دانستن این ده راز باعث می‌شود همه چیز درباره رژیم کتوژنیک شما شگفت‌انگیز به نظر برسد.

با اینکه مدتی را هم به پیروی از رژیم های ۳۰ روزه، پالئو و بیشتر از همه رژیم غذایی ((تغذیه پاک)) گذرانده ام اما همواره به رژیم غذایی کتوژنیک باز گشته تا ذهن و بدنم را دوباره تنظیم کنم و هنگامی که کنترل مصرف مواد غذایی ام از دستم خارج می شود دوباره آن را چهار و نیم بسیار ساده چیزها شما can do برای صرفه جویی رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد 1402 بدست گیرم. به معنای واقعی کلمه هستند، عالی روزنامه اتحادیه اروپا تحقیق مصرف شده علمی نماد داد کدام ممکن است داده های در جاری مقدمه نماد می دهد کدام ممکن است استفاده اجتناب کرده اند رژیم غذایی کتوژنیک برای مشکلات بسیاری عصبی خارج اجتناب کرده اند صرع را انتخاب کنید و انتخاب کنید آلزایمر، اجتناب کرده اند جمله بیماری پارکینسون،عوارض،neurotrauma، مشکلات خواب، بیشتر سرطان ها ذهن، اوتیسم را انتخاب کنید و انتخاب کنید مولتیپل اسکلروز نیز کاربرد دارد. محققان با بررسی زنانی که در حال کاهش وزن بودند، به این نتیجه رسیدند که آن دسته از افرادی که انتظار داشتند در یک بازه زمانی کوتاه وزن زیادی کم کنند، بعد از 6 تا 12 ماه از برنامه کاهش وزن خارج شدند. این نوع محصولات بجای آنکه شمارا سیر نگه دارند، باعث افزایش گرسنگی می شوند، بنابراین علاوه بر این که قند زیادی وارد بدن می کنند، باعث پرخوری و گرسنگی بیشتر می شوند.

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند بهتر است برای موفقیت در این چالش سری به سایت های آشپزی بزنید و پخت غذاهایی که مواد اصلی آنها حاوی پروتئین و چربی زیادی است را یاد بگیرید. اگر هر آنچه که می خورید را آنالیز نکنید، ممکن است بیشتر از آنچه که تصور می کنید کالری مازاد وارد بدنتان کنید. اما غذا های غنی و کامل اگر به مقدار کمی خورده شوند، شما را تا ساعت ها سیر نگه می دارند و از پرخوری و ریزه خواری در بین وعده های غذایی جلوگیری می کنند. مطالعات در این باره نشان می دهد که این نوع رژیم ها با کاهش اشتها به خودی خود، مصرف کالری را کاهش می دهند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با رژیم کتوژنیک و غذاهایی که مجاز هستید در این رژیم غذایی مصرف کنید مقاله «همه چیز درباره رژیم کتوژنیک» را مطالعه کنید. «رژیم کتوژنیک» از جمله رژیمهای لاغری است که در سالهای اخیر در بین کسانی که قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارند محبوب شده و در تمام کشورهای دنیا هواداران خاص خودش را دارد. امروزه بیشتر افراد سعی بر این دارند که شیوه زندگی خود را تغییر داده و روش های سالم زیستن را برای خود انتخاب می کنند.

بهترین برنامه رژیم کتوژنیک

حدود 13 درصد از افراد تحت تاثیر حسایت به گلوتن هستند در حالی که به هیچ بیماری مبتلا نیستند و به گندم نیز حساسیت ندارند. در فستینگ متناوب حساسیت به انسولین بطور چشمگیری بهبود پیدا می کند، که در نتیجه سطح انسولین کاهش پیدا خواهد کرد. محصولات کم چرب معمولا برای بهبود طعم و مزه مملوء از قند و شکر هستند، به عنوان مثال یک فنجان ماست کم چرب میوه ای، چیزی حدود 47 گرم شکر (تقریبا 12 قاشق چای خوری شکر) دارد بنابراین اگر قصد کاهش وزن دارید به هیچ عنوان مصرف خوراکی های رژیمی فرآوری شده را به شما توصیه نمی کنیم. برعکس، رژیمهای بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب مانند رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن (سریع) مفید هستند. این رژیم غذایی برای بیمارانی که دچار دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر هستند بسیار مفید است. در این خصوص بسیاری از افراد مکملهای لازم را مصرف نمیکنند یا به اشتباه مصرف میکنند این است که بعد از مدتی دچار عوارض ناخواسته میشوند.

دستور رژیم کتوژنیک برای لاغری

اگر تصمیم گرفتید که رژیم کتوژنیک را شروع کنید باید در نظر داشته باشید که شروع کتوژنیک یا عوض کردن آن با یک رژیم دیگر با عجله و سرعت، میتواند نامناسب باشد (به خصوص اگرشما چاق هستید). با آنالیز کردن غذایی که می خورید می توانید علاوه بر کالری دریافتی، میزان ماکرو هایی (پروتئین، کربوهیدرات و چربی) که از هر وعده غذایی دریافت می کنید را هم محاسبه کنید. رژیم غذایی حجمی یا Volumetrics برنامه غذایی است که هر وعده غذایی را با غذا های پرحجم اما کم کالری پر می کند. مطالعات نشان می دهد که فیبر محلول با جذب آب به خودش در روده حالت ژلاتینی پیدا می کند و به فرد احساس سیری بیشتری می دهد. هنگامی که مقدار فیبر مصرفی شما زیاد باشد، مقدار جذب کالری از غذا های دیگر هم کاهش پیدا می کند. کتون نوعی سوخت است که کبد از چربی های ذخیره شده در بدن تولید می کند.

خیلی از افراد کالری های مایع را به کالری کل روز خود اضافه نمیکنند، درحالی که شاید یکی از علت های اصلی استاپ وزنی یا افزایش وزنشان همین نوشیدنی های قندی و پرکالری باشد. یعنی مقدار کربوهیدرات مصرفی در کل روز ۷۰ تا ۸۰ گرم میشود. کتون در واقع منبع انرژی جایگزین گلوکز در بدن شما است و هنگامی که سطح قند و کربوهیدرات کاهش پیدا می کند، در بدن تولید می شود. تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتو برای همه خوب نیست! برخی مطالعات همچنین نشان می دهد که رژیم کتو میزان سیترات آزاد شده در ادرار را کاهش می دهد. غذاهایی که سرشار از فیبر، ویتامینها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگری هستند میل کنید تا به ثبات قند خونتان کمک کند و از کمبود مواد مغذی نیز جلوگیری نماید. در روش فستینگ متناوب شما کالری مجاز روزانه خود را به جای اینکه در بازه 12 تا 24 ساعته میل کنید در یک بازه 8 ساعته میل خواهید کرد. در این روش فردی که قصد کاهش وزن با رژیم فستینگ را گرفته به مدت ۱۲ ساعت در طول روز هیچ ماده غذایی مصرف نمی کند؛ برای اینکه در این روش از رژیم فستینگ بدن راحت تر باشد، بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که بیشتر این ۱۲ ساعت در زمان خواب گنجانده شود مثلاً فرد از هفت شب تا ۷ صبح رژیم بگیرد ولی دقت کنید که قبل از ساعت ۷ شب و شروع ۱۲ ساعت روزهداری شام خود را میل کنید و تا ساعت هفت صبح فردا هیچ غذایی نخورید.

رژیم کتوژنیک بیشتر اوقات برای کاهش پوند در اشخاص حقیقی

مفید فروش میشود؛ را انتخاب کنید و انتخاب کنید بیشتر اوقات برای اشخاص حقیقی اضافه وزن توصیه میشود. با توجه به مشکلات روزمره افراد، یکی از موانع اصلی در دستیابی به رژیمی اصولی و پکیج های غذایی رژیمی، عدم مراجعه به پزشک متخصص است، اما استفاده از امکانات آنلاین با صرفه جویی در وقت و هزینه این مانع بزرگ را برای بسیاری از افرادی که جویای مسیر درست سلامتی هستند، برطرف کرده است. کاهش وزن و سایر اهداف مرتبط با سلامتی می تواند به شما در حفظ انگیزه کمک کند. در این سبک غذایی کاهش وزن در کنار سلامتی جسمی اتفاق می افتد و از بیماری های قلبی، سکته های مغزی، دیابت نوع 2 و مرگ زودرس جلوگیری می کند. در حقیقت بسیاری از مطالعات نشان می دهند که این نوع رژیم غذایی می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. این تغییرات در سطح هورمون ها، عملکرد سلول ها و بهبود ژن ها، همگی با روزه متناوب حاصل می شود.

با یک رژیم غذایی کتوژنیک، بدن به جای آنکه قند را برای تامین انرژی استفاده کند، از چربی های بدن استفاده کرده و آن ها را به کتون تبدیل می کند. انجام دادن این نوع ورزش ها برای افزایش عضله سازی و افزایش سرعت متابولیزم به شدت ضروری و لازم است و به کاهش درصد چربی و بهبود ترکیب بدنی کمک چشمگیری می کند. خیلی از خوراکی ها بر روی بسته بندی شان عنوان «سالم» نوشته اند، اما هنگامی که به برچسب ارزش غذایی این نوع محصولات نگاه می کنید، متوجه می شوید که سرشار از قند و چربی و .. هستند. برای مثال شما در طول یک جلسه تمرین ورزش، 300 کالری سوزانده اید، اما ممکن است به دلیل فشار و عرق ریختن زیاد فکر کنید که باید خیلی بیشتر از این مقدار کالری سورانده باشید و به همین دلیل بیشتر غذا می خورید. خیلی از رژیم های غذایی ممکن است برای شما یبوست ایجاد کند! رژیم غذایی که فیبر کافی نداشته باشد، تلاش شما را برای کاهش وزن بی نتیجه می کند.

رژیم روزانه کتوژنیک

البته ناگفته نماند که مقداری کاهش وزن به دلیل کاهش وزن آب و به دنبال آن کاهش چربی است. همراه داشتن رژیم غذایی لاغری سریع خوراکی و نوشیدنی با خودتان،به شما یادآوری می کند که در یک ماموریت هستید و هیچ چیز نباید انگیزه شما برای رسیدن به هدف را از بین ببرد. اگر شما در کنار رژیم کتوژنیک ورزش میکنید، کراتین میتواند به شما کمک کند. رژیم های بسیار کم کربوهیدرات ممکن است باعث ketoacidosis شود؛ عارضه ی متابولیکی بسیار خطرناک که اگر درمان نشود ممکن است باعث مرگ شود. به این دلیل که باعث افزایش حجم مواد غذایی درون معده شده و شانس رفلاکس را افزایش می­دهد. طرفداران رژم قلیایی بر اه ین باور هستند که درست است حجم غذا در رژیم قلیایی زیاد است ولی میزان کالری آن بالا نیست. رژیم لاغری کتو در مقایسه با سایر رژیمهای کم کربوهیدرات مانند اتکینز یا رژیم سرخپوشان که دارای پروتئین بالا با مقدار متوسط چربی هستند، رژیمی متعادل و محدود کننده محسوب میشود. گیاهخواری و خام گیاهخواری محبوب ترین نسخه هایی هستند که محصولات حیوانی را به به دلایل مختلف محدود می کنند؛ اما در مجموع، این روش ها هنوز مورد تایید علم نیست.

در حالی که دسر ها و غذا های فرآوری شد چگالی بالایی دارند. غذاهایی که مقادیر بالایی آب در خود جای داده اند و سرشار از فیبر هستند (مانند کلم بروکلی) چگالی بسیار پایینی دارند. ممکن است رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران نخبه و افرادی که قصد عضلهسازی یا اضافهکردن وزن دارند؛ مناسب نباشد. مطالعات انجام شده در سال 2014 نشان داده است که این الگوی غذایی می تواند باعث کاهش 8 درصدی وزن طی 24 هفته شود که در مقایسه با روش های دیگر مقدار بالایی است. بر خلاف باوری که در آن این نوع رژیم غذایی را به علت استفاده از گیاهان کاشتهشده و گوشتهای غیرفرآوری موجب کاهش اشتها میداند، برخی یافتههای جدید محققان نشان میدهد که این نوع رژیمهایِ سرشار از فیبر باعث کاهش اشتها نمیشوند. روزه داری متناوب علاوه برای کاهش سطح انسولین و افزایش سطح هورمون رشد، باعث آزاد شدن هورمون چربی سوزی نوراپی نفرین ( نورآدرنالین) می شود. در رژیم غذایی به روش فستینگ متناوب 8/16، سطح هورمون رشد تا 5 برابر افزایش پیدا می کند، که برای کاهش چربی و افزایش عضلات بسیار موثر و مفید است.

 Th​is w as g᠎en erated ​by GSA Con​te nt G᠎ener ator Dem​oversion!