راهنمای نهایی اندازه های جام دانکین


اندازه های فنجان دانکین کاملاً ساده است، زیرا آنها فقط چهار گزینه دارند: کوچک، متوسط، بزرگ و فوق العاده بزرگ. با این حال، محتوای هر اندازه فنجان بستگی به این دارد که شما یک دم نوش سرد یا گرم را انتخاب کنید.

فنجان دانکن سرد و گرم
با حسن نیت از Dunkin’ در فیس بوک

برای نوشیدنی های قهوه سرد دانکین، یک فنجان بزرگ 32 اونس، یک فنجان متوسط ​​24 اونس و یک فنجان کوچک 16 اونس گنجایش دارد. برای نوشیدنی های قهوه داغ، یک فنجان بسیار بزرگ دارای 24 اونس، یک فنجان بزرگ دارای 20 اونس، یک فنجان متوسط ​​دارای 14 اونس و یک فنجان کوچک دارای 10 اونس قهوه است.

درک اندازه فنجان و میزان کافئین و کالری موجود در هر نوشیدنی می تواند به تعیین میزان انرژی مصرفی هر روز صبح کمک کند. بیایید به اندازه‌های مختلف فنجان دانکین و مقایسه آن‌ها با فنجان‌های استارباکس نگاهی بیندازیم تا دقیقاً بدانید چه مقدار قهوه از هر فروشگاه دریافت می‌کنید.

فهرست مطالب

اندازه های جام دانکین توضیح داده شده است

دانکین قهوه را در چهار اندازه ساده ارائه می کند: کوچک، متوسط، بزرگ و فوق العاده بزرگ. هر لیوان کاغذی دو جداره در اونس متفاوت است. مقدار دقیق بستگی به این دارد که دم نوش سرد یا گرم را انتخاب کنید.

نوشیدنی‌های گرم در طیف وسیع‌تری از فنجان‌ها ارائه می‌شوند، در حالی که نوشیدنی‌های سرد در اندازه‌های بزرگتر فنجان سرو می‌شوند. این به این دلیل است که فنجان های سرد بدون کاهش مقدار چای، شکلات یا قهوه در نوشیدنی باید یخ را در خود جای دهند.

اندازه های قهوه سرد دانکین

اندازه نوشیدنی های سرد دانکین
با حسن نیت از Dunkin’ در فیس بوک

جام بزرگ – 32 اونس

این بزرگترین اندازه فنجان قهوه دانکین است و فقط برای سرو نوشیدنی های سرد استفاده می شود.

جام متوسط ​​- 24 اونس

این رایج ترین اندازه فنجان است، زیرا ضربه مناسبی را برای شروع روز ارائه می دهد.

جام کوچک – 16 اونس

این کوچکترین اندازه فنجان برای نوشیدنی های سرد در Dunkin است.

اندازه های قهوه داغ دانکین

فنجان متوسط ​​قهوه داغ دانکین
با حسن نیت از Dunkin’ در فیس بوک

جام فوق العاده بزرگ – 24 اونس

اگر از نوشیدنی های پرشور قهوه هستید، باید بزرگترین فنجان قهوه داغ Dunkin را انتخاب کنید.

جام بزرگ – 20 اونس

این گزینه برای دوستداران قهوه است، زیرا فنجان بزرگ Dunkin 20 اونس ارائه می دهد.

جام متوسط ​​- 14 اونس

ایده آل برای موکا، آمریکایی، و لاته، فنجان متوسط ​​14 اونس قهوه را در خود جای می دهد.

جام کوچک – 10 اونس

این کوچکترین اندازه فنجان قهوه در Dunkin است. عمدتاً توسط طعم‌دهنده‌های قهوه استفاده می‌شود که هنوز از آنچه می‌خواهند مطمئن نیستند.

اندازه های جام دانکین در مقابل استارباکس

اگرچه اندازه فنجان دانکین به راحتی قابل درک است، اما در مقایسه با اندازه فنجان استارباکس ممکن است گیج کننده باشد. با این حال، قبل از مقایسه، به یاد داشته باشید که تفاوت زیادی بین قیمت دو زنجیره وجود دارد.

دانکین قهوه را با قیمت پایین‌تری عرضه می‌کند و آن را به گزینه مقرون به صرفه‌تر بین این دو خرده‌فروش تبدیل می‌کند. اما برای نوشیدنی‌های منحصربه‌فرد، ارائه‌های منحصربه‌فرد قهوه، طعم‌های هیجان‌انگیز و نوشیدنی‌های غیرقهوه‌ای خوشمزه، استارباکس بهترین گزینه است.

هر دو فرنچایز قهوه‌ای عالی و روح‌انگیز ارائه می‌دهند، اما استارباکس چند گزینه سطح بالاتر با افزونه‌های سفارشی‌سازی بی‌شماری دارد که قهوه شما را به سطح کاملاً متفاوتی می‌برد.

اندازه های فنجان کوچک

فنجان کوچک قهوه داغ دانکین
با حسن نیت از Dunkin’ در فیس بوک

فنجان کوچک Dunkin برای آبجوهای سرد 16 اونس قهوه سرو می کند. در همین حال، کوچکترین فنجان استارباکس برای نوشیدنی های سرد (Tall) 12 اونس قهوه را در خود جای می دهد. اگر به دنبال یک فنجان بزرگتر هستید، می توانید Grande را انتخاب کنید که برابر با دانکین کوچک است.

از طرف دیگر، کوچکترین اندازه فنجان برای قهوه داغ در Dunkin’ 10 اونس قهوه را در خود جای می دهد. استارباکس یک فنجان کوچکتر برای قهوه داغ دارد که به آن کوتاه معروف است و هشت اونس قهوه را در خود جای می دهد.

شورت بیشتر برای شات استفاده می‌شود و طعم‌کنندگانی که از سفارش قهوه خود مطمئن نیستند.

اندازه های فنجانی متوسط

دو اندازه فنجان دانکین نوشیدنی سرد
با حسن نیت از Dunkin’ در فیس بوک

اینجاست که مقایسه دو اندازه فنجان مشکل می شود. هنگامی که دانکین و استارباکس به علامت 20 اونس یا اندازه فنجان های متوسط ​​رسیدند، اونس قهوه را در هر فنجان بر اساس عرضه های سرد یا داغ تغییر می دهند.

در اینجا نحوه تفاوت فنجان ها و تعداد اونسی که می توانید در هر یک از آنها انتظار داشته باشید آورده شده است:

  • Dunkin’: Medium Iced 24 Oz., Medium Hot 14 Oz.
  • استارباکس: Venti Iced 24 Oz.، Venti Hot 20 Oz.

اندازه های لیوان بزرگ

فنجان بزرگ نوشیدنی سرد
با حسن نیت از Dunkin’ در فیس بوک

بزرگترین اندازه فنجان در استارباکس Trenta است که 30 اونس قهوه را در خود جای می دهد. با این حال، این اندازه فقط برای نوشیدنی های سرد در دسترس است و نمی توان از آن به عنوان یک قهوه گرم استفاده کرد. بزرگترین اندازه فنجان برای قهوه داغ در استارباکس Venti است که 20 اونس قهوه دارد.

در همین حال، بزرگترین اندازه فنجان دانکین 24 اونس است. برای قهوه داغ (XL) و 32 اونس. برای قهوه سرد همچنین می توانید یک فنجان بزرگ قهوه داغ را در Dunkin سفارش دهید و 20 اونس قهوه خوش طعم دریافت کنید.

چند پمپ طعم در فنجان دانکین وجود دارد؟

پمپ های طعم استاندارد دانکین برای دم نوش های سرد و گرم به ترتیب دو، سه، چهار و پنج فنجان کوچک، متوسط، بزرگ و فوق بزرگ هستند. با این حال، می توانید پمپ های طعم دهنده بیشتری اضافه کنید یا چندین طعم مختلف را مخلوط کنید.

هنگامی که چرخش های طعم مختلف را به نوشیدنی خود اضافه می کنید، باریستاهای Dunkin تعداد پمپ ها را بین طعم های مختلف تقسیم می کنند، بنابراین آنها از تعداد پمپ های طعم استاندارد تجاوز نمی کنند.

به عنوان مثال، اگر یک لاته سایز متوسط ​​با چرخش وانیل فرانسوی و کارامل سفارش دهید، سه پمپ استاندارد برای فنجان های متوسط ​​به 1.5 پمپ برای وانیل فرانسوی و کارامل تقسیم می شوند.

چند شات اسپرسو در فنجان دانکین وجود دارد؟

نوشیدنی های سرد دانکین
با حسن نیت از Dunkin’ در فیس بوک

به طور کلی، برای کاپوچینو و لاته، یک فنجان کوچک یک شات اسپرسو دارد، در حالی که یک فنجان متوسط ​​دارای 1.5 شات است. فنجان های بزرگ دارای دو شات اسپرسو و فنجان های فوق بزرگ دارای 2.5 شات هستند. Dunkin’ Americanos و Macchiatos اسپرسو بیشتری نسبت به کاپوچینو و لاته دارند.

با گزینه دابل شات، می توانید یک شات اسپرسو اضافی به اندازه خود اضافه کنید. شما به ترتیب 2، 2.5، 3 و 3.5 شات اسپرسو را در فنجان های کوچک دوتایی، متوسط ​​دوتایی، بزرگ دوبل و XL دریافت خواهید کرد.

کافئین ترین نوشیدنی در Dunkin چیست؟

هنگام انتخاب یک نوشیدنی کافئین دار از Dunkin برای شروع روز خود، برخی از گزینه ها برای به دست آوردن بیشترین سود برای شما بسیار بهتر از سایرین هستند. برای اطمینان از اینکه از اجرای بعدی دانکین ضربه ای که نیاز دارید دریافت می کنید، در اینجا 11 تا از کافئین دارترین نوشیدنی های این مجموعه را آورده ایم.

تمام شمارش‌های کافئین بر اساس اندازه‌های متوسط ​​سوپ است و از اطلاعات موجود در وب‌سایت Dunkin گرفته شده است:

1. Iced Latte (166 میلی گرم)

Iced Latte دانکین به خوبی شیر و اسپرسو را روی یخ ترکیب می کند. حدود 166 میلی گرم کافئین را در یک فنجان متوسط ​​بسته بندی می کند.

2. قهوه معمولی (210 میلی گرم)

قهوه دانکین معمولی با 210 میلی گرم کافئین در یک فنجان متوسط ​​انرژی زیادی ارائه می دهد. برای در نظر گرفتن این عدد، یک قهوه هشت اونسی معمولاً فقط 96 میلی گرم کافئین دارد.

3. دم سرد (260 میلی گرم)

Dunkin’s Cold Brew ابتدا در دسته های کوچک تا 12 ساعت خیسانده می شود. این بدان معنی است که آن را نگه نمی دارد و 260 میلی گرم کافئین را در یک فنجان متوسط ​​بسته بندی می کند.

4. شارژ اضافی (270 میلی گرم)

قهوه اضافه دانکین با حجم 270 میلی گرم در یک فنجان متوسط، با عصاره قهوه سبز ساخته شده است. این باعث می شود این نوشیدنی 20 درصد کافئین بیشتری نسبت به سایر قهوه های سرد و داغ دانکین داشته باشد.

5. Americano (284 میلی گرم)

آمریکایینوی دانکین که با ترکیب دو شات اسپرسو با آب داغ دم می‌شود، ۲۸۴ میلی‌گرم کافئین انرژی‌بخش دارد.

6. آمریکانو یخی (284 میلی گرم)

Dunkin’s Iced Americano دو شات اسپرسو 100% Rainforest Alliance Certified و آب را ترکیب می کند. این نوشیدنی سرد 284 میلی گرم کافئین ارائه می دهد تا شما را در جلسات خسته کننده زوم هوشیار نگه دارد.

7. ماکیاتو یخی (284 میلی گرم)

اکثر شرکت‌ها معمولاً نسبت به همتایان داغ خود، میزان کافئین کمتری در نوشیدنی‌های قهوه سرد خود دارند. با این حال، ماکیاتو و ماکیاتوی دانکین، ۲۸۴ میلی‌گرم کافئین را در یک فنجان متوسط ​​سرو می‌کنند.

8. ماکیاتو (284 میلی گرم)

ماکیاتوی دانکین که با شیر بخارپز ساخته شده است با کف شیر و دو شات اسپرسو پوشانده شده است. 284 میلی گرم کافئین را در یک فنجان متوسط ​​ارائه می دهد که آن را به بهترین انتخاب تبدیل می کند.

9. قهوه منجمد (295 میلی گرم)

قهوه منجمد دانکین با داشتن 295 میلی گرم کافئین در یک فنجان متوسط، نوید می دهد که شما را خنک و پرانرژی نگه می دارد.

10. قهوه سرد (297 میلی گرم)

با کمال تعجب، قهوه یخی دانکین حتی کافئین بیشتری نسبت به قهوه داغ معمولی سرو می کند. این نوشیدنی سرد با داشتن 297 میلی گرم در یک فنجان با اندازه متوسط، شما را در تمام روز (و شب) بیدار نگه می دارد.

11. Energy Cold Brew (378 میلی گرم)

به لطف ترکیب قوی اسپرسو و دم سرد، دانکین انرژی کلد دم 378 میلی گرم کافئین را در یک فنجان با اندازه متوسط ​​بسته بندی می کند. این باعث می شود آن را به کافئین ترین نوشیدنی دانکین تبدیل کند.

به خاطر داشته باشید که این نوشیدنی در سال 2019 عرضه شد، بنابراین ممکن است نتوانید آن را با نام سفارش دهید. با این حال، می توانید یک دمنوش سرد با شات اسپرسو سفارش دهید و همان نتیجه را بگیرید.