آنچه باید درباره برنامه کتوژنیک و چرا بدانید

رژیم کتوژنیک برای دیابت معمولاً رژیم کتوژنیک بدون محدودیت کالری، باعث چهار و نیم بسیار ساده چیزها شما can do برای صرفه جویی رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد 1402 کاهش وزن میشود. نوعی برنامه غذایی کم-کربوهیدرات است که در ۴ مرحله انجام میشود. مهم نیست از کدام رژیم غذایی پیروی میکنید؛ نکتهای که باید برای کاهش وزن همراه با حفظ سلامتی رعایت کنید مصرف مواد غذایی کامل و مغذی است. رژیم کتوژنیک می تواند فواید زیادی برای سلامتی فرد داشته و بیماری های متابولیسمی، عصبی و مرتبط با سطح انسولین خون فرد را تا حد زیادی بهبود بخشد. کاهش قند خون، به همراه افزایش کتون ها، مزایایی برای سلامتی دارد. آغاز همراه خود روزهداری: در این راه فرد مبتلا پس اجتناب کرده اند بستری ناشتا مانده را انتخاب کنید و انتخاب کنید علاوه بر این آب، غذایی بلعیدن نمیکند، قند خون فرد مبتلا هر ۶ ساعت چک میشود. برای به حداقل رساندن مواردفوق، میتوانید یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات را برای چند هفته اول امتحان کنید تا بدن قبل از اینکه کربوهیدرات را به طور کامل از حذف کنید،به تأمین انرژی از راه سوزاندن چربی عادت کند. به یاد داشته باشید که تنها چیزی که شما را در راه کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام یاری می کند، تداوم و اراده، صبر و پشتکار شما در این راه است. This ᠎post was c᠎reated by GSA C onte nt Gener᠎ator Demover sion.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

کبد چرب غیر الکلی (NAFLD)، به عنوان شایع ترین بیمای مزمن کبدی، دارای شیوع بیش از 30 درصدی در ایران است. همچنین شاید تا مدتی فرد انرژی کافی برای انجام تمرینات ورزشی اش نداشته باشد یا عملکردش در حین انجام تمرینات ورزشی کاهش پیدا کند. این کاهش مصرف کربو هیدرات بدن فرد را در وضعیت متابولیسمی قرار می دهد که به آن کتوزیس می گویند. در ادامه ارزش غذایی نارگیل را بررسی میکنیم. روغن ها سالم: روغن طبیعی زیتون، نارگیل و آووکادو. این مکمل ها شامل مواد معدنی و روغن MCT ( روغن نارگیل) می شود. در صورت ادامه دار بودن چنین عوارضی سعی کنید از سبزیجات سرشار از فیبر استفاده کرده و از مکمل منیزیم در کنار رژیم غذایی خودتان استفاده کنید. در نتیجه اجازهٔ انحلال به اوریک اسید نمیدهد و بدین ترتیب کریستالهایی از این ماده تشکیل میشود که همچون هستهای برای سنگهای کلسیمی عمل میکنند. خوردن بیش از حد غذاهای ناسالم خطر سقط جنین را در زنان افزایش میدهد و همچنین باعث افسردگی میشود.

مقاله در مورد رژیم کتوژنیک

همچنین با کمک به کم شدن ریزه خواری و سوازندن کالری بیشتر به کاهش وزن کمک خواهد کرد. اگر می توانید در هر روز ۱۰۰ کالری بیشتری بسوزانید . برای انجام این روش بهتر است یک روز در میان روزه بگیرید و در روزهایی که روزه نیستید از رژیم غذایی سالم استفاده کنید. پروتئین هم بخشی از لیست غذاهای برنامه کتوژنیک است اما معمولاً بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو و بیکن تمایز قائل نمی شود. این نوع رژیم برای ورزشکاران حرفه ای و افرادی که به دنبال حجم گرفتن و عضله سازی زیاد هستند توصیه نمی شود. با توجه به این که در رژیم کتو محدودیت شدید در برنامه غذایی تعیین می شود، نمی توان آن را به صورت طولانی مدت دنبال کرد. رژیم کتوژنیک باعث تغییراتی در سطح آب و مواد معدنی داخل بدن شما می شود به همین خاطر استفاده از نمک بیشتر و مواد معدنی اهمیت پیدا می کند. مطالعه دیگری روی 34 فرد مسن نشان داد که افرادی که به مدت 8 هفته از رژیم کتوژنیک پیروی کردند، تقریباً پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کم چرب پیروی کردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند.

به طور کل هرچقدر این شاخص بالاتر باشد نشان دهنده این است که میزان چربی بدن بیشتر است و ریسک ابتلاء به برخی بیماری ها در نتیجه چاقی رو به افزایش است. با 30 تا 35 درصد کل کالری، اغلب مقدار کمی پروتئین بیشتر از رژیم معمولی غربی دارد. نصف اسکوپ پروتئین وی را به شیک یا ماست اضافه کنید تا پروتئین مصرفی شما در طول روز بیشتر شود. بهترین و موثرترین نوشیدنی آب است که باید به صورت فراوان و در زمان های مختلف روز استفاده کنید. مصرف نکردن کربوهیدرات در یک مدت زمان طولانی بسیار چالش برانگیز و سخت به نظر میآید؛ اما نگران نباشید وجود تمام گروههای غذایی دیگر در این رژیم غذایی لاغری، برای سلامت شما رعایت شده است. در یک وعده 1/2 فنجان، یک فرد حدود 10.9 گرم کربوهیدرات و 1.8 گرم فیبر مصرف می کند و 9.1 گرم کربوهیدرات خالص مصرف می کند.میوه هایی که کتو دوست نیستندهمه میوه ها برای افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند مناسب نیستند.فرد باید هنگام محدود کردن مصرف کربوهیدرات خود، میوه های زیر را از رژیم غذایی خود محدود یا حذف کند.کربوهیدرات خالص هر میوه:گیلاس: نصف فنجان 10.4 گرمهلو: 1 عدد 13 گرمسیب: 1 عدد سیب متوسط حدود ۲۳ گرمپرتقال: 1 عدد پرتقال متوسط حدود 14 گرمموز: 1 عدد موز حدود 25.5 گرماگرچه میوه های این جدول ممکن است برای رژیم کتو مناسب نباشند، اما سالم و مغذی هستند.یک فرد همچنان می تواند از گنجاندن این میوه ها در بسیاری از رژیم های غذایی دیگر که محدودیت کمتری در کربوهیدرات دارند، سود ببرد.خلاصه و نتیجه گیریافرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند هنوز هم می توانند از برخی میوه ها در حد اعتدال لذت ببرند.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد

همچنین رژیم کتوژنیک می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را نیز مختل کند، به همین خاطر اضافه کردن نمک بیشتر به غذاها و استفاده از مکمل های معدنی می تواند تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کند. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک به کاهش سطح انسولین خون کمک کرده و نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بروز سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد. بهمنظور بررسی اثرات متابولیسم و اندوکرین رژیم غذایی کتوژنیک در بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلیکیستیک، انجام کارآزماییهای بالینی توصیه میشود. انجام ورزش های با وزنه و در کنار آن انجام ورزش های کاردیو یا همان هوازی، 3 الی 4 روز در هفته یک استراتژی پایدار برای حفظ متابولیسم بدن شما در طی فرایند کاهش وزن است. از آنجا که وزن آب مانند جزر و مد نوسان پیدا می کند و انسان از آب ساخته شده است – آب زیادی در بدن وجود دارد – یک وب سایت ادعا کرده است که روزه گرفتن در یک روز که ماه کامل ( دلیل نام عجیب این رژیم همین است ) است می توانید بدن خود را از وزن آب و سموم پاک کنید و در تنها یک روز ۳ کیلو وزن کم کنید. این یک رژیم کتو سنتی است.

کتو اسیدوز باعث میشه فرد به کما بره و خطرناکه اما کتوز یک حالت طبیعیه که در رژیم غذایی کتوژنیک رخ میده و جای نگرانی نداره. متخصص تغذیه می تواند رژیم غذایی لاغری سریع در طراحی رژیم شوک میزان فیبر غذایی را افزایش داده تا حرکات دستگاه گوارش تنظیم شود و یبوست در فرد بهبود یابد. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. رژیم غذایی سالم کتوژنیک حتی ممکن است در مقابله با بیماری هایی همچون دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر موثر واقع شود و در درمان آن ها نقش داشته باشد. همان طور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم بر روی رژیم کتوژنیک تحقیقات و مطالعات بسیار زیادی صورت گرفته و همه آن ها بر اثر گذار بودن این رژیم تأکید داشته اند. تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی چربی امگا ۳ به کاهش وزن و کاهش چربی شکم کمک می کند.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

با وجود اینکه در سالهای بعد از جنگ جهانی دوم در روند تحقیقات اخیر افتاد ولی از دهه ۱۹۹۰ به بعد جهش قابل توجهی در علاقهمندی به تحقیقات در خصوص رژیم غذایی به وجود آمد.به طوری که بیش از ۲۰۰ مقاله در فاصله ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ در مورد این موضوع به چاپ رسید. اما تمام این مواد در کالری یکسان نیستند. پکیج های غذایی رژیمی، شامل غذاهایی هستند که کالری کم تری دارند و پس از صرف آن ها میزان کلسترول و چربی کم تری وارد بدن خواهد شد. رژیم کتو برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند، دیابت دارند یا به دنبال راهی برای بهبود وضعیت متابولیسمی خود هستند فوق العاده خواهد بود. در یک مطالعه، از 21 فرد شرکت کننده، 7 نفر توانستند به کمک این رژیم مصرف داروی دیابت را قطع کنند. آکنه: پایین آمدن سطح انسولین خون و مصرف شکر و قند کمتر یا غذاهای فرآوری شده به بهبود آکنه فرد کمک زیادی می کند. رژیم اتکینز یک رژیم لاغری با کربوهیدرات بسیار پایین است. در نتیجه کتو اسیدوز خطرناک بوده و کتوزیس که در نتیجه رژیم کتوژنیک اتفاق می افتد طبیعی است. کره و خامه: از کره و خامه طبیعی و محلی استفاده کنید. تخم مرغ ها: بهتر است از تخم مرغ ها سرشار از امگا 3 استفاده کنید.

این عارضه نیز رایج بوده و ممکن است برای افراد دارای رژیم کتوژنیک اتفاق بی افتد. مشکلات سوء هاضمه و حالت تهوع از عوارض جانبی رایج است که بعد از 3 تا 4 هفته برطرف خواهد شد. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند. در این برنامه غذایی طبق استنانداردهایی که قرار داده میشود، مواد مورد نیاز بدن به صورت دوره ای مصرف میشود. رژیم لاغری فستینگ به پنج شکل انجام میشود که شاید معروفترین آن رژیم لاغری یک روز در میان باشد. از 4 تا 5 وعده در روز به شکل میان وعده، اسموتی، تاپینگ و دسر لذت ببرید. می توانید این روغن را به ماست اضافه کنید تا سطح کتون و انرژی تان در طول روز افزایش پیدا کند. اگرچه به طور کلی مکمل خاصی نیاز نیست در کنار رژیم کتوژنیک مصرف کنید ولی مکمل های زیر می تواند کمک کننده باشد. رژیم کتوژنیک لاغری یکی دیگر از رژیمهای غذایی است که گفته میشود کمک قابل توجهی به لاغری و سلامت بدن میکند. چاشنی ها یا سس ها: این چاشنی ها معمولاً حاوی شکر و چربی های ناسالم است.

نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری سلام.وقتتون بخیر.آیا هیچ میوه ای رو نمیشه جانشین اووکادو کرد.و بجای سس سالست و پستو از چیز دیگه استفاده بشه… بهتر است همه چیز را علمی و دقیق یاد بگیریم. الکل: به علت وجود کربوهیدرات و خروج شما از حالت کتوزیس بهتر است مصرف نوشیدنی های الکلی را به کلی قطع کنید. این تغییر به علت دفع فرآرده های ناشی از کتوزیس است. با پیروی از این دستورات و مصرف این خوراکی ها بدن رفته رفته سوخت مورد نیاز خود را از گلوکز به چربی ها تغییر می دهد وقتی بدن وارد این شرایط متابولیکی می شود شروع به تولید کتون ها می کند و به اصطلاح وارد مرحله کتوز یا کتوزیس می شود. دیابت با تغییر در متابولیسم، افزایش قند خون و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود. بیماری پارکینسون: در یکی از مطالعات صورت گرفته در مورد رژیم کتوژنیک مشخص شد که این نوع از رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون نیز کمک می کند. به عنوان مثال، مطالعهای که در ماه سپتامبر سال 2016، در مجله nutrients منتشر شد، اهمیت غلات کامل را برای کمک به کنترل وزن و همچنین کنترل قند خون بالا نشان میدهد. اما در حال حاضر مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند فواید زیادی برای طیف گسترده ای از بیماری ها داشته باشد.