مزایای فیبر محلول برای سم زدایی ، عدم تعادل هورمونی و موارد دیگر


اکثر ما زیاد مشغول فیبر نیستیم. این احتمالاً به این دلیل است که ما بارها شنیده ایم که فیبرهای محلول دارای مزایای زیادی هستند و این یک ماده مغذی ضروری در رژیم غذایی سالم است. این درست است: دریافت فیبر کافی می تواند به کنترل سطح قند خون ، کاهش سطح کلسترول و مراقبت از هضم شما کمک کند. همچنین یکی از برترین متخصصان مواد مغذی است که برای حفظ وزن سالم توصیه می شود.

اما چه تعداد زیادی از مردم نکن در مورد فیبر بدانید که نقش مهمی در فرایند سم زدایی طبیعی بدن دارد. به طور خاص ، فیبر محلول ضروری است اگر می خواهید از توانایی بدن در سم زدایی حمایت کنید.

سم زدایی چیست؟

سارا روون ، RDN ، CDN و بنیانگذار Rooted Wellness توضیح می دهد که سم زدایی فرآیندی است که بدن ما برای تبدیل سموم استفاده می کند تا بتوانند از بدن ما دفع شوند.

سموم از دو منبع اصلی تامین می شوند. برخی از سموم مانند اوره ، اسید لاکتیک و مواد زائد تولید شده توسط میکروبیوم روده ، در طول فعالیتهای روزانه ما مانند هضم و متابولیسم در بدن ایجاد می شود. منبع دوم؟ روون توضیح می دهد: “سموم نیز می توانند از موادی که می خوریم ، جذب یا استنشاق می کنیم مانند جیوه ، آلودگی ، مواد مخدر و الکل ناشی شود.” ما می توانیم با سموم شناخته شده توسط بدن در تماس باشیم که هنگام استفاده از انواع خاصی از محصولات زیبایی ، خوردن غذاهای خاص و حتی هنگام مصرف برخی داروها باید از بین بروند.

قبل از اینکه عصبی شوید ، خبر خوب این است که بدن ما در طول روز خود را سم زدایی می کند. به گفته روون ، بدن انسان مجهز به مسیرهای سم زدایی است که در کبد ، کلیه ها ، دستگاه گوارش و پوست یافت می شود. به طور خاص ، کبد و کلیه وزن زیادی را بلند می کنند. کبد سموم را به داخل صفرا دفع می کند ، که از طریق مدفوع شما دفع می شود. کلیه ها نیز کار مشابهی انجام می دهند و به فیلتر کردن سموم دفع شده از طریق ادرار کمک می کنند.

اگر نمی دانید فیبر محلول در کجا می رود ، ما به آنجا می رسیم. بهترین راه برای حمایت از توانایی بدن در سم زدایی رژیم غذایی و شیوه زندگی است. ارین کنی ، متخصص تغذیه ثبت شده و بنیانگذار Nutrition Rewired می گوید ، اما این به سم زدایی قدیمی یا پاکسازی که ممکن است در تبلیغات آنلاین مشاهده کنید نیاز ندارد. “شما برای سم زدایی نیازی به رژیم غذایی سخت ، پاک کننده آب میوه یا کیت گران قیمت ندارید. سم زدایی یک فرآیند روزانه ، آهسته و ملایم است که می تواند از طریق رژیم غذایی سالم ، آب آشامیدنی تمیز ، حرکت و کاهش مواجهه با سموم پشتیبانی شود.” یکی از اجزای کلیدی یک رژیم غذایی سالم برای حمایت از سیستم سم زدایی بدن شما ، فیبر محلول است.

فیبر محلول در مقابل نامحلول: تفاوت چیست؟

دو نوع اصلی فیبر وجود دارد: فیبر محلول و فیبر نامحلول. تفاوت اصلی این دو در نحوه تعامل آنها با آب است.

فیبر نامحلول چیست؟

فیبر نامحلول نه محلول در آب روون می گوید: فیبر نامحلول با جذب آب در دستگاه گوارش ، آلوده شدن مدفوع و سرعت بخشیدن به زمان انتقال در دستگاه گوارش از یبوست جلوگیری می کند.

فیبر محلول چیست؟

فیبر محلول است محلول در آب روون می گوید: “هنگامی که حل می شود ، یک قوام ژل مانند ایجاد می کند که هضم و جذب برخی از مواد مغذی را کند می کند.” فیبر محلول چند وظیفه ای واقعی است. باکتری های خوب روده را تغذیه می کند ، کلسترول را با مسدود کردن جذب کلسترول غذا کاهش می دهد و هضم کربوهیدرات ها را کند می کند ، که به ثابت ماندن قند خون کمک می کند.

زن و شوهر در حال پختن شام

مزایای فیبر محلول

در واقع چندین روش برای کمک به فیبر محلول در سم زدایی و کمک به دفع سموم وجود دارد.

از روده سالم پشتیبانی می کند

اول ، از آنجا که از باکتری های خوب در روده تغذیه می کند ، فیبر محلول برای میکروبیوم سالم روده مفید است. به گفته Rueven ، این بر بسیاری از اعضای دیگر بدن ما ، از جمله ابزارهای سم زدایی سنگین: کبد و کلیه ها تأثیر می گذارد. روون توضیح می دهد: “باکتری های سالم در روده ما از عملکرد سد روده محافظت می کنند و ایمنی را در دستگاه گوارش تقویت می کنند.” “از کبد و کلیه ها در برابر باکتری ها و التهاب محافظت می کند و به این اندام ها اجازه می دهد تا عملکرد سم زدایی خود را به بهترین نحو انجام دهند.”

علاوه بر این ، روده شما خون را به کبد و کلیه ها می رساند ، بنابراین این دو اندام به طور مستقیم تحت تأثیر سلامت میکروبیوم روده قرار می گیرند.

فعالیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد

ابی ویشیل ، متخصص تغذیه و بنیانگذار FWDfuel توضیح می دهد که فیبر محلول همچنین به افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی برای کاهش بار فرآوری نیتروژن در کلیه ها کمک می کند ، ماده ای رایج که بدن شما باید از آن خلاص شود. “این همچنین در تولید و جریان صفرا دخیل است.” ما برای جذب ویتامین های محلول در چربی به صفرا نیاز داریم و همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، به انتقال سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند.

به تعادل هورمون ها کمک می کند

فیبر همچنین در سم زدایی هورمون های اضافی به بدن شما کمک می کند. به طور خاص ، ارتباط روشنی بین فیبر و استروژن وجود دارد. ویچیل گفت: “مقدار زیادی از استروژن بدن ما در روده متابولیزه می شود. غذاهای کم فیبر می توانند باعث افزایش سطح استروژن شوند ، زیرا فیبر به استروژن اضافی از بدن کمک می کند.” در زنان ، اغلب در سنین میانسالی و در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رخ می دهد و می تواند علائمی مانند نفخ ، چرخه قاعدگی نامنظم و درد پستان را ایجاد کند. در مردان ، بیشتر از سطح استروژن طبیعی با مشکلات باروری و اختلال نعوظ همراه است.

بنابراین چگونه کار می کند؟ فیبر با کاهش میزان جذب شده در روده بزرگ به استروژن اضافی کمک می کند. روون گفت ، به ویژه در مورد فیبرهای محلول ، این به ما کمک می کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشیم زیرا هضم غذا را کند می کند. به همین دلیل ، رژیم غذایی با فیبر بالا با حفظ وزن سالم همراه است. سلول های چربی استروژن تولید می کنند ، بنابراین حفظ وزن سالم می تواند به کاهش سطح استروژن اضافی کمک کند.

غذاهای سرشار از فیبر محلول

اگر می خواهید غذاهای فیبر محلول بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانید ، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

گزینه های اصلی فیبر محلول Rueven و Vichill عبارتند از:

  • جو دو سر
  • میوه های خانواده مرکبات
  • موز
  • سیب
  • تربچه
  • جوانه بروکسل
  • لوبیا خشک شده
  • دانه کتان و چیا
  • آووکادو
  • سیب زمینی و سیب زمینی شیرین
  • میوه های خشک مانند انجیر و زردآلو
  • پوسته Psyllium (اغلب در مکمل های فیبر یافت می شود)
بلغور جو دوسر با موز

با این وجود ، هنگامی که امیدوار هستید مصرف فیبر محلول خود را افزایش دهید ، چند نکته خاص را باید در نظر داشته باشید.

آهسته شروع کنید.

روون گفت: “اگر در رژیم غذایی خود غذاهای غنی از فیبر نمی خورید ، مهم است که میزان فیبر را به تدریج افزایش دهید.” “خوردن بیش از حد فیبر قبل از اینکه بدن به آن عادت کند می تواند علائم گوارشی ناراحت کننده ای ایجاد کند.” (ترکیبی از آنزیم های گوارشی مانند HUM’s Flatter Me ، که شامل چهار آنزیم خاص برای کمک به هضم فیبر است ، می تواند به شما در سهولت انتقال کمک کند.)

هیدراته بمانید.

به گفته Rueven ، هر بار که میزان فیبر خود را افزایش دهید ، می خواهید میزان مصرف آب خود را نیز افزایش دهید. این به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا فیبر را پردازش کند و به این معنی است که شما تمایلی به تشخیص ، نفخ و گاز ندارید.

در مورد گنجاندن برخی غذاها استرس نداشته باشید.

رووین توصیه می کند: “به جای تمرکز بر غذاهای فردی ، سعی کنید رژیم غذایی متنوعی با محوریت غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات و آجیل و دانه ها داشته باشید.” این غذاها همه منابع خوبی از فیبر هستند و حاوی ترکیبی از فیبر محلول و نامحلول هستند که بدن ما برای رشد و حمایت از سم زدایی و سلامت کلی بدن به آن نیاز دارد. ”

دیدگاهتان را بنویسید