آیا غذاهای هندی سالم هستند؟ : تغذیه


بستگی به میزان عرضه و به ویژه نوع و مقدار روغن دارد.

برای تخصص های هندی

روغن گیاهی دارای مقدار زیادی چربی اشباع شده است ، بنابراین از هر چیزی که در قیمه پخته می شود باید اجتناب کرد. به عنوان مثال ، رستوران saag bhaji یا saag aloo معمولاً در قیمه پخته می شود ، بنابراین اگرچه عمدتا از سبزیجات سبز برگ تهیه می شود و ادویه جات ترشی جات زیاد است ، اما هنوز هم می توان آن را در حد اعتدال خورد. به عنوان منبع منظم / روزانه ریز مغذی ها قابل اعتماد نیست ، اما به عنوان مکمل رژیم غذایی معمول شما خوب است.

سس ماسالا (یا بیشتر سس های کاری رستوران سنتی مانند ماسالا ، مدرس ، ویندالو و غیره) مقدار روغن استفاده شده یک معامله بزرگ است. گاهی اوقات می توانید روغن خالص را از یک سس خارج کنید و من حتی حدود 100 میلی لیتر روغن خالص از یک قسمت دریافت کردم ، این بدان معناست که من حدود 1000 کالری خالی را از غذا حذف کردم! همچنین اگر از روغن هایی مانند روغن نارگیل استفاده می شود ، این روغن ها مملو از چربی های اشباع شده هستند و باید از آنها اجتناب کرد.

بنابراین به نظر من برای اینکه کاری معمولی رستوران را به عنوان یک وعده غذایی متعادل و سالم در نظر بگیرم ، می گویم حداقل باید با سبزیجات مناسب تکمیل شود. و ممکن است لازم باشد قبل از احساس سیری کامل ، به دلیل کالری بسیار زیاد چربی ، خوب غذا نخورید. این حتی قبل از دریافت غذاهای معمولی مانند برنج یا نان است … یا مقدار نمک بسیار بالا ….

خوب به عنوان یک وعده غذایی در هفته ، اما به طور کلی بهتر از خوردن یک برگر بزرگ و سیب زمینی سرخ کرده با یک سالاد نیست.

با این حال: اگر خودتان آن را درست می کنید و نوع / میزان روغن و سایر ترکیبات را دقیقاً می دانید ، هر روز یک غذای بسیار سالم است ، مخصوصاً وقتی با سبزیجات اضافی همراه می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید