راهنمای سس موکا استارباکس (و نحوه درست کردن آن در خانه)


استارباکس برای تولید یک سس موکای باورنکردنی بسیار دقت کرده است. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد این سس شکلاتی خامه ای و غنی بدانید و حتی نحوه درست کردن آن در خانه آورده شده است.

نوشیدنی موکای استارباکس در شیشه شفاف
با حسن نیت از وب سایت رسمی استارباکس
فهرست مطالب

سس موکا چیست؟

اول از همه، سس موکا همان سس شکلاتی است. این بدان معناست که هم موکا و هم هات چاکلت با سس شکلاتی یکسان درست می شوند. تنها تفاوت واقعی این است که سس موکا حاوی شات اسپرسو است و سس شکلات داغ اینطور نیست.

سس موکا معمولاً از ترکیب شکلات با کره و شیر تهیه می شود. سس موکا استارباکس حاوی نشاسته ذرت، کاکائو، آب، شکر معکوس، اسید سیتریک و طعم دهنده های طبیعی است. با این حال، این توسط باریستاها ساخته نشده است. سس مورد استفاده در فروشگاه ها از کارخانه استارباکس ارسال می شود.

همچنین شایان ذکر است که سس موکای استارباکس کاملاً گیاهی است که برای اکثر افراد رایج نیست.

سس موکا استارباکس چه طعمی دارد؟

موکا کافه استارباکس
با حسن نیت از وب سایت رسمی استارباکس

سس موکا در استارباکس دارای طعم های تلخ و شیرین و طعمی غنی از شکلات است. سس موکا دارای افزودنی های کاکائو است که به سس پیچیدگی عمیق تری نسبت به سایر سس های شکلاتی می دهد. این سس نیز در مقایسه با برخی از سس ها و شربت های مختلف موجود در فروشگاه بسیار غلیظ است.

آیا استارباکس سس موکا را می فروشد؟

اگر بخواهید به یک مکان استارباکس بروید، آنها نمی توانند شربت را به شما بفروشند، اما می توانند هر نوشیدنی که دوست دارید با سس برای شما درست کنند. این بدان معنی است که می توانید آن را به قهوه دم کرده گرم، لاته، فراپوچینو، فوم سرد و غیره اضافه کنید.

برخی از خرده فروشان سس موکا با نام تجاری استارباکس را می فروشند که نسبتاً مشابه چیزهایی است که در نوشیدنی خود در استارباکس دریافت می کنید. این بطری در اندازه 12 اونس عرضه می شود و می توان از آن برای تهیه نوشیدنی های کپی عالی استارباکس استفاده کرد.

آیا سس موکا و ریختن شکلات یکسان هستند؟

آره. وقتی شکلات را روی نوشیدنی مانند موکا فراپوچینو یا هات چاکلت می ریزید، همان سسی است که برای تهیه نوشیدنی شما استفاده می شود. باریستاهای استارباکس آن را در یک بطری فشرده پمپ می‌کنند تا راحت‌تر روی نوشیدنی‌هایتان قرار دهید.

آیا استارباکس انواع دیگری از سس شکلاتی دارد؟

بله، استارباکس سه نوع مختلف سس شکلاتی دارد. آنها سس موکا معمولی، سس شکلات سفید و موکا سفید برشته فصلی هستند.

در حالی که سس های شکلات سفید از نظر فنی سس های شکلاتی واقعی نیستند، اما حاوی محصولات جانبی دانه های کاکائو هستند. آنها هنوز نمایه ای غنی و خامه ای دارند. سس شکلات سفید و سس شکلات سفید برشته شده از نظر طعم تقریباً مشابه هستند، اما سس شکلات سفید برشته شده طعمی از طعم کره ای دارد.

طرز تهیه سس موکا در خانه

سس موکا استارباکس
با حسن نیت از وب سایت رسمی استارباکس

راه های مختلفی برای تهیه سس موکا در خانه وجود دارد، اما این بهترین راهی است که من پیدا کردم. برخی از دستور العمل ها پودر کاکائو را می طلبند، اما در این دستور پخت چیپس شکلات نیاز است. به این سس بافت خامه‌تری می‌دهد.

خامه فرم گرفته با سس موکا

سس موکا

درست کردن این سس فقط ده دقیقه طول می کشد و فوق العاده همه کاره است. می توانید این محصول را تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید.

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان کل 10 دقیقه

دوره چاشنی ها

غذا آمریکایی

خدمات 16 قاشق غذاخوری

کالری 156 کیلو کالری

عناصر

  • فنجان قند
  • 1 فنجان شیر
  • فنجان اب
  • 2 فنجان ها چیپس شکلاتی
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

دستورالعمل ها

  • شکر و آب خود را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. آن را هم بزنید تا شکر با آب ترکیب شود تا یک شربت ساده درست شود.

  • وقتی شکر کاملا حل شد و سس شما حباب زد، شیر خود را اضافه کنید. شما باید حرارت خود را در حد متوسط ​​نگه دارید زیرا نمی خواهید شیر شما منجمد شود. این را به آرامی و ملایم بجوشانید.

  • شکلات چیپسی خود را اضافه کنید و آن‌ها را مخلوط کنید تا همه به یک سس خامه‌ای غلیظ تبدیل شوند.

  • عصاره وانیل خود را اضافه کنید و آن را در آخر هم بزنید.

یادداشت

این دستور همچنین به شیر نیاز دارد، اما می توانید یک جایگزین شیر یا فقط آب را انتخاب کنید تا این سس از نظر کالری سبک تر شود.

تغذیه

کالری: 156کیلو کالریکربوهیدرات ها: 17gپروتئین: 2gچربی: 9gچربی های اشباع شده: 5gچربی های چند غیر اشباع: 0.3gچربی اشباع شده: 3gچربی ترانس: 0.02gکلسترول: 3میلی گرمسدیم: 8میلی گرمپتاسیم: 151میلی گرمفیبر: 2gقند: 13gویتامین A: 36IUکلسیم: 33میلی گرماهن: 1میلی گرم

افکار نهایی

سس موکا و سس شکلات برای مصارف بسیار عالی هستند. می توانید از آنها در قهوه خود برای افزودن طعم و پیچیدگی، به عنوان سس غوطه وری یا حتی روی کاسه بستنی خود استفاده کنید.