانه ای مانند یونان و ایتالیا کمتر از سایر نقاط جهان شناخته شده بود و تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی عالی خطر احتمالی را کاهش می دهد. قلب و عروق یک غذای مدیترانه ای است. همچنین از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان یک الگوی غذایی سالم و پایدار پشتیبانی می شود.

» نمونه ای از رژیم غذایی مدیترانه ای

غذاهای مدیترانه ای سرشار از سبزیجات ، میوه ها ، غلات ، نخود ، آجیل ، حبوبات و روغن زیتون است. با توجه به موارد فوق ، می توان دریافت که این رژیم بر اساس گیاهان و سبزیجات است ، نه گوشت.

  • مصرف روزانه: سبزیجات ، میوه ها ، غلات و چربی های سالم. روزانه 7 تا 10 وعده میوه و سبزیجات بخورید. در رژیم غذایی خود از چربی های سالم مانند روغن زیتون یا کنجد استفاده کنید.
  • مصرف هفتگی: ماهی ، مرغ ، آجیل و تخم مرغ. دوبار در هفته ماهی بخورید. مرغ را جایگزین گوشت قرمز کنید.
  • مصرف گوشت لبنی قرمز خود را کاهش دهید. بهتر است از محصولات لبنی کم چرب مانند ماست یونانی استفاده کنید.
  • یکی دیگر از عناصر مهم رژیم مدیترانه ای غذا خوردن با خانواده است. این باعث می شود هنگام غذا خوردن لذت ببرید.

کسانی که این رژیم را شروع کردند نمی توانند پس از مدتی این روش را تغییر دهند زیرا از شیوه زندگی با رژیم مدیترانه ای راضی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید