رژیم کتوژنیک برای لاغری برای آنچه تبلیغ می‌کنید {حیاتی| ضروری است. {بیاموزید|آموزش دهید|مطالعه کنید} چرا!

معایب و مزایای رژیم کتوژنیک رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که فواید بسیاری برای سلامتی به همراه چهار و نیم بسیار ساده چیزها شما can do برای صرفه جویی رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد 1402 دارد. CLA یا اسید لینولئیک مزدوج نوعی مکمل چربی سوز و لاغری است که سال های اخیر به عنوان معجزه لاغری در سرتاسر جهان شناخته شده است. چند وقتی است که به دلیل محبوبیت مکمل چربی سوز CLA تحقیقات زیادی در رابطه با عوارض جانبی آن صورت گرفته است. خوردن پروتئین یک بخش اساسی از این رژیم غذایی است و مطالعات تا به امروز نشان داده است اشخاصی که رژیم های غذایی با پروتئین بالا دارند، 441 کالری کمتر در روز مصرف می کنند. به این معنا که اگر حجم زیادی سبزیجات مصرف کنید، کالری زیادی وارد بدنتان نمی شود. آیا می دانید که با بلند کردن دمبل کالری بیشتری می سوزانید و در کنار آن متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان را نیز افزایش خواهید داد؟ تاثیر رژیم کتو روی سلامتی باید هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت بررسی شود. این کار باعث می شود که شما تا حد زیادی قند، چربی اضافی و مواد غذایی فرآوری شده را از وعده های غذاییتان حذف کنید و در طولانی مدت به سالم خوری روی آورده و کاهش وزن داشته باشید.

تغذیه کتوژنیک چیست

معایب و مزایای رژیم کتوژنیک اگر همیشه در خانه خوراکی های سالم داشته باشید، می توانید

مصرف غذا های ناسالم را تا حد زیادی کاهش دهید. وقتی پروتئین وارد بدن شما می شود، کالری زیادی مصرف می کند تا بتواند آن را هضم کند، به همین دلیل سوخت و ساز بدن شما بین 80 تا 100 کالری در روز افزایش پیدا می کند. رژیم کتوژنیک در اصل از چربی بدن شما به عنوان منبع انرژی استفاده می کند، بنابراین مزیت وجود کاهش وزن آشکار است. تحقیقات نشان می دهد که بدن هر شخص بر اساس مقدار غذا و مایعاتی که در روز مصرف می کند، تا 2 کیلوگرم نوسان وزنی دارد. در ضمن نمک به اندازه کافی مصرف کنید. ۶. به مدت ۲ دقیقه بپزید به همان اندازه تخم مرغ مات شود را انتخاب کنید و انتخاب کنید چسبناک آغاز به اسپرسو ای شدن تدریجی. ولی اگر قصد افزایش سایز عضلانی را دارید باید روزهای پر کربوهیدرات تا حد زیادی اجتناب کرده اند روزهای کم کربوهیدرات باشد؛ را انتخاب کنید و انتخاب کنید اگر میخواهید وزن کنونی شخصی را محافظت کنید باید ۳ روز در هفته به روزهای کم کربوهیدرات را انتخاب کنید و انتخاب کنید ۳ روز در هفته به روزهای پر کربوهیدرات اختصاص پیدا تدریجی را انتخاب کنید و انتخاب کنید عالی روز هفته را هم میتوانید برای افراط در غذاهای نامناسب اختصاص دهید.

در رژیم کتوژنیک چی بخوریم

بعد از گذشت 1 تا 2 هفته احساس می کنید که انرژی بیشتری نسبت به گذشته دارید که ناشی از کاهش کربوهیدرات در بدنتان است. پس انتخاب های زیادی دارید. حتی خوردن یک وعده صبحانه با پروتئین بالا مانند تخم مرغ می تواند تاثیر خیلی زیادی بر اشتهای شما در طول روز داشته باشد و در امر کاهش وزن به شما کمک زیادی کند. اگر این شرایط را دارید، رژیم خود را به آهستگی و فقط با نظر پزشک تغییر دهید. و یا سرعت پیشرفت بیماری را به حداقل رساند. چرا آنها هم بیماری هایشان خوب م یشود و هم با رژیم قلیایی وزنشان زیاد می شود؟ محققان بر این باورند که افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند در مقایسه با آمریکایی ها از سلامتی فوق العاده ای برخوردار هستند و کمتر در معرض بیماری و مشکلات مربوط به سلامتی قرار می گیرند. عدد 8 به معنای این است که فرد اجازه دارد تنها در یک بازه 8 ساعته غذا بخورد و 16 ساعت دیگر در حالت روزه قرار می گیرد. از طرفی مصرف غذا های غنی و سالم، بسیاری از مواد مغذی که بدن شما برای عملکرد صحیح به آن ها نیاز دارد را تامین می کند.

بنابراین مصرف قرص های لاغری حاوی این گیاه توصیه نمی شوند. قرص لاغری هزال فرآورده کاملا گیاهی است که برای افزایش چربی سوزی، لاغری، کاهش اشتها، کاهش قند و کلسترول توسط پزشکان طب سنتی تجویز می شود. مصرف قند و شکر با چاقی و اضافه وزن، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و سرطان رابطه مستقیمی دارد. وعده های غذایی باید بصورتی باشد که تنها 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید. تخم مرغ: ۳۰ عدد (یک تخم مرغ حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات است). کالری مایع از نوشیدنی هایی مثل نوشابه های شیرین، آب میوه، شیر کاکائو و نوشیدنی های انرژی زا که حاوی قند بالایی هستند وارد بدن می شود. این نوع مکمل ها حاوی کیتوزان هستند. یبوست یکی از عوارض جانبی رایج رژیم فاقد گلوتن است زیرا این رژیم بسیاری از منابع غنی از فیبر مانند نان، سبوس و سایر محصولات دارای گندم را ندارد. محصولات لبنی عمده ترین منابع غذایی CLA هستند و بعد از آن گوشت گوسفند و گوشت گاو منبع مناسبی برای دریافت CLA است.

Post has  been g​enerated by GSA Content  Ge nera​tor DE MO.

غذا برای رژیم کتوژنیک

تعدادی از مواد معدنی وجود دارد که ما باید از طریق داشتن یک رژیم غذایی متعادل، آن ها را دریافت کنیم. شکلات تلخ به دلیل داشتن برخی ترکیبات مفید، می تواند تا حد زیادی ولع خوردن شیرینی جات را کاهش دهد. اغلب افراد هنگامی که کالری شماری می کنند، بیشتر به غذا فکر می کنند تا نوشیدنی، در نتیجه ممکن است کالری نوشیدنی که صد ها کالری داشته است را حساب نکنند. البته اینکه فرد مجاز است، 8 ساعت در روز غذا بخورد به این معنی نیست که کالری ورودی اش را حساب نکند. طبق مطالعات انجام شده مکمل های چربی سوزی که در ترکیباتشان افدرا وجود دارد عوارضی مانند فشارخون بالا را به دنبال خواهند داشت. اگرچه تاثیر آن از مکمل های CLA که در بازار وجود دارد کمتر است اما در عوض، عوارض جانبی مکمل های CLA را به همراه ندارد. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بیخطر است، مانند سایر رژیمهای سریع مثل رژیم شیر و خرما عوارضی هم داشته باشد.

بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم

جایگزین سالم این گونه تنقلات می تواند ساقه کرفس یا هویج همراه با کره بادام زمینی یا کره بادام درختی باشد. از طرف دیگر میان وعده های سالم و طبیعی زیادی وجود دارند که آماده سازی آن ها زمان زیادی از شما نمی گیرد. تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در نشریه تغذیه بریتانیا منتشر شد، نشان داد که افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم چربی دارند ( دریافت کمتر از ۳۰ درصد انرزی از چربی)، در طولانی مدت به وزن بهتری می رسند و خطر بیماری های قلبی و عروقی را بهتر تحت کنترل می گیرند. مسئلۀ دیگری که توجه به آن ضروری است این است که با همۀ این ها محبوبیت زیادی که در میان متخصصان تغذیه ای پیدا کرده است و افراد مشهور رژیم کتوژنیک برای لاغری را در شبکه های اجتماعی و رسانه های مختلف به عنوان پادزهری برای درمان بیماری های مختلف و صعب العلاج معرفی می کنند و ادعا می کنند که این رژیم بدون آسیب رساندن به بدن فرد موجب کاهش وزن به میزان قابل توجهی خواهد شد.

معایب کتوژنیک

این به این دلیل است که با گذشت زمان این محدودیت ها می تواند منجر به هوس، پرخوری و پرخوری شود که تلاش شما برای بهبود تغذیه و وزن را کاملاً خراب می کند. صبحانه: هویج و پنیر با سبزیجات. از بیشتر ادویهها مثل نمک، فلفل، سبزیجات خشک شده و زردچوبه میتوانید استفاده کنید. میوه ها مثل انبه،موز،آناناس و انگور. این رژیم نسبت به انواع دیگر کتوژنیک پروتئین بیشتر و چربی کمتری دارد البته در این برنامه احتمال اینکه حالت کتوز یا چربیسوزی اتفاق نیفتد بیشتر است چرا که پروتئین هم مثل کربوهیدرات تبدیل به گلوکز و سوخت خواهد شد. رژیم لاغری کتوژنیک The Ketogenic Diet یا به طور خلاصه رژیم کتو ، یک رژیم کم کربوهیدرات و پر چرب است که فواید سلامتی زیادی را به همراه دارد. ترکیب دقیق آن ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات را شامل میشود. از فایده های دیگر کم کردن کربوهیدرات مصرفی، کاهش سطح انسولین خون است و باعث میشود سدیم و آب اضافی از کلیه ها خارج شود. در این نوع رژیم ها قند خون تا حد چشمگیری کاهش پیدا می کند. با این حال، بیشتر نوشیدنی ها قند و چربی اضافی را به شکلی فریبنده وارد بدن می کنند.

اگر مبتلا به دیابت نوع 2 هستید، قبل از شروع رژیم غذایی کم کربوهیدرات، با پزشکتان مشورت کنید زیرا قند خون در این نوع رژیم ها کاهش پیدا می کند و شاید نیاز باشه که پزشک دوز دارو های مصرفی شما را کاهش دهد. با توجه به شرایط او بایستی متناسب باشد. اگر فرد در گذشته رژیمهای مختلفی را تجربه کرده باشد، احتمالا بدن او در برابر کاهش وزن مقاوم شده و دیرتر وارد مرحله کتوزیس میشود. وقی صحبت از کاهش وزن می شود، پروتئین حرف اول را می زند. شامل ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی، ۳۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات است.همانطور که از اسم این نوع رژیم کتوژنیک مشخص است پروتئین زیادی دارد. بشقاب غذایتان را با سبزیجات کم کربوهیدرات پر کرده و سیلی از مواد مغذی را وارد بدن خود کنید. دمنوش تناسب مرهم طب با ترکیبی از گیاهان دارویی موثر برای کاهش وزن از جمله چای سبز، به لیمو، گل سرخ، چای ترش، زیره و .. به کاهش اشتها، ریزه خواری، افزایش چربی سوزی و رفع نفخ و یبوست کمک می کند. این توصیه معمولا بی نتیجه است زیرا افرای که اضافه وزن دارند گوششان از این حرف ها پر است و در رسیدن به اهداف خود کوتاهی می کنند.

سبزیجات علاوه بر اینکه از آب فراوان، مواد مغذی و فیبر بالا تشکیل شده اند، چگالی انرژی بسیار کمی دارند. امروزه روشهای بسیار متنوعی برای کاهش وزن معرفی میشوند که برخی از آنها با کاهش مواد غذایی ضروری در بدن منجر به بروز مشکلات دیگر میشوند. در واقع ممکن است با پیروی از توصیه های غلط یا منسوخ شده، مانع پیشرفت خود در روند کاهش وزن شده باشید. اگر شما گیاهخوار یا اصطلاحا “vegan” هستید و می خواهید به رژیم کتوژنیک روی بیاورید بخاطر داشته باشید که محدودیت های رژیم غذایی گاهی اوقات می تواند کمی شدید باشد. مطالعات نشان داده است، خوراکی هایی که در خانه نگهداری می کنیم، بر روی وزن و رفتار غذایی ما تاثیر زیادی دارند. کالری مایع اغلب به عنوان کالری خالی شناخته می شود زیرا ارزش غذایی برای فرد ندارد (به استثناء شیر یا شیک و اسموتی هایی که پروتئین، کلسیم و ویتامین دارند).