علل گرسنگی مداوم و راههای جلوگیری از آن


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن است که نشان می دهد به غذا بیشتر نیاز دارد. وقتی گرسنه هستیم ، صدای معده ما به صدا در می آید و احساس می کنیم خیلی خالی هستیم. گاهی این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی حالی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چندین ساعت بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی وقت بگذارند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود ما دائماً احساس ضعف و گرسنگی کنیم ، که در زیر به آنها می پردازیم.

احساس گرسنگی

دلایل گرسنگی و ضعف مداوم:

1. عدم مصرف کافی پروتئین باعث می شود احساس گرسنگی و ضعف کنید

مصرف کافی پروتئین برای کنترل اشتها ضروری است. پروتئین گرسنگی را کاهش می دهد و با افزایش تولید هورمون هایی که باعث سیری می شوند ، بدن را در طول روز دریافت می کند. به همین دلیل ، اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

چه غذاهایی حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف دارای پروتئین هستند ، بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی کار سختی نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست یا آجیل و غلات نیز حاوی پروتئین هستند.

2. احمق کمتر بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب کافی برای سلامت عمومی بدن ضروری است و برای عملکرد خوب مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب کافی از بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری می کند. خواب خوب و عوامل کنترل اشتها به همان اندازه که بر هورمونهای تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. کمبود خواب باعث افزایش سطح این هورمون ها و افزایش احساس گرسنگی در فرد می شود. برای داشتن بدن سالم و اشتها ، 8 ساعت خواب بدون مزاحمت در شب بگذارید.

3. ما بیش از حد کربوهیدرات مصرف می کنیم

کربوهیدرات هایی که تصفیه و پردازش می شوند بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. یکی از معروف ترین مواد تشکیل دهنده آرد سفید است که در تولید نان تست و ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این نوع کربوهیدراتها فیلر فیبر ندارند و بدن به سرعت هضم می شود. مواد غذایی حاوی کربوهیدرات های فرآوری شده نیز سطح قند خون را کاهش می دهند. در نتیجه می توان آنها را کم کم جایگزین کرد. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، آجیل و غلات کامل حاوی فیبر و همچنین کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی هستند.

احساس گرسنگی

4. نقش چربی در احساس گرسنگی

چربی نقش کلیدی در سیر نگه داشتن بدن شما دارد. هضم چربی در دستگاه گوارش بیشتر طول می کشد و در معده باقی می ماند ، سپس احساس گرسنگی می شود. هرکسی که سعی می کند چربی موجود در غذا را کاهش دهد اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهد. منابع غذایی سرشار از چربی ، غنی و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5- ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، به طور کلی عملکرد بدن را بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش بستگی مستقیم به میزان آبی که مصرف می کنیم دارد. نوشیدن یک لیوان آب معده را پر کرده و احساس خوبی دارد. اگر حدود 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز میزان کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی اوقات احساس تشنگی را می توان با گرسنگی اشتباه گرفت. در این حالت سعی کنید ابتدا یک لیوان آب بنوشید.

6. هنگام غذا خوردن ، گیج می شویم

اگر شیوه زندگی شلوغی دارید و هنگام غذا خوردن کارهای دیگری انجام می دهید ، همزمان به بدن و سلامتی خود آسیب می رسانید. این شیوه غذا خوردن در نهایت باعث افزایش کالری دریافتی و اضافه وزن می شود. حواس پرتی باعث کاهش آگاهی از میزان غذای مصرفی می شود ، بنابراین بدن بعداً سیگنال های سیری را منتشر می کند.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم

در برخی افراد ، استرس اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز می فرستد. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید ، بیشتر اوقات دائماً احساس گرسنگی خواهید کرد.

8. عوارض جانبی برخی داروها که مصرف می کنیم

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد تشنج و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات برای جایگزینی برخی داروها می توان با چندین پزشک مشورت کرد ، اما در برخی موارد فقط موارد قبلی باید در نظر گرفته شود تا اثرات این عوارض به حداقل برسد.

9. رابطه بین وضعیت سلامت عمومی بدن و احساس گرسنگی

در نهایت ، سلامت عمومی بدن باید بررسی شود. از آنجا که احساس ضعف و گرسنگی و افزایش اشتها می تواند نشانه مشکلات بدن باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت را در بدن تشدید می کند. بنابراین ، هر چند وقت یکبار ، برای جلوگیری از ایجاد مشکلات داخلی در بدن ، لازم است بدن کاملی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید