چگونه با یک بودجه کم یک کتوژنیک چیه شگفت انگیز بدست آوریم

لیست خرید کتوژنیک 15 غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک چهار و نیم بسیار ساده چیزها شما can do برای صرفه جویی رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد 1402 مصرف کنید! این رژیم شامل کاهش تمام غذاهای پر کربوهیدرات است در حالیکه می توانید به اندازه دلخواه پروتئین و چربی میل کنید. این اصطلاح کلی میتواند شامل رژیمهایی مانند رژیم اتکینز، رژیم دوکان و رژیمهای LCHF (کم کربوهیدرات، پرچرب) مانند رژیم غذایی پرچرب باشد، اگرچه نسبت چربی، پروتئین و کربوهیدرات و سایر ویژگیهای خاص هر رژیم غذایی میتواند متفاوت باشد. رژیم دوکان میزان متابولیسم را کند میکند و با کاهش قابلتوجه عضلات نیز همراه است. نارگیل علائم بیمارهای رودهای و گوارشی را برطرف میکند. فقدان انرژی و لتارژی بهطور شایع دیده میشود اما ظرف دو هفته برطرف میشوند. اگر مقدار زیادی چربی به غذا یا نوشیدنی های خودتان اضافه می کنید و لاغر نمی شوید، ایراد کار شما دقیقا همین جا است و برای برطرف کردن این مشکل، باید چربی دریافتی از مواد غذایی را کاهش داده و مراقب کالری ورودی و خروجی خود باشید، حتی اگر رژیم غذاییتان کتوژنیک باشد. کسانی که نوار مغزیشان دارای امواج نیزهای صرعی باشد، حتی اگر بهبود کامل اولیه داشته باشند، احتمال عودشان بیشتر است، چرا که نشان میدهد، هنوز در مغز فعالیتهای تشنجی خفیف موجود است، اما هنوز به آن سطحی نرسیده که تشنج ایجاد کند.

رژیم کتوژنیک در بدنسازی

کتوژنیک ویکی پدیا رژیم اولیه و اصلی MCT که توسط پیتر هوتنلوخر در دههٔ هفتاد میلادی ارائه شد، ۶۰٪ از روغن MCT تشکیل شده بود. میتوان مقدار اندکی روغن MCT جهت کمک به رفع یبوست یا افزایش میزان کتوز تجویز کرد. با اینحال این تجویز تجربی، تاکنون در کارآزماییهای آیندهنگر شاهددار بررسی و تأیید نشدهاست. پس از شروع رژیم آنلاین لاغری یک تکمیل فرم شرح حال که توسط یکی از متخصصان تغذیه آنلاین برای کاهش وزن بررسی می شود خواهید داشت که در مورد سلامتی و وزن شما، ترجیحات و نیازهای غذایی شما بدرستی برنامه ریزی شود. البته همانطور که قبلا شرح دادم بیشتر عوارض رژیم کتوژنیک بدلیل همین عدم محدودیتهاست. اگرچه رژیم غذایی کتوژنیک برای بیشتر افراد سالم هیچ خطری ندارد اما ممکن است در حین سازگاری بدنتان با این رژیم، عوارض جانبی اولیهای را تجربه کنید. اما با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است. خوراکیهای تازه، کنسروشده یا یخزده نیز معادل هم هستند، اما سبزیجات پخته و خام با هم تفاوت غذایی دارند و غذاهای فراوریشده نیز یک معضل جداگانه محسوب میشوند. افرادی که دچار اختلال در اکسیداسیون اسید چرب هستند، قادر به سوختوساز اسیدهای چرب موجود در این رژیم (که جایگزین کربوهیدرات برای تأمین انرژی شده) نیستند.

این رژیم شرایط کتوز(افزایش کتون ها) رو همچنان نگه داری میکنه اما تمایل فرد رو هم برای مصرف پروتئین و کربوهیدرات افزایش میده. بیشتر رستوران ها نوعی غذای گوشتی یا ماهی تهیه می کنند. سطح آموزش والدین و میزان تعهد آنان به اجرای صحیح رژیم بیشتر از آنانی است که فقط دارو مصرف میکنند. شما به دلیل ابتلا به دیابت احتمالاً داروهای خاصی را مصرف میکنید که سطح گلوکز خون شما را کاهش دهد. از آنجایی که رژیم غذایی کتوژنیک مواد بسیاری را در بر می گیرد، بسته به میزان فعالیت شما یک یا دو میان وعده برایتان کافی است. اینکار از طریق کاهش نسبت کتوژنیک انجام میشود تا آنجایی که دیگر کتون در ادرار قابل ردیابی نباشد و سپس، تمامی محدودیتهای کالری برداشته میشود. از آنجایی که مصرفِ هرگونه مادهٔ غذایی خارج از این برنامه، میتواند تعادل لازم برای کارکرد صحیح آن را مختل کند، بسیاری از افراد، مقررات و انضباط لازم برای اجرا و ادامهاش را ناخوشایند و دشوار مییابند.  Post w᠎as creat ed  by GSA Conte​nt G​ener ator DEMO !

ایا رژیم کتوژنیک لاغر میکند

آووکادو میتواند در غذاها و سالادهای مختلف همراه وعدههای شما باشد و انرژی لازم برای بدن شما را بهخوبی تأمین کند. تمرین روزهداری متناوب نیز میتواند به شما کمک کند تا سریعتر وارد کتوز شوید. اکثر افراد با این رژیم احساس سیری دارند گاهی همان سه وعده غذای اصلی برایشان کافیست و چه بسا پس از گذشت مدتی با دو وعده غذا در طول روز حسابی سیر میمانند و دیگر نیاز به خوردن میان وعده ندارند ، با این وجود شما در رژیم لاغری اتکینز در هر زمان که گرسنه شدید میتوانید یکی از غذاهای زیر را میل نمایید. برخی افراد رژیم را رها کرده و به رژیمهای سادهتری همچون «رژیم غذائی اتکینز تعدیلشده» و «رژیم غذایی با شاخص گلوکز پائین» روی میآورند، چرا که مشکلات اجرای رژیم کتوژنیک را بیش از حد میدانند. این رژیم نخستین بار در ۲۰۰۳ میلادی مطرح شد و ایدهٔ استفاده از آن زمانی شکل گرفت که بیماران و والدینشان متوجه شدند، در فاز اولیهٔ شروع رژیم غذائی اتکینز معمولی، تشنجها متوقف میشوند. در حدود یک نفر از هر ۲۰ کودکی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند دچار سنگ کلیه خواهند شد (در مقام مقایسه، در کودکان سالم سنگ کلیه شیوعی در حدود یک در چندین هزار کودک دارد). Th​is data has  be᠎en do ne  by GSA C ontent  Generat᠎or​ D​em​over᠎sion!

همچنین احتمال عود در کسانی که تصویر امآرآی مغزشان، دارای شواهدی از ضایعات موضعی باشد (مثلاً در کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس) بیشتر است. در این رژیم آنها خیلی بیشتر در مورد نوتریشن مواد غذایی جستجو و مطالعه میکنند. تحقیقات بسیاری درباره سطح کلسترول در رژیم کتوژنیک انجام شده است که نتیجه آنها بالا رفتن سطح کلسترول خون در رژیم کتوژنیک بود. در ابتدا، اصلاح و تعدیلهای اندکی لازم است تا اطمینان حاصل شود کتوزیس به سطح مورد نیاز رسیده و بیمار به برنامه غذایی عادت کند. خوراکیهای هر یک از این چهار گروه را به منظور تنوع غذایی، میتوان به راحتی و بدون نیاز به محاسبهٔ مجدد، جابجا کرد. یک رژیم غذایی مدیترانه ای کم کربوهیدرات شبیه به یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات است. دقت کنید فقط یک هفته از کربوهیدرات و انواع شیرینی ها استفاده نمی کنید. کتوژنیک هدفمند (TKD): در این نوع از رژیم، میتوانید زمانی که ورزش میکنید، کربوهیدرات مصرف کنید. رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها باعث لاغری و کاهش وزن میشود، بلکه بهترین روش برای معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع 2 هم به شمار می رود.

اجرای این رژیم ممکن است بهسبب نیاز به صرفِ وقت برای اندازهگیری دقیق و برنامهریزی برای نوع و میزان غذاها، با مشکلاتی برای والدین و مراقبین کودک همراه باشد. سطح کتون ادرار، روزانه اندازهگیری میشود تا مطمئن شوند کتوزیس دلخواه بدست آمده و بیمار به رژیمش پایبند بوده یا خیر، با این وجود، سطح کتون ادرار ارتباطی با اثرات ضد تشنجی آن ندارد. کاهش سیترات ادرار: در مصرفکنندگان این رژیم، سطح سیترات ادرار بهطور غیرعادی پائین است. پس از آغاز رژیم، کودک بهطور منظم در کلینیکهای سرپایی توسط متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه ویزیت میشود و آزمایشهای گوناگونی انجام میشود. آغاز رژیم ممکن است در کلینیکهای سرپایی انجام شود و بیمار در بیمارستان بستری نشود. شواهدی موجود است که استفادهٔ همزمانِ این رژیم بههمراه «تحریک عصب واگ» یا داروی زونیساماید، ممکن است اثر همافزایی داشته باشند، و همچنین تجویز همزمان با فنوباربیتال در کودکان موفقیت چندانی ندارد. چنین کودکانی باید بیش از میانگین در این رژیم باقی بمانند و حتی توصیه شده، کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس تا پایان عمر، رژیم کتوژنیک را اجرا کنند. مصرف طولانیمدت این رژیم در کودکان با خطر کاهش نرخ رشد یا حتی توقف آن، شکستگی استخوانها و سنگهای کلیوی همراه است. اعضا این تیم معمولاً شامل یک «متخصص پروانهدار تغذیهٔ کودکان» که مسئول هماهنگسازی برنامهٔ رژیم غذایی است و یک «پرستار دارای پروانه رسمی» که با صرع کودکان آشنایی کافی داشته باشد.

والدین سه روز

اول را بهطور کامل در کلاسهای آموزشی میگذرانند که شامل مباحثی دربارهٔ تغذیه، مدیریت رژیم غذایی، تهیه غذا، خودداری از مصرف قند و رسیدگی و ادارهٔ بیماری است. بهجای افزایش تدریجی میزان غذا در سه روز اول، برخی مراکز درمانی، اندازهٔ غذا را ثابت نگه میدارند، اما نسبت کتوژنیک را از ۲:۱ به ۴:۱ تغییر میدهند. روش و زمانبندی قطع رژیم کتوژنیک، مشابه قطع تدریجی داروهای ضد صرع، پس از بهبود کاملِ تشنجها در کودکان است. دستورالعمل عادی برای کودکان بین ۳ تا ۱۲ ساله چهار قسمت چربی به یک قسمت مجموع پروتئین و کربوهیدرات است.نوزادان و نوجوانان معمولاً با نسبت ۳ به یک شروع می کنند. حدود ۲۰٪ از کودکان با این رژیم بهطور کامل از تشنجها رهایی مییابند و بسیاری دیگر نیز میتوانند مصرف داروهای ضد صرع را کاهش داده یا به کلی قطع کنند. استخوانها از ترکیب فسفات کلسیم ساخته شدهاند؛ فسفات با اسید واکنش نشان میدهد، اما کلسیم اضافی از ادرار دفع میشود.

اجسام کتونی در مقایسه با گلوکز، آدنوزین تری فسفات که گاهی به درستی «سوپر سوخت» نامیده می شود بیشتری تولید می کنند. یکی از عوارض شناختهشدهٔ داروهای خانوادهٔ بازدارندههای کربنیک آنهیدراز (همچون توپیرامات و زونیساماید) افزایش احتمال ابتلا به سنگهای کلیوی است، اما مصرف همزمان این داروها با رژیم کتوژنیک، این خطر را در مقایسه با مصرف رژیم غذایی بهتنهایی، افزایش بیشتری نمیدهد. اما اساس اصلی همه آنها، محدود کردن کربوهیدرات است. مسلما صحبت درباره ی همه ی آن ها در این مقاله نمی گنجد. از آنجا که شمارش روزانه ریزمغذی ها (“ماکرو کتو” شما) در رژیم کتوژنیک می تواند برای بعضی از افراد دشوار و خسته کننده باشد، اگر کاهش وزن و سایر مزایا مورد نظر باشد، لیزی کتو جایگزین مناسبی است، اما در عین حال محدود بودن و جزییات گرا بودن، واقع گرایانه نیست. این روزها چاقی معضل بزرگ بشریت، بازار رژیم لاغری را پر تب و تاب کرده و این بین نام رژیم غذایی کتوژنیک حسابی بر سر زبانهاست، به همین خاطر قصد داریم در این مقاله شما را با اصول رژیم کتوژنیک و باید و نبایدهای این رژیم لاغری پر طرفدار آشنا کنیم، همراه ما باشید.

همچون داروهای ضد صرع، این رژیم غذایی بر روی سلامت استخوانها اثرات سوء دارد. تجویز رژیم کتوژنیک یک روش درمانی تغذیهای پزشکی است و نیازمند حضور و همکاری متخصصان گوناگونی از حوزههای مختلف سلامت است. سپس پروتئین آن را بر اساس نیازهای روزانه جهت رشد مناسب بیمار و حفظ سلامت بدن محاسبه میکنند که حدوداً ۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن است. بسیاری از مراکز بهطور سنتی میزان مصرف آب بیماران را به ۸۰٪ نیاز روزانه کاهش میدهند و این موضوع خود مزید بر علت است و امروزه دیگر توصیه نمیشود. در انتها، کربوهیدرات را بر اساس باقیماندهٔ نیاز انرژی، ضمن حفظ نسبت کتوژنیک، تعیین میکنند. ممکن است به یاری یک «مددکار اجتماعی طبی» جهت همکاری با خانوادهٔ بیمار و همچنین یک داروساز جهت رایزنی و توصیهٔ محتوای کربوهیدرات داروهایی که بیمار مصرف میکند، نیز نیاز باشد. میزان چربی موجود در رژیم را میتوان با توجه به انرژی کلی مورد نیاز و نسبت کتوژنیک، محاسبه کرد. نخست آنکه میزان کالری مورد نیاز را روی ۸۰-۹۰٪ میزان انرژی توصیهشدهٔ روزانه (RDA) برای سن کودک تنظیم میکنند. نه اصلا نیاز به جراحی نیست.