هر آنچه که باید در مورد قهوه Kopi Luwak بدانید


قهوه Kopi luwak به گران ترین قهوه جهان معروف است. اما دقیقاً چیست و چرا اینقدر خاص است؟

یک فنجان قهوه در کنار دانه های کوپی لواک

قهوه Kopi luwak از دانه های قهوه موجود در سرگین درخت نخل آسیایی تولید می شود. گران است زیرا تولید آن کار فشرده ای است. اما به دلیل طعم ملایم آن، بسیاری از مردم مایل به پرداخت هزینه هستند.

این مقاله همه چیز را در مورد قهوه kopi luwak به شما آموزش می دهد. در پایان، می توانید تصمیم بگیرید که آیا ارزش این برچسب قیمت را دارد یا خیر.

فهرست مطالب

قهوه Kopi Luwak چیست؟

حیوانی که تولید می کند کوپی لواک

قهوه کپی لووک یک قهوه تخصصی است که با استفاده از دانه های قهوه دفع شده در مدفوع درخت نخل آسیایی تهیه می شود. بله درست خواندید

یک حیوان گربه مانند دانه های قهوه را می بلعد. سپس کل دانه قهوه را در مدفوع خود دفع می کنند. سپس تولید کنندگان دانه های قهوه را قبل از استفاده از آنها برای تولید قهوه کوپی لوواک تمیز می کنند.

قهوه کپی لواک نام های مختلفی دارد. دومین نام رایج آن قهوه سیوت است، اما برخی آن را قهوه مدفوع گربه می نامند.

این محصول عمدتاً در اندونزی تولید می شود اما در بسیاری از کشورهای جنوب آسیا نیز ساخته می شود.

آیا قهوه Kopi Luwak خوب است؟

پس از خواندن توضیحات آن، ممکن است فکر کنید که خیلی خوب به نظر نمی رسد. اما بسیاری از مردم ادعا می کنند که این قهوه بهترین طعم موجود در سراسر جهان است.

قهوه Kopi Luwak اغلب به عنوان قهوه کمتر تلخ با طعمی منحصر به فرد توصیف می شود.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا مردم فکر می کنند قهوه کپی لواک بر قهوه معمولی برتری دارد. یکی از دلایل این است که درخت نخل آسیایی احتمالاً بهترین دانه های قهوه رسیده را برای خوردن انتخاب می کند. در نتیجه، شما مجموعه ای از حبوبات با کیفیت بالا را دریافت می کنید.

نظریه دیگر این است که دانه های کوپی لوواک پروتئین کمتری نسبت به دانه های قهوه استاندارد دارند. پروتئین بخشی از چیزی است که طعم قهوه را تلخ می کند. بنابراین حذف مقداری از آن ممکن است به طعم قهوه کمک کند.

قهوه Kopi Luwak برای چه مواردی استفاده می شود؟

تهیه-قهوه-لوواک

اولین کاربرد قهوه کوپی لوواک تولید انواع نوشیدنی های قهوه است.

مردم عمدتا قهوه کوپی لوواک را به صورت قطره ای یا قهوه بری مصرف می کنند. استفاده از این روش دم کردن یا فرنچ پرس برای استخراج کامل طعم لوبیا لووک توصیه می شود.

برای تهیه اسپرسو نیز می توانید از قهوه کپی لواک استفاده کنید. فقط به نحوه آسیاب کردن لوبیا بستگی دارد.

در حالی که می توانید شیر یا طعم را به قهوه کپی لووک خود اضافه کنید، توصیه می شود آن را سیاه بنوشید. بسیاری از مردم احساس می کنند که برای تجربه کامل قهوه سیوه، باید آن را در خالص ترین شکل آن بچشید.

چرا قهوه Kopi Luwak اینقدر گران است؟

دلیل اصلی گرانی قهوه کوپی لواک روش تولید آن است. بدیهی است که این یک فرآیند تولید قهوه معمولی نیست.

در مقایسه با قهوه استاندارد، کار بیشتری در فرآیند جمع آوری و تمیز کردن دانه ها انجام می شود.

همچنین، این فرآیند به داشتن سرگین درخت نخل آسیایی بستگی دارد. بنابراین قیمت ممکن است منعکس کننده این باشد که آیا لوبیا با استفاده از درخت نخل آسیایی در قفس یا وحشی جمع آوری شده است یا خیر.

این دانه‌های قهوه نسبت به دانه‌های قهوه معمولی فراوان یا آسان‌تر تولید می‌شوند.

تقاضا برای قهوه kopi luwak نیز ممکن است بر قیمت تأثیر بگذارد. از آنجایی که این قهوه دارای میراثی است که یک قهوه تخصصی است، احتمالاً قیمت آن برای مدتی ثابت خواهد ماند.

قیمت هر پوند قهوه Kopi Luwak

قهوه لواک روی میز

قیمت قهوه کپی لووک تا حد زیادی به نحوه و مکان تولید آن بستگی دارد.

همانطور که گفته شد، قهوه کپی لوواک تولید شده از مدفوع نخل وحشی آسیایی احتمالاً هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

در ایالات متحده، شما حدود 45 تا 60 دلار برای هر پوند قهوه کوپی لوواک پرورشی پرداخت خواهید کرد. اگر قهوه وحشی کوپی لوواک می خواهید، نزدیک به 500 تا 600 دلار در هر پوند هستید.

یک فنجان قهوه کپی لوواک ساده از یک کافی شاپ می تواند بین 35 تا 100 دلار در هر فنجان باشد. احتمالاً یک معامله مقرون به صرفه برای قهوه kopi luwak پیدا نخواهید کرد.

نکات دم کردن

می توانید قهوه کپی لواک را به هر شکلی که دوست دارید دم کنید. اما توصیه شده ترین تکنیک برای استفاده، روش ریختن روی است.

برای بهینه سازی طعم قهوه کوپی لوواک، پیشنهاد می شود آب خود را تا 200 درجه گرم کنید. سپس باید دو قاشق غذاخوری تفاله قهوه را به ازای هر شش اونس آب در یک فیلتر قرار دهید.

بهتر است آب را خیلی آهسته و با حرکات دایره ای روی قهوه داخل فیلتر بریزید. قبل از اضافه کردن آب، زمان بین ریزش ها را بگذارید تا زمین ها کاملاً آب قبلی را خیس کنند.

یکی دیگر از گزینه های رایج دم کردن قهوه کوپی لوواک، فرنچ پرس است. در صورت استفاده از این روش، از همان نسبت های قهوه به آب استفاده خواهید کرد.

مایه ها را در فرنچ پرس بگذارید و آب داغ را روی زمین بریزید. به آرامی زمین ها را روی هر علامت دقیقه به مدت چهار دقیقه هم بزنید تا طعم قهوه کاملا گرفته شود. در دقیقه 4، تفاله ها را فشار دهید و از فنجان قهوه خود لذت ببرید.

قهوه Kopi Luwak را می توانید امروز سفارش دهید

kopi-luwak-با-فنجان-قهوه

اگر مصمم هستید که این قهوه لوکس را امتحان کنید، وقت آن رسیده که مقداری دانه بخرید. خوشبختانه، چندین انتخاب با کیفیت بالا برای سفارش آنلاین وجود دارد.

آمازون یک قهوه کوپی لوواک با منبع اخلاقی عالی از برندی به نام گرانل ارائه می دهد. از آنجایی که از درختان نخل وحشی آسیایی می‌آید، این یکی دارای برچسب قیمت بالاتری است.

اگر بیشتر به امتحان مقدار کمی علاقه دارید، ممکن است بخواهید این کیسه 3.3 اونسی را در آمازون انتخاب کنید. به این ترتیب، می توانید آب را آزمایش کنید و ببینید آیا ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر.

نسپرسو حتی غلاف های کوپی لوواک را ارائه می دهد که می توانید به صورت آنلاین خریداری کنید. این کار حدس و گمان را از نحوه بهترین دم کردن آن حذف می کند و یک فنجان قهوه کوپی لوواک خوشمزه به شما می دهد.

افکار نهایی

قهوه Kopi luwak واقعا یک قهوه لوکس است. این با استفاده از لوبیا کامل موجود در سرگین درخت نخل آسیایی ساخته شده است. تصور می شود که درخت نخل آسیایی به طور طبیعی بهترین لوبیا با کیفیت بالا را برای خوردن انتخاب می کند.

قهوه Kopi luwak با نام های مختلفی از جمله قهوه سیوت و قهوه مدفوع گربه شناخته می شود. نقاط مختلف جهان آن را چیزهای مختلف می نامند.

به دلیل فرآیند استخراج و تولید فشرده آن، قیمت بالایی دارد. در ایالات متحده، قیمت آن از 45 تا 600 دلار به ازای هر پوند است. قیمت تا حدی به این بستگی دارد که از درختان نخل آسیایی وحشی یا در قفس باشد.

در حالی که برچسب قیمت ممکن است شما را بترساند، طعم قهوه کپی لوواک ارزش آن را دارد. این یک فنجان قهوه صاف با طعمی غنی است که به راحتی اعتیاد آور است.

اگر مجذوب این قهوه تخصصی شده اید، می توانید امروز به راحتی مقداری از آن را به صورت آنلاین سفارش دهید. ممکن است پس از یک جرعه، خود را یک عاشق قهوه مدفوع گربه پیدا کنید.