برنامه غذایی کتوژنیک را کجا پیدا کنیم

همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو به افزایش چهار و نیم بسیار ساده چیزها شما can do برای صرفه جویی رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد 1402

میگذارد. گرلین هورمون اصلی گرسنگیه که اشتها رو افزایش میده. اگه از برنامه غذایی کتوژنیک استفاده کنید با کاهش وزن، سطح گرلین افزایش پیدا نمیکنه. اگرچه تحقیقات کمی در انسان ها انجام شده است، اما برخی از تحقیقات مربوط به حیوانات نشان می دهد که رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب ممکن است باعث افزایش طول عمر شود و حتی علائم پیری را کندتر کند. رژیم کتوژنیک رژیمی است که مصرف چربی در آن بسیار بالا است اما مصرف کربوهیدرات کم است. در دنیای رژیم های لاغری ، برنامه های غذایی کم کربوهیدرات و با پروتئین بالا اغلب مورد توجه هستند. تقریبا در تمام رژیمهای لاغری مثل رژیم کتوژنیک احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر میتوانید روند کاهش عضله را کم کنید. که اغلب به این عوارض آنفلوآنزای کتو گفته می شود و معمولاً طی چند روز تمام می شود. رژیم کتوژنیک، یک رژیم جامع، بیخطر و طبیعی برای درمان صرع نیست و همانند هرگونه دارودرمانی دیگر، احتمال بروز عوارض وجود دارد. Po​st h᠎as  be᠎en created  by G SA Content Gener​at or Demoversion.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری

روزه کتوژنیک این موضوع کاملاً منطقی است، از آنجا که کتوژنیک سطح قند خون را کاهش میدهد، نیاز به دارو را کاهش میدهد و عوارض ناشی از سطح بالای قندخون را کاهش میدهد، همچنین رژیم کتو ممکن است دیابت نوع 2 را درمان کند، پس در پیشگیری از آن نیز مؤثر است. البته برای اثبات قطعی برخی از موارد بالا به مطالعات بیشتری نیاز است. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد. عوامل مختلفی مثل ژنتیک، هورمن، سبک زندگی و سن در کاهش وزن نقش دارند. اسید معده به دلایل مختلفی می­تواند کاهش یابد. فستها انواع مختلفی دارد؛ بهطور مثال بعضی فستها شامل نوشیدن آب و چای و قهوه است و بعضی اینگونه نیست. برای اینکه رژیم کتوژنیک رو بهتر درک کنید میخوام یه مثال براتون بزنم. به عنوان مثال در رژیم کتوژنیک، کربوهیدرات ها به کمتر از 10٪ کل کالری ، در مقایسه با 30٪ یا بیشتر برای انواع دیگر محدود می کنند. با اینکه این روش لاغری درست نیست، اما گزینه هایی مانند فست فود و سرخ کردنی یا حتی نوشابه ها و شیرینی جات در آن حذف شده است که چنین مواردی بهتر است از همه رژیم های غذایی سالم حذف شوند.

به طوری که ممکن است این رژیم بهترین انتخاب برای همه نباشد. همه میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند ، اما شما می توانید میوه های خاصی (معمولاً انواع توت ها) را در مقدارهای کم داشته باشید. رژیم کتو قصد دارد بدن شما را مجبور به استفاده از نوع متفاوتی از سوخت کند. مناسب برای تازه کارها نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدراته این نوع رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی هست؛ یعنی مقدار چربیش بالاتره. رژیم کتو برای گیاهخوارانی که معمولاً برای دریافت پروتئین به حبوبات متکی هستند، میتواند مشکلساز باشد. اما دریافت چربی های اشباع شده از منابع روغنی (نخل ، نارگیل) ، گوشتهای چرب ، کره و کره کاکائو به مقدار زیاد تشویق می شوند. کودکان، افراد مبتلا به بیماری های مزمن و زنانی که باردار هستند و یا شیر می دهند، قبل از شروع الگوی رژیم غذایی فستینگ باید با یک متخصص مشورت کنند تا از دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود در حین این رژیم اطمینان حاصل کنند. از آنجا که رژیم کتو به چربی زیادی نیاز دارد ، دنبال کنندگان این رژیم باید در هر وعده غذایی چربی بخورند.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است

اما به جز این موارد می توانید از کره یا روغن نارگیل هم برای پخت و پز استفاده کنید یا مقدار زیادی روغن زیتون به سالادتان اضافه کنید. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدراته (قند یا گلوکز) اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات نیست، بدن برای تامین سوختش به سراغ چربی میره. مقدار مصرف پروتئین هم متوسطه یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده. 1️⃣ رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، پروتئین متوسط و پرچرب است. میزان توصیه شده مصرف پروتئین برای زنان به طور متوسط 46 گرم و برای مردان 56 گرم در روز است. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم برای افرادی مفید است که فعالیت بدنی شدید دارند. یکی از تحقیقات نشون داده افرادی که رژیم کتوژنیک داشتن ۲٫۲ برابر بیشتر از کسانی که رژیم کمچرب و کم کالری داشتن، وزن کم کردن و حتی سطح چربی خون و کلسترول بد هم در اونها بهبود پیدا کرد. تحقیقات نشون دادن که این رژیم بیشتر از رژیمهای کمچرب توصیه میشه و تو این روش بدون کالری شماری به راحتی میشه وزن کم کرد. رژیم کتوژنیک از جمله رژیمهای معروف با حداقل میزان کربوهیدارت است. اگر لاغر و نحیف اندام هستید، پیشنهاد میکنیم با مصرف غذاهای پرکالری و توجه به میزان کالری دریافتی خود، به دنبال چاقی نسبی و کسب وزن متعادل باشید، اما در صورتیکه از اضافه وزن یا استعداد چاقی بالایی دارید، حتما از انواع رژیمهای غذایی سالم و مناسب برای لاغری پیروی کنید.

رژیم کتوژنیک در بارداری نی نی سایت

اما وقتی که چربی بیشتری مصرف کنید، کالری دریافتی شما بالا خواهد رفت. در واقع در این رژیم شما با اضافه کردن مقداری روغن نارگیل و کره به قهوه مورد نظر علاوه بر تاخیر در گرسنه شدن، فرصتی مناسب را پیدا خواهید کرد که برای وعده غذایی بعدی خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. ۵.رژیم غذایی لاغری سریع راه های توصیه شده برای پیروی از این رژیم غذایی، یک برنامه ریزی بر روی کالری است که باید دنبال کنید. شروع رژیم ۳ روزه نظامی یک راه سریع برای کاهش وزن در یک زمان کوتاه است، اما توجه داشته باشید که شما باید آن را در یک مسیر سالم انجام دهید! با این حال ، نسبت دقیق این مواد مغذی ، به نیازهای خاص شما بستگی دارد. این بیشتر برای افرادی است که میخواهند در تمرینات شدید بدنسازی انجام دهند و در عین حال عضله سازی کنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم برای افرادی مفیده که فعالیت بدنی شدید دارن.

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

در رژیم روزانه 2000 کالری انرژی روزانه ، مقدار 165 گرم چربی ، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین این میزان انرزی را تامین می کنند. مصرف کل کربوهیدرات خود را به 35 گرم یا کمتر در روز محدود کنید. جالب ایجاست که اکثر افرادی که تا کنون از این سایت درخواست رژیم کتوژنیک کرده اند و از قبل خود و یا زیر نظر افراد غیر متخصص این رژیم را گرفته اند دقیقاً با این مشخصات مراجعه می کنند.دوماً این رژیم باید تحت نظر یک تیم پزشکی شامل متخصص تغذیه و پزشک متخصص، همراه با چک آپ مرتب و تایید تستهای آزمایشگاهی که شرایط مدنظر رخ (کتوزیس) داده و عمدتاً در بیمارستان اجرا شود. اما بهترین رژیم غذایی برای شما آن است یک پزشک متخصص با توجه به وضعیت جسمی و روحی شما تعیین کند و بتوانید بدون هیچ نگرانی و عوارضی در دراز مدت به آن پایبند باشید. در این مطلب از زوم لایف، بهترین مکمل های غذایی مناسب برای رژیم کتوژنیک را معرفی کردهایم.

اما، اگر ورزش میکنید، باید مقدار کالری مصرفی را کنترل کنید زیرا کالری سوزی در هنگام ورزش بیشتر میشود و باید غذای بیشتری بخوردید. کاهش سطح انسولین بدن می تواند باعث افزایش چربی سوزی و درنتیجه کاهش وزن فرد شود. منظور از سندروم متابولیک مجموعهای از عوامل خطر مثل فشار خون بالا، سطح افزایش یافته ی انسولین، چربی اضافی در اطراف شکم و افزایش چربی خون هست که با هم اتفاق می افتن و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته و دیابت رو افزایش میدن. همچنین تورم یا حساسیت پوست سر و همچنین سفت شدن گردن نیز میتواند اتفاق بیفتد. برای اینکه بعد از خارج شدن از رژیم کتوژنیک دچار افزایش وزن مجدد نشوید، باید رژیم خود را به آرامی تغییر دهید؛ بنابراین، به تدریج میزان چربی را کم کنید. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن را در وضعیتی به اسم کتوز قرار می دهد. طبق محاسباتی که انجام شده در حالت کتوز آقایان روزانه ۴۵۰ کالری و خانم ها ۱۵۰ کالری اضافهتر میسوزونن.

در این روش همان کارهایی که برای زوجهای نابارور انجام داده میشود برای خانمهایی که ناباروری ندارند نیز انجام میشود. اگر تمایل به لاغری دارید قبل از هرچیز مقاله بهترین روش لاغری را مطالعه کنید. آب ساده که بهترین انتخاب محسوب می شود و در طول روز باید نوشیده شود. اینکه کدوم یکی از انواع رژیم کتو رو انتخاب میکنید، کاملا به هدفتون بستگی داره اما خوب رایج ترینشون، رژیم کتوژنیک استاندارد هست که برای تازهکارها گزینه ی خوبی محسوب میشه. من در اغلب اوقات زندگی با تنظیم وزن خود درگیر بوده ام، اما رژیم کتوژنیک تنها چیزی بود که در نهایت جواب داد. مصرف نوشیدن آب در طی روز به مقدار کافی سبب شده که فرد، رژیم غذایی لاغری سریع کمتر احساس گرسنگی کرده و در نهایت متابولیسم بدن را نیز به مراتب افزایش می دهد. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن رو در حالت کتوزیس قرار می ده. این نسبت اغلب ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات را شامل میشود. کبد از چربی، کتون تولید می کند که در غیاب گلوکز می توان از آن استفاده کرد.

مشکلات کبدی: اگر کبد بیش از حد مجبور به شکستن چربی شود، ممکن است بیماریهای موجود در آن وخامت بیشتری پیدا کنند. اگر جزو این سه گروه هستید حتما پزشکتان را در جریان تصمیمتان برای پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک بگذارید و در صورت صلاحدید پزشک این کار را انجام بدهید. در ابتدا به نظر خوب می رسد زیرا سطح پایین انسولین باعث می شود سلول های چربی چربی ذخیره شده را به عنوان تری گلیسیرید در جریان خون آزاد کنند. رژیم کتوژنیک موجب تقویت حساسیت به انسولین و کاهش چربی میشود و برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت، فواید سلامتی زیادی دارد. حتی اگر ورزشکار باشید ، می توانید از طریق خوردن غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 از بهینه سازی انسولین در رژیم کتوژنیک بهره مند شوید. اگر نمی دانید چطور و چه چیزی میل کنید نگران نباشید! چه غذاهایی برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست؟ باید در جواب بگوییم که این رژیم غذایی رژیم برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند، مناسب و عالی است. This artic​le has  been g᠎enerated  with t​he help  of G​SA Con tent G en᠎er ator Demoversi​on᠎!