الکل و رژیم کتو


رژیم کتو می تواند داشتن یک زندگی اجتماعی را دشوار کند، به خصوص زمانی که صحبت از بیرون رفتن برای خوردن و نوشیدن با دوستان باشد.

اما، آیا حتی می توان الکل را در رژیم کتو مصرف کرد؟ آیا نوشیدنی های الکلی دوستدار کتو وجود دارد؟ و نوشیدنی های مخلوط روی کتو چطور؟

از آنجایی که بیشتر نوشیدنی های الکلی (مانند آبجو و کوکتل) حاوی کربوهیدرات و کالری زیادی هستند، بهتر است از مصرف آنها در هر رژیمی اجتناب کنید، به ویژه در رژیم کتو که هدف آن خوردن کمتر از 20 گرم کربوهیدرات در روز است. اما ناامید نشوید، زیرا برخی از گزینه‌های موجود وجود دارد که در زیر فهرست می‌کنم.

یکی دیگر از مواردی که قبل از شروع نوشیدن الکل در کتو باید در نظر گرفته شود، نحوه تأثیر الکل بر متابولیسم کبد است، و به خصوص وقتی صحبت از رژیم کتو می شود، زیرا کبد از گلیکوژن تهی می شود. سطح پایین گلیکوژن به این معنی است که کبد به سرعت شروع به متابولیسم الکل می کند، که ممکن است منجر به افزایش سطح مستی و خماری بدتر شود.

خط پایانی این است که بله، شما می توانید نوشیدنی های الکلی بنوشید و همچنان در رژیم کتو بمانید، اما باید نوشیدنی های خود را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید که در حد اعتدال می نوشید.

چه نوشیدنی های الکلی کتو دوست دارند؟

ارواح

ممکن است از تعداد نوشیدنی های کم کربوهیدرات و کتوپسند تعجب کنید. البته بزرگترین بخش ارواح است. اینها حاوی تقریباً صفر کربوهیدرات هستند و می توانند به صورت مستقیم (“تمیز”)، روی سنگ ها یا در ترکیب با یک مخلوط کن کم کربوهیدرات مصرف شوند.

در اینجا چند گزینه خوب روح کم کربوهیدرات وجود دارد:

  • نوشیدنی الکلی
  • جین
  • رام
  • تکیلا
  • ودکا
  • براندی

و آن ها را با این مخلوط کننده های کم کربوهیدرات جفت کنید:

  • آب سودا، آب سلتزر یا نوشابه کلابی
  • صلیب
  • زویا
  • آبجو ریشه بدون شکر (ویرجیل یا رید)
  • چای سرد بدون شیرینی
  • داش لیموترش یا آب لیمو
  • آب مقوی بدون قند

وقتی صحبت از شراب می شود، همه چیز کمی پیچیده تر است. بسیاری از مردم از نوشیدن یک لیوان شراب همراه با شام خود لذت می برند، اما در مورد کتو، بهتر است از شراب های شیرین و میوه ای خودداری کنید. با انتخاب یک شراب خشک، سفید یا قرمز، مطمئن خواهید شد که محتوای شکر حداقل است و کربوهیدرات ها در حدود 3-4 گرم کربوهیدرات در هر 5 اونس خواهند بود. در حال خدمت کردن اگر در مورد محتوای قند شراب های خود مطمئن نیستید، به شراب های تولید شده توسط شرکت هایی مانند شراب های مزرعه خشک بچسبید، زیرا آنها به خصوص شراب های خشکی را تولید می کنند که حاوی سطوح بسیار پایین قند هستند.

آبجو کم کربوهیدرات

آبجو یکی دیگر از نوشیدنی های محبوب است، اما متأسفانه حاوی سطوح بالایی از کربوهیدرات های سریع هضم است و از آنجایی که اکثر آبجوها حاوی گلوتن نیز هستند، این یک گزینه الکلی است که ما توصیه نمی کنیم.

با این حال، اگر می خواهید از آبجو لذت ببرید، یکی را انتخاب کنید که کربوهیدرات کمتری داشته باشد. بسیاری از برندهای معروف آبجوهای کم کربوهیدرات را منتشر کرده اند مانند:

  • Budweiser Select 55 (1.8 گرم کربوهیدرات در هر وعده)
  • Miller 64 (2 گرم کربوهیدرات در هر وعده)
  • Michelob Ultra (2.6 گرم کربوهیدرات در هر وعده)
  • Corona Premier (2.6 گرم کربوهیدرات در هر وعده)

چه نوشیدنی های ترکیبی کتو پسند هستند؟

اما در مورد کوکتل چطور؟ آیا نوشیدنی مخلوط کتو پسند در بار موجود است؟

متأسفانه، اکثر نوشیدنی‌های مخلوط در رژیم کتو توصیه نمی‌شوند، زیرا معمولاً با انواع شربت‌ها، آب میوه‌ها و مخلوط‌های کوکتل تهیه می‌شوند.

وقتی نوبت به سفارش یک نوشیدنی مخلوط روی کتو می رسد، از ترکیبات ساده ای مانند رام و کک رژیمی، تونیک بدون قند و جین، ودکا و نوشابه کلاب یا هر ترکیب دیگری از یک نوشیدنی الکلی و بدون قند استفاده کنید. از تمام ترکیبات حاوی آب میوه خودداری کنید، زیرا آنها پر از فروکتوز هستند و شما را از کتوز خارج می کنند.

با این حال، اگر در خانه کوکتل درست می‌کنید، می‌توانید با استفاده از آب‌های گازدار طعم‌دار، استویا یا اریتریتول و اسانس‌های میوه، طعم‌های خود را ایجاد کنید.

و در مورد خنک کننده های شراب یا سایر نوشیدنی ها و نوشیدنی های غیر الکلی چطور؟

متأسفانه، خنک‌کننده‌های شراب، دمنوش‌ها و بیشتر نوشابه‌ها پر از شکر هستند و باید از مصرف آن‌ها اجتناب کنید. محتوای کربوهیدرات در این نوشیدنی‌ها به‌طور باورنکردنی بالاست، اغلب در حدود 25 تا 30 گرم کربوهیدرات در هر بطری یا قوطی، که به سرعت سطح انسولین شما را افزایش می‌دهد و شما را از کتوز خارج می‌کند.

گزینه‌های کم کربوهیدرات دوستدار کتو زیادی وجود دارد، اما الکل یک درشت مغذی غیرضروری است و پر از کالری خالی است، بنابراین نیازی به تبدیل شدن آن به بخشی منظم از یک رژیم غذایی نیست. علاوه بر این، می تواند بر روند کاهش وزن تأثیر بگذارد و مصرف بیش از حد الکل می تواند خطر ابتلا به کمبودهای تغذیه ای را افزایش دهد.

نوشیدن بیش از حد الکل همچنین به سایر مشکلات پزشکی جدی مانند دیابت و بیماری کبد کمک می کند. مانند هر چیز دیگری، یک رویکرد معتدل برای مصرف الکل برای جلوگیری از هر گونه اثرات نامطلوب آن بر سلامتی و رژیم غذایی بهترین است.