معرفی کامل چهارباغ کرج؛ تاریخچه، جاذبه‌ها، راه‌های دسترسی


استان البرز و شهر کرج، از‌جمله شهرهای کشورمان هستند که پتانسیل‌های بالقوه‌ای در‌خصوص جذب گردشگر دارند و همواره درحال پیشرفت هستند. شهر کرج به‌عنوان مرکز استان البرز، پر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی است که علاوه‌بر بومیان، نظر گردشگران را نیز به خود جلب می‌کنند. نزدیکی این شهر به پایتخت یکی از دلایل محبوبیت کرج است و همواره عده زیادی از پایتخت‌نشینان به‌صورت روزانه به استان البرز سفر می‌کنند. در این مقاله، به یکی از جذاب‌ترین نواحی کرج یعنی «چهارباغ» می‌پردازیم و شما را با بهترین روش خرید بلیط قطار کرج مشهد آشنا می‌کنیم.

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1713771945_662615a949a06.jpghttps://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1713771945_662615a949a06.jpg

چهارباغ کرج کجاست و دسترسی به آن چگونه است؟

استان البرز که اغلب آن را با نام کرج می‌شناسیم، موقعیت جغرافیایی بی‌نظیری دارد. این شهر در مقایسه با تهران، به شهرهای شمالی نزدیک‌تر است و همین موضوع باعث شده تا هوایی پاک‌تر و کمی مرطوب‌تر داشته باشد. به همین خاطر است که شهرهای این استان اغلب سرسبز و خوش‌آب‌و‌هوا هستند. خوشبختانه هنوز بسیاری از این شهرها و روستاها بکر هستند و ساخت‌وسازهای بی‌رویه، آن‌ها را از فرم سنتی خارج نکرده است. یکی از زیباترین این شهرها، چهارباغ است. چهارباغ شهری در استان البرز است که در توابع شهرستان ساوجبلاغ محسوب می‌شود. این شهر به آب‌وهوای مطلوب و طبیعت بکر خود شناخته می‌شود. به‌محض این‌که از کرج به سمت چهارباغ حرکت کنید، سرسبزی این خطه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

در سال‌های اخیر، عده زیادی از افراد ساکن کرج یا شهرهای نزدیک، چهارباغ را فرصتی استثنایی برای ساخت ویلا دانسته‌اند. به همین خاطر در گوشه‌و‌کنار چهارباغ می‌توانید ویلاهای لوکس و مجللی را مشاهده کنید که به‌زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی و ساخته شده‌اند. برای دسترسی به این شهر زیبا کافیست خودتان را به شهر کرج برسانید. از کرج تا چهارباغ تنها نیم ساعت فاصله است. باید وارد اتوبان کرج-قزوین شوید و به راه خود ادامه دهید تا به شهر چهارباغ برسید. لطافت هوای این منطقه شما را مدهوش خواهد کرد.

مروری بر تاریخچه چهارباغ

شهر چهارباغ در غرب استان البرز واقع شده و زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. این شهر فاصله کمی تا کرج داشته و انواع امکانات رفاهی را نیز دارد. همین موضوع است که نظر افراد مختلف را به چهارباغ جلب می‌کند تا اوقات خود را در باغ‌های آن بگذرانند. جالب است بدانید که چهارباغ در سال ۱۳۸۶ شکل گرفته و پیش‌از آن، شهری به این نام وجود نداشت. در آن سال، دو روستای پرجمعیت به نام‌های «حافظیه» و «قائمیه» به روستای چهاردانگه پیوستند و شهر چهارباغ را پدید آوردند. البته این منطقه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق استان البرز شناخته می‌شود و پیش‌از سایر شهرها، افراد در این خطه سکونت داشتند. براساس اسناد و مدارک موجود، تاریخچه چهارباغ و سکونت در این ناحیه به ۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد. درحال‌حاضر انواع امکانات در این شهر وجود دارند؛ اما برای دسترسی به مواردی مثل قطار و برخی امکانات مدرن، باید به کرج بروید.

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1713771945_662615a958707.jpghttps://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1713771945_662615a958707.jpg

معرفی جاذبه‌های چهارباغ کرج

از‌آنجا‌که، چهارباغ این روزها به یک ناحیه ییلاقی تبدیل شده و اغلب افراد برای تفریح به آنجا می‌روند، جاذبه‌های متعددی نیز در این شهر ایجاد شده‌اند تا بستر تفریح را فراهم کنند. طبیعت بکر و آب‌وهوای مطبوع این ناحیه از کرج، به‌قدری گیرا و جذاب هست که باعث لذت‌بردن مسافران شود؛ اما احداث برخی مراکز نیز به محبوبیت بیشتر شهر کمک کرده است. در ادامه به برخی از جاذبه‌های چهارباغ اشاره خواهیم کرد.

دهکده ورزشی چهارباغ

دهکده ورزشی را می‌توان محبوب‌ترین جاذبه چهارباغ دانست که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. در این مجموعه وسیع، به طیف گسترده‌ای از انواع ورزش‌ها دسترسی خواهید داشت و زمین مناسب در اختیارتان قرار داده خواهد شد. در این دهکده، سوئیت‌هایی برای اجاره نیز قرار دارند که می‌توانید آن‌ها را اجاره کرده و مدتی را در دهکده ورزشی چهارباغ بگذرانید. ازجمله امکانات این دهکده می‌توان موارد زیر را معرفی کرد:

  • زمین چمن طبیعی
  • زمین والیبال
  • زمین بسکتبال
  • زمین تنیس
  • استخر سرپوشیده
  • باشگاه سوارکاری
  • باشگاه بدنسازی
  • محوطه پیاده‌روی
  • سونا
  • جکوزی

باغ پرندگان

اگر به پرندگان علاقه‌مندید، باغ پرندگان یک جاذبه دیدنی فوق‌العاده است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. این باغ بزرگ، مساحتی در حدود ۱۰ هزار مترمربع دارد و یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان محسوب می‌شود. چیزی که سبب تمایز باغ پرندگان چهارباغ از سایر موارد مشابه می‌شود، این است که بسیاری از گونه‌های خاص و کمیاب و حتی گونه‌های در‌حال انقراض، در این باغ وجود دارند. بنابراین هنگام بازدید، به گنجینه بی‌نظیری از پرندگان گوناگونی دسترسی خواهید داشت. این محوطه جذاب و دیدنی در سال ۱۳۸۹ تأسیس شده و محیطی مطلوب، برای آشنایی با پرندگان محسوب می‌شود.

https://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1713771945_662615a95fd51.jpghttps://file.tesmino.ir/images/2024/04/images_1713771945_662615a95fd51.jpg

مرقد امامزادگان چهارباغ

جالب است بدانید که مرقد چندین امام‌زاده در چهارباغ کرج وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را زیارت کرده و از محیط لذت ببرید. مرقد امامزادگان فضل و فاضل، در جنوب‌غربی چهارباغ واقع شده است و آثار تاریخی مشاهده‌شده در اطراف این ناحیه، نشان می‌دهد که چهارباغ قدمت زیادی دارد. باید بدانید که این بنا حتی به ثبت ملی نیز رسیده است. علاوه‌بر این، مرقد امامزادگان کمال‌الدین و شعیب‌الدین نیز در چهارباغ وجود دارد. البته به‌دلیل عدم رسیدگی، گنبد این بنا تخریب شده و چیز زیادی برای بازدید، باقی نمانده است.

بلیط قطار کرج مشهد را از فلای تودی تهیه کنید

آنچه که در این مقاله به آن اشاره شد، تنها گوشه‌ای از زیبایی بی‌انتهای چهارباغ بود. باید خودتان به این شهر سفر کنید تا زیبایی آن را به چشم ببینید. اگر قصد دارید از کرج به مشهد سفر کنید، حتماً بلیط قطار کرج مشهد را از سایت فلای تودی بخرید. فلای تودی بلیط قطار و هواپیما را با کمترین قیمت در اختیارتان قرار می‌دهد. فرقی نمی‌کند به کدام نقطه دنیا سفر می‌کنید؛ فلای تودی ۹۰۰ خط هوایی را تحت پوشش قرار داده است. همچنین این امکان را فراهم کرده که بتوانید بیش از ۱.۵ میلیون هتل را بررسی کرده و بهترین مورد را رزرو کنید. فلای تودی نامی شناخته‌شده در حوزه خدمات گردشگری است که می‌توانید به آن اعتماد کنید.


۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۰

اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این مطلب را برای دیگران بفرستید)