اثرات Red Bull چقدر طول می کشد؟


ردبول محبوب ترین نوشیدنی انرژی زا در جهان است که وعده افزایش سریع انرژی را می دهد. اگر قبلاً Red Bull را نداشته‌اید و نمی‌دانید که چقدر طول می‌کشد تا تأثیر بگذارد و تأثیرات چقدر طول می‌کشد، در صفحه درستی هستید.

ردبول اصلی
با حسن نیت از redbull.com

معمولا 10 تا 15 دقیقه پس از مصرف طول می کشد تا ردبول اثر کند و پس از 30 تا 60 دقیقه به اوج خود می رسد. پس از 3 تا 4 ساعت شروع به کاهش می کند و باید تا 12 ساعت باقی بماند. با این حال، برخی ممکن است پس از ساعت‌ها نوشیدن کافئین دچار افت شدید کافئین شوند.

در حالی که در مورد اثرات ردبول صحبت می کنم، ادامه دهید.

فهرست مطالب

ردبول شامل چه چیزی است؟

ردبول محبوب ترین نوشیدنی انرژی زا است که به دلیل توانایی آن شناخته شده است افزایش سریع انرژی را فراهم می کند. این نوشیدنی حاوی مواد منحصر به فردی است که باعث افزایش هوشیاری، بهبود تمرکز و کاهش خستگی می شود.

بیایید نگاهی دقیق تر به مواد فعال و ارزش غذایی آنها بیندازیم. یک قوطی 8.4 اونسی ردبول (240 میلی لیتر) حاوی مواد فعال زیر است:

  • کافئین: 80 میلی گرم
  • تائورین: 1000 میلی گرم
  • گلوکورونولاکتون: 600 میلی گرم
  • ویتامین های B (نیاسین، پانتوتنیک اسید، B6، B12)

کافئین محرکی است که می تواند هوشیاری را افزایش داده و خستگی را کاهش دهد. می توانید کافئین را در قهوه، چای و سایر نوشیدنی های انرژی زا پیدا کنید. ردبول حاوی 80 میلی گرم کافئین است که تقریباً برابر با یک فنجان کوچک قهوه است یا 20 درصد از کافئین مصرفی مجاز روزانه.

تائورین اسید آمینه ای است که در بدن انسان یافت می شود و در فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف نقش دارد. کارشناسان تورین را با رشد بهتر اعصاب، افزایش متابولیسم انرژی، استرس اکسیداتیو کمتر و رشد عضلات مرتبط می دانند.

گلوکورونولاکتون یک ترکیب طبیعی است که توسط بدن انسان تولید می شود. خلق و خو و عملکرد ذهنی را افزایش می دهد و استرس را از بین می برد.

ویتامین های B گروهی از مواد مغذی ضروری هستند که در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تولید انرژی و عملکرد مغز نقش دارند. ردبول حاوی مقادیر متفاوتی از ویتامین های گروه B از جمله نیاسین، اسید پانتوتنیک، B6 و B12 است.

چه مدت طول می کشد تا ردبول کار کند؟

رد گاو با یخ

پس از نوشیدن یک قوطی ردبول، معمولا حدود 10 تا 15 دقیقه طول می کشد برای اینکه کافئین و سایر مواد فعال اثر خود را شروع کنند. با این حال، زمان دقیق شروع می تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله متابولیسم فردی، وزن بدن و تحمل کافئین متفاوت باشد.

اثرات کافئین معمولاً ظرف 30 تا 60 دقیقه پس از مصرف به اوج خود می رسد. با این حال، نوشیدنی انرژی زا ردبول حاوی مواد فعال دیگری است که بدن را به استفاده از انرژی تحریک می کند. این اثر سریعتر را توضیح می دهد.

شایان ذکر است که در حالی که نوشیدنی انرژی‌زا ردبول می‌تواند انرژی را سریع افزایش دهد، جایگزینی برای خواب و تغذیه مناسب نیست. همچنین، هیدراته ماندن هنگام مصرف نوشیدنی های انرژی زا ضروری است، زیرا محتوای بالای کافئین می تواند به کم آبی بدن کمک کند.

اثرات Red Bull چقدر طول می کشد؟

به طور کلی، اثرات یک قوطی ردبول شروع می شود پس از حدود 3 تا 4 ساعت کاهش می یابد، اما برخی از افراد ممکن است نتایج را برای دوره های طولانی تر یا کوتاه تری احساس کنند.

نیمه عمر کافئین، یعنی مدت زمانی که بدن طول می کشد تا نیمی از کافئین را دفع کند، حدودا 5 تا 6 ساعت در اکثر مردم یعنی بعد از 5 تا 6 ساعت میزان کافئین بدن به نصف کاهش می یابد.

با این حال، مدت زمان دقیق می تواند بسته به عواملی مانند متابولیسم، وزن بدن و تحمل کافئین متفاوت باشد.

علاوه بر این، می تواند طول بکشد 10 تا 12 ساعت طول می کشد تا بدن کافئین را کاملاً از بین ببرد، اگرچه این نیز می تواند بر اساس عوامل فردی متفاوت باشد.

شایان ذکر است که اثرات ردبول و سایر نوشیدنی های انرژی زا بسته به میزان مصرف و عوامل فردی مانند تحمل به کافئین و سایر محرک ها می تواند متفاوت باشد.

اثرات ردبول: چه اتفاقی برای بدن شما می افتد

گیمر در حال نوشیدن نوشابه انرژی زا

ردبول معروف ترین نوشیدنی انرژی زا در جهان است. همانطور که از نام آن پیداست، ردبول باید برای کسانی که به آن نیاز دارند، انرژی را تقویت کند.

با این حال، افزایش مصرف می تواند منجر به اثرات دیگری بر بدن شود. این بخش در مورد آنچه که پس از مصرف ردبول برای بدن اتفاق می افتد صحبت می کند.

توجه داشته باشید که ممکن است همه این اثرات را تجربه کنید یا نه، زیرا این تا حد زیادی به تحمل بدن شما نسبت به مواد تشکیل دهنده بستگی دارد.

افزایش هوشیاری

کافئین محرکی است که می تواند مانع از عملکرد آدنوزین شود، یک ترکیب طبیعی در بدن که باعث خواب و آرامش می شود. با مسدود کردن آدنوزین، کافئین می تواند سطح انرژی و هوشیاری را افزایش داده و تمرکز را بهبود بخشد.

افزایش ضربان قلب و فشار خون

کافئین همچنین می تواند ضربان قلب را افزایش دهد و باعث فشار خون بالا شود که می تواند به افزایش سطح انرژی و تقویت احساس بیداری کمک کند.

خلق و خوی بهبود یافته

برخی از افراد گزارش می دهند که ردبول و سایر نوشیدنی های انرژی زا می توانند خلق و خو را بهبود بخشند و احساس خستگی را کاهش دهند. نوشیدنی های انرژی زا اثر دارونما بر مصرف کنندگان خود دارند، زیرا آنها انتظار دارند که خلق و خوی آنها حتی قبل از شروع کافئین بهبود یابد.

کم آبی بدن

کافئین یک ادرارآور است، به این معنی که می تواند تولید ادرار را افزایش دهد و منجر به کم آبی بدن شود. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که محتوای مایع موجود در نوشیدنی‌های انرژی‌زا، اثر دیورتیک را متعادل می‌کند. با این حال، محتوای قند بالا در ردبول می تواند این اثر را تشدید کند.

بیخوابی

نوشیدن ردبول یا سایر نوشیدنی های کافئین دار خیلی نزدیک به زمان خواب می تواند خواب را مختل کند و منجر به بی خوابی شود. کارشناسان توصیه می کنند که بهتر است نوشیدنی های انرژی زا را 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرین بنوشید و از نوشیدن آن ها در اواخر بعد از ظهر یا شب خودداری کنید.

عصبی بودن و عصبانیت

نوشیدنی انرژی زا با زبانه باز

سطوح بالای مصرف کافئین می تواند باعث عصبی شدن و عصبانیت و همچنین سایر عوارض جانبی نامطلوب مانند اضطراب، سردرد و ناراحتی معده شود. از آنجایی که ردبول حاوی مقادیر بالایی از مواد فعال مانند کافئین و تورین است، سیستم عصبی شما را مختل می کند.

افزایش خطر مشکلات قلبی

به گفته انجمن قلب آمریکا، مصرف بیش از حد نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه های گازدار حاوی کافئین، به ویژه زمانی که با الکل یا مواد دیگر ترکیب شود، می تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی مانند آریتمی، حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.

آیا ردبول باعث سقوط کافئین می شود؟

بله، ردبول می تواند باعث سقوط کافئین شود. سقوط کافئین، همچنین به عنوان “کاهش کافئین” شناخته می شود، تجربه خستگی و بی حالی است که می تواند پس از از بین رفتن اثرات کافئین رخ دهد.

این می تواند به این دلیل اتفاق بیفتد که کافئین عملکرد آدنوزین را که یک انتقال دهنده عصبی است که خواب و آرامش را تقویت می کند، مسدود می کند. هنگامی که اثرات کافئین از بین می رود، مغز می تواند یک اثر بازگشتی را تجربه کند، که باعث افزایش سطح آدنوزین می شود و منجر به احساس خستگی و خستگی می شود.

مقدار کافئین مورد نیاز برای ایجاد افت کافئین می تواند بسته به عوامل فردی مانند وزن بدن، تحمل به کافئین و منبع کافئین متفاوت باشد.

با این حال، مصرف بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز می تواند خطر عوارض جانبی نامطلوب از جمله سقوط کافئین را افزایش دهد.

اگرچه نوشیدنی انرژی زا ردبول تنها حاوی 80 میلی گرم کافئین است، عوامل دیگری مانند قند اضافه شده در ردبول یا مصرف سایر نوشیدنی ها یا مکمل های کافئین دار نیز می توانند در خطر سقوط کافئین یا قند نقش داشته باشند.

ماندگاری Red Bull

مواد تشکیل دهنده رد بول و برگه جدید
“Red Bull – new can tab” توسط viZZZual.com تحت مجوز CC BY 2.0 است.

مدت زمان ماندگاری ردبول معمولاً در حدود است 12 تا 18 ماه از تاریخ تولید، بسته به شرایط نگهداری Red Bull GmPh ادعا می کند که مصرف محصولات Red Bull تا 24 ماه پس از تولید بی خطر است.

نگهداری ردبول در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید و گرما ضروری است. قرار گرفتن در معرض دمای بالا می تواند باعث خراب شدن سریعتر محصول شود و عمر مفید آن را کاهش دهد.

آیا ردبول منقضی می شود؟

مانند هر غذا یا نوشیدنی دیگری، ردبول نیز ممکن است منقضی شود. در حالی که ردبول تاریخ انقضا ندارد، دارای یک تاریخ “بهترین قبل” که نشان می دهد تاریخ قبل از اینکه محصول به کیفیت مطلوب خود برسد.

چگونه بفهمیم ردبول بد شده است

بهترین راه برای تشخیص خرابی نوشیدنی انرژی‌زای ردبول، نگاه کردن به تاریخ تولید و تاریخ «بهترین» آن است. بعلاوه، اگر قوطی آسیب دیده باشد یا علائمی از تورم نشان دهد، ممکن است نشان دهنده خرابی محصول باشد.

علائم دیگری که نشان می دهد ردبول ممکن است بد شده باشد عبارتند از طعم یا بوی بد، تغییر رنگ، یا وجود کپک قابل مشاهده یا سایر آلاینده ها. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، بهتر است محصول را دور انداخته و مصرف نکنید.

علاوه بر این، یک نوشیدنی انرژی‌زای باز معمولاً 2 تا 4 روز در یخچال باقی می‌ماند، اما باید منتظر تغییراتی در طعم آن با تبخیر دی اکسید کربن باشید.

آیا ردبول بیشتر از Monster Energy دوام می آورد؟

اثرات Monster Energy بیشتر از Red Bull باقی می ماند زیرا حاوی قند و کافئین بیشتری است. نوشیدنی انرژی زا هیولا حاوی 160 میلی گرم کافئین است که دو برابر ردبول است.

آیا ردبول بهتر از کوکای رژیمی است؟

ردبول و کک رژیمی حاوی کافئین، شکر اضافه شده و شیرین کننده های مصنوعی هستند. از طرف دیگر، ردبول دارای موادی مانند تورین و ویتامین های گروه B است که انرژی را افزایش می دهد.

آیا محصولات ردبول حاوی همان کافئین هستند؟

Red Bull Original، Red Bull Total Zero، Red Bull Sugarfree، Red Bull Orange Edition، Red Bull Yellow Edition، Red Bull Green Edition، Red Bull Amber Edition، Red Bull Blue Edition و Red Bull Silver Edition همگی حاوی 80 میلی گرم کافئین هستند.

آیا ردبول یک نوشیدنی ورزشی است؟

یک نوشیدنی انرژی زا و یک نوشیدنی ورزشی از این نظر که فهرستی از مواد تشکیل دهنده یکسان را در خود جای داده اند مشابه هستند. می توانید قبل از بازی یا تمرین سنگین از ردبول به عنوان یک نوشیدنی ورزشی استفاده کنید.