آیا Telehealth اینجا می ماند؟ – بینش HEOR


گزارش جدیدی از محققان دانشگاه میشیگان به طور جامع به روندهای سلامت از راه دور، پذیرش، دسترسی، هزینه و کیفیت و تجربه کاربر می پردازد. این گزارش محصول کار تحقیقات موسسه سیاست مراقبت بهداشتی و نوآوری مرکز تحقیقات سلامت از راه دور و محققان دانشگاه میشیگان است.

کووید-19 منجر به افزایش چشمگیر سلامت از راه دور شده است. قبل از همه‌گیری کووید-19، کمتر از 1 درصد از پزشکان و بیماران مراقبت‌های بهداشتی از خدمات بهداشت از راه دور استفاده می‌کردند. با این حال، محقق خاطرنشان می‌کند که سلامت از راه دور به عنوان جایگزینی برای مراقبت حضوری مورد استفاده قرار گرفته است.

چند یافته کلیدی قابل توجه از این گزارش:

  • «روش‌های کوچک‌تر و روستایی نرخ‌های کمتری برای استفاده از سلامت از راه دور دارند.
  • در مقایسه با افراد غیرکاربر، بیمارانی که از سلامت از راه دور مستقیم به مصرف کننده استفاده می کنند، به احتمال زیاد زن، بزرگسال غیر مسن، زندگی در یک منطقه شهری، و بیماری های همراه کمتری هستند.
  • بیمارانی که مسن تر هستند، آفریقایی-آمریکایی هستند، به مترجم نیاز دارند، بیمه اولیه Medicaid دارند و در یک کد پستی با دسترسی پهنای باند کم زندگی می کنند، کمتر از بازدیدهای ویدیویی استفاده می کنند.
  • بیمارانی که در کد پستی روستایی زندگی می‌کنند احتمال کمتری برای استفاده از بازدیدهای ویدیویی داشتند، دسترسی پهنای باند کم – نه فقط روستایی – احتمال استفاده از بازدیدهای ویدیویی را قوی‌تر پیش‌بینی می‌کند.
  • عوامل دموگرافیک، اجتماعی-اقتصادی و جغرافیایی فردی بیمار بر احتمال استفاده از بازدیدهای ویدیویی تأثیر می گذارد، بسیاری از بیماران با موانع چند عاملی برای مراقبت مواجه خواهند شد. با پیش‌بینی احتمال استفاده از ویزیت‌های ویدیویی برای هر بیمار، می‌توان احتمال کلی این که جمعیت بیماران برای یک سیستم بهداشتی، شهرستان یا ایالت خاص از بازدیدهای ویدیویی استفاده می‌کنند، تعیین کرد.
  • وقتی همه هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شوند، هزینه ویزیت‌های ویدیویی و ویزیت‌های حضوری تقریباً یکسان است و احتمال لغو یا عدم حضور بیماران برای ویزیت ویدیویی بیشتر از ویزیت‌های حضوری نبود.

“بیمارانی که در کد پستی روستایی زندگی می کنند احتمال کمتری برای استفاده از بازدیدهای ویدئویی، دسترسی پهن باند کم داشتند” نشان دهنده نیاز به جستجوی “دسر بهداشت از راه دور” است (به تحقیقات من در مورد دسر داروخانه در اینجا، اینجا و اینجا نگاه کنید). دسر از راه دور یک حوزه تحقیقاتی جالب خواهد بود زیرا ما به استراتژی‌های پذیرش افزایش سلامت از راه دور نگاه می‌کنیم.

در حالی که کووید-19 سرعت پذیرش بهداشت از راه دور را تسریع کرد، نیازها و مسائل برآورده نشده زیادی وجود دارد (اینجا را ببینید)، اما یک چیز مطمئن است، سلامت از راه دور برای ماندن و رشد آمده است!

منبع

عکس‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات Telehealth در https://ihpi.umich.edu/sites/default/files/2021-08/Telehealth_Research_Snapshots_Databook_2021.pdf