رژیم غذایی | رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع ، این به معنی خوردن غذاها و نوشیدنی های مناسب است ، برخی از افرادی که برنامه غذایی دارند می خواهند وزن کم کنند یا وزن خود را کاهش دهند و برخی فقط می خواهند رژیم غذایی مناسبی داشته باشند تا سلامت جسم و روح او حفظ شود.

با وجود این واقعیت که بسیاری از افراد در حال حاضر سعی می کنند وزن خود را کاهش دهند ، ما می بینیم که برخی از افراد نیز به دلیل کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این پست می خواهیم رژیم غذایی مناسبی را برای رسیدن به این هدف با اندامی ایده آل به شما معرفی کنیم.

رژیم غذایی

به طور طبیعی ، افرادی که سطوح متابولیک بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، وزن کمتری دارند و گفته می شود که لاغر هستند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. بین قد و وزن قدرت این فرد برای رژیم غذایی هیچ تطبیقی ​​وجود ندارد. اما چه رژیم غذایی برای افزایش وزن مفید است؟

افراد می توانند با اهداف رژیم غذایی خود هدف قرار دهند توصیه های تغذیه ای بهترین است مراجعه کنید و یک برنامه غذایی خوب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم لاغری سریع آنچه توسط دکتر تهیه شده است مهدی شادنوش برای مردم یک ضمانت است و افراد پس از کاهش وزن ، اگر نکات مربوط به زمان رژیم غذایی خود را رعایت کنند و یک دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارند ، احتمال بازگشت به وزن قبلی خود بسیار ضعیف است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم لاغری شکم و پهلو توصیه کنید با افراد کار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی و میان وعده اصلی بخورید.
  3. از غذاهای چرب در رژیم غذایی خود استفاده نکنید.
  4. در بهترین برنامه رژیم غذایی ، استفاده از هر غذایی نباید حذف شود مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز مهمترین چیزی است که باید توسط افرادی که رژیم دارند رعایت شود.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه ، با افزایش شلوغی زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند. متخصصان تغذیه بهترین هستند به و در بخش نگاه کنید رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک ارسال کنید.

بعد از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را تهیه و ارائه می دهد. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال و دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با وی تماس بگیرید. حتماً توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او داده اید ، او یکی از این رژیم ها را برای شما آماده می کند.

  • رژیم و منو ثابت شده است
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم غذایی انعطاف پذیر

چگونه می توان با رژیم چربی وزن خود را کاهش داد

تحقیقات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن کم کنند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، با مشورت با متخصص تغذیه ، افراد می توانند از رژیم غذایی چاقی ارزان و راحت در وعده های غذایی خود پیروی کنند و به تناسب اندام و افزایش وزن کمک کنند.

غذاها برای افزایش وزن مثر هستند

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد این مواد برای سلامتی انسان مضر است.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف صبحانه و ناهار باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج راحت تر از گندم است و یکی از بهترین غذاها برای رژیم لاغری است زیرا پخت آن آسان است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و میوه خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود بهبود می یابد. بنابراین ، استفاده از این غذاها در میان وعده ها توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است و به طور متوسط ​​حدود 100 کالری دارد.

این مواد دارای پروتئین سالم هستند و طرز تهیه و طعم و مقدار آن بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین غذاها در افزایش وزن است که به راحتی در دسترس است. تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ دارای 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در افزایش وزن بسیار مثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. در طول روز کمتر غذا بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و به تعداد کالری ها توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از آنچه دریافت می کنید کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • میان وعده نخورید و غذای ناسالم بخورید. میان وعده های شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و شیرینی ها و کالری چربی بیشتری نسبت به آنچه فکر می کنید مصرف کنید ، بهترین جایگزین آنها و تغذیه سالم است.
  • غذای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند ، بنابراین به هدف خود برای کاهش وزن نزدیکتر هستید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، بیشتر سیر نخواهید شد ، اما بیشتر خواهید خورد. میوه ها ، سبزیجات ، غلات ، شیر کم چرب و گوشت از جمله مواردی هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • هنگام پخت و پز به کالری نیز توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب برای خوردن با کره و پنیر تهیه کنید. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • برای خوردن چربی و خوردن. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در وعده غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم ، به معنای حذف غذا و پیروی از یک رژیم غذایی دقیق نیست. سالم ماندن با انتخاب درست غذاها ، از جمله مراقبت از میزان هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای حاوی غذاهای طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی ممکن خواهد بود.

رژیم غذایی متعادل ، از همه گروه های غذایی اصلی تشکیل شده است ، با مقدار مناسب در وعده غذایی و تغذیه ایده آل برای بدن.
هر فردی متفاوت است و رژیم غذایی سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما داشتن یک رژیم غذایی جامع ، که شامل همه گروه های غذایی و مصرف مواد مغذی ناسالم مانند سدیم ، چربی اشباع و شکر کمتر باشد ، شما را در مسیر یک شیوه زندگی سالم قرار می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

تعداد کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم تغذیه

اعتدال یکی از ارکان اصلی یک برنامه غذایی سالم است و کنترل غذا خوردن به شما کمک می کند که به طور سالم غذا بخورید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی در طول روز می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین کند. غذاهای گیاهی همچنین گرسنگی را از بین می برند زیرا فیبر زیادی دارند و به رژیم غذایی قوی کاهش می یابد.

غلات کامل

این غلات شامل گندم ، برنج قهوه ای ، آرد گندم ، آرد گندم و بلغور می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

محدود کردن چربی های ناسالم

در حالی که چربی روی یک وعده غذایی سالم برنامه ریزی کنید این مهم است ؛ باید از انواع خاصی از چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع از حیوانات می آیند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. آنها همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند. چربی های ترانس به دلایل مختلف نباید مصرف شوند. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات دارای مقدار زیادی سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در رژیم غذایی شما محدود کرده و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید