رژیم افزایش وزن چگونه با رژیم غذایی وزن خود را افزایش دهیم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد از ترس چاق شدن دچار اضافه وزن می شوند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن بیش از حد می تواند سلامت ما را به خطر بیندازد. اگر این را به درستی درک کرده اید ، قطعاً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما می دانید که افزایش وزن به اندازه کاهش وزن مشکل است. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم غذایی مناسب و اصولی برای افزایش وزن با شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. این بدان معناست که ، برای مثال ، فردی که 60 پوند وزن دارد ، روزانه 1800 کالری برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به طور مشابه ، وقتی بیش از 1800 کالری در روز می خورید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم افزایش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری را فقط می توان یک پوسته سطحی در نظر گرفت. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدراتها تأثیر بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین دارند. بنابراین ، در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان دارای اثر چاق کننده بیشتری نسبت به 500 گرم مرغ است. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن خود را افزایش دهید.

رژیم افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه رژیمی برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی تجویز شده برای افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در ادامه انواع غذاها را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی دارای 9 کالری است.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارد.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

به طور مشابه ، می توانید بر اساس گروهی که در طول روز می خورید کالری بیشتری بسوزانید. البته ، همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم ، میزان چاقی کربوهیدرات ها بیشتر از همه گروه های غذایی است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، توصیه می شود که کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم افزایش وزن

چه موادی را باید در غذای خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است غذاهایی پیدا کنید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ دارای کالری بالایی است و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار زیادی پروتئین است و به چاقی شما کمک می کند. بهتر است هنگام خوردن گوشت ، قسمت های چربی بالا را در رژیم غذایی خود قرار دهید. لوبیا همچنین کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. همچنین ، برای سلامت بدن و تامین مواد مغذی و ویتامین های مختلف ، باید میوه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما باید روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز هراز ، نظر شما در مورد رژیم افزایش وزن چیست؟ برای افزایش وزن چه روش هایی را پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید منتظر نظرات و تجربیات خود دوستان عزیز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید