آیا آرد تخمه هندوانه برای شما مفید است؟


این موضوع توسط شنونده قدیمی Nutrition Diva ، Staci پیشنهاد شد ، که تصویری از آرد تخمه هندوانه برای من ارسال کرد. “آیا این چیزی است که هیپ است یا درست است؟ آیا مانند آرد گندم کار می کند؟”

باید اعتراف کنم که ایمیل استاچی اولین باری است که در مورد آرد تخمه هندوانه می شنوم. خوب فکر کنید ، با ظهور هندوانه بدون مهد (که مطمئناً یکی از دستاوردهای برتر دوران مدرن است) ، آخرین باری که دانه های هندوانه را دیدم به یاد نمی آورم. ظاهراً تمام دانه هایی که دیگر مانع سالاد میوه ما نمی شوند ، اکنون آسیاب شده و به عنوان جایگزین آرد بدون کربوهیدرات و بدون دانه تولید می شوند.

آیا آرد تخمه هندوانه حاوی مواد مغذی است؟

یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و تنها 3 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. از نظر محتوای چربی مقدار زیادی کالری نیز هست. یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه دارای 180 کالری است در حالی که در آرد بادام 160 ، در آرد نارگیل 130 و در آرد گندم 110 کالری است. مشخصات تغذیه ای آرد تخمه هندوانه بیشتر شبیه آرد بادام است.


برای مقایسه تغذیه آرد غلات و بدون گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما چی نه آرد تخمه هندوانه به همان اندازه مهم به نظر می رسد.

چه چیزی در آرد تخمه هندوانه وجود ندارد؟

به گفته یکی از تهیه کنندگان آرد تخمه هندوانه ، این نه تنها بدون گندم و گلوتن بلکه همچنین “8 بزرگ رایگان” است. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی که مسئول 90 درصد از کل واکنش های آلرژیک غذایی هستند را شامل نمی شود. “8 بزرگ” ، همانطور که نامیده می شود ، (تقریباً به ترتیب ، از اکثر تا غیر معمول) عبارت است از: شیر ، صدف ، ماهی ، گندم ، تخم مرغ ، لوبیا ، نخود فرنگی و سویا.

برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آنها را افزایش نمی دهد.

به نظر می رسد که عاری از آلرژن های معمولی یک مزیت بزرگ باشد. و در واقع ، بسیاری از مشتریان این نوع برچسب از پیش بسته شده را به عنوان نشانه ای از این که غذاهای عاری از این آلرژن ها به نوعی سالم تر یا مغذی تر هستند ، تفسیر می کنند. اما برای 95 درصد از افرادی که حساسیت غذایی ندارند ، اجتناب از آنها هیچ فایده ای ندارد. برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آنها را افزایش نمی دهد.

بزرگ 8 – چرا باید از این حساسیت های غذایی معمول اجتناب کنید؟

پنکیک پالئو (و سایر اکسیمورون ها)

به نظر می رسد آرد تخمه هندوانه توسط کسانی که از الگوی “پالئو” پیروی می کردند بدست آمده است ، که از الگوی غذایی خورده شده توسط شکارچیان انسانی که میلیون ها سال پیش ، قبل از طلوع کشاورزی و دامداری به زمین سفر کرده اند ، تقلید کردند. به اولین دستور آرد تخمه هندوانه که به صورت آنلاین پیدا کردم ، پنکیک و وافل کم کربوهیدرات بود.

من احساسات متفاوتی نسبت به جنبش رژیم غذایی سرخپوشان دارم ، که قبلاً در این قسمت صحبت کردم. علاقه مندان به سرخپوش می توانند در مورد آنچه “مورد تایید سرخپوش” است یا نه ، بسیار تعصب داشته باشند ، که به نظر من با توجه به اینکه ما در مورد آنچه توسط برخی از جمعیتهای پارینه سنگی خورده شده و مسائل بهداشتی به طور قطعی نمی دانیم ، کنایه آمیز هستم. و برای جنبشی که قصد دارد به ریشه های تغذیه ای ما بازگردد ، به نظر می رسد غذاهای سرخپوش زیادی وجود دارد که بسیار پردازش می شوند.

من نماینده اولین افرادی هستم که در راهروهای خواربارفروشی محلی من سرگردان هستند ، قبل از حرکت به روی زمین برای گرم کردن مواد اولیه وافل ماقبل تاریخ برای یک دسته هندوانه تازه ، خامه های قهوه ، چوب های انرژی زا ، پفک پنیر و سس مایونز را در قطار ماقبل تاریخ پرتاب می کنم. وافل های دانه ای من فکر می کنم چیزی در ترجمه از بین رفته است.

به نظر می رسد برای جنبشی که قصد دارد به ریشه های تغذیه ای ما بازگردد ، غذاهای سرخپوش زیادی وجود دارد که بسیار پردازش می شوند.

غلات چه اشکالی دارد؟

بسیاری از افرادی که اخلاق Paleo یا کربوهیدرات کم را قبول دارند ، غلات را به طور طبیعی ناسالم می دانند. اما ظاهراً افرادی که سبک کم کربوهیدرات و سبک سرخپوستی را در پیش گرفته اند ، از عدم استفاده از این گروه غذایی دچار مشکل هستند. در حقیقت ، بیشتر دستور العمل های Paleo که من پیدا کردم تلاش برای تهیه نان ، کلوچه ، مافین و سایر محصولات پخته شده بدون استفاده از غلات است.

به عنوان مثال ، بسیاری از مخلوط های پخت Paleo را خواهید یافت – هر دو از قبل بسته بندی شده با دستور العمل هایی که می توانید روی زمین تهیه کنید. اکثر آنها حاوی ترکیبی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، کاساوا یا نشاسته پیکان هستند. بسیاری از این محصولات بیان می کنند که به سادگی می توانید همان مقدار آرد معمولی گندم را جایگزین کنید. اما اگر انتظار نتایج مشابهی را داشته باشید ، ناامید خواهید شد. پروتئین گلوتن موجود در گندم و سایر غلات دارای خواص منحصر به فردی است که به استحکام ، کشش و افزایش خمیر و خمیر می افزاید. غذاهای پخته شده بدون دانه و بدون گلوتن سنگین تر و متراکم تر از انواع ادویه حاوی غلات هستند.

بنابراین ، برای پاسخ به سوال استاچی: نه ، آرد تخمه هندوانه مانند آرد گندم عمل نمی کند. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا فقط دوست دارید با آرد بازی کنید ، توصیه می کنم از آرد هندوانه به همان روشی که از آرد بادام استفاده می کنید استفاده کنید.

چرا اجتناب از غلات رژیم غذایی شما را سالم تر می کند؟

شخصاً ، مگر اینکه بی حوصلگی خاصی داشته باشید ، من فکر نمی کنم که برای داشتن یک رژیم غذایی سالم باید غلات را حذف کنید. با این وجود ، غذاهای غلات (به ویژه غذاهایی که با آرد درمانگر تهیه می شوند) می توانند کالری زیادی در یک وعده غذایی بدون ارزش غذایی زیادی ایجاد کنند.

تا آنجا که اجتناب از غلات به این معنی است که شما بیشتر غذاهای پخته و سبزیجات بیشتری می خورید ، من می توانم ببینم که چگونه می تواند کیفیت رژیم غذایی شما را بهبود بخشد. اما اگر به سادگی غذاهای حاوی غلات را با نان جایگزین کنید که نان ، کراکر ، کوکی ، مافین و وافل را از دست می دهد ، از نظر تغذیه مطمئن نیستم که واقعاً به چه میزان دست یافته اید.

بنابراین آیا غذاهای پخته شده و سایر آماده سازی های شما از آرد گندم ، برنج ، کاساوا یا تخمه هندوانه تهیه می شود ، توصیه می کنم از سادگی مشابه آرد سنتی استفاده کنید.



دیدگاهتان را بنویسید