میکروبیوم سالم: 12 نکته برای باکتری های متعادل در میکروبیوم روده ، پوست ، دهان و واژن


آیا می دانید بدن شما دارای بیش از یک میکروبیوم است؟ در واقع چهار نوع اصلی میکروبیوم انسان وجود دارد که هر کدام برای سلامت کلی شما مهم است. در اینجا ، متخصصان توضیح می دهند که برای پرورش میکروبیوم سالم چه کار می توانید انجام دهید.

اکنون ، بر هیچ کس پوشیده نیست که برخی از باکتری ها در کنار شما هستند ، سالم. به گفته موسسه ملی بهداشت ، در حقیقت ، شما ده برابر میکروارگانیسم های بیشتری نسبت به سلول های بدن خود دارید و بین 1 تا 3 درصد از توده بدن شما را تشکیل می دهند. این چیز خوبیه. اینها برای سیستم ایمنی بدن شما ، سلامت روده ، سلامت دهان و دندان ، و بیشتر و به طور کلی میکروبیوم انسان را شکل می دهند. به بیان ساده ، میکروبیوم مجموعه ای از باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها است که در بدن شما زندگی می کنند. البته میکروبیوم روده توجه زیادی را به خود جلب می کند ، اما سه میکروبیوم دیگر نیز وجود دارند که برای عملکرد کلی بدن شما نیز مهم هستند. علاوه بر میکروبیوم روده ، میکروبیوم پوست ، میکروبیوم واژن و میکروبیوم دهان همگی دارای آرایش های متفاوت و تأثیرگذاری هستند.

بیاموزید که چگونه هر یک از میکروبیوم های منحصر به فرد بدن شما در سلامتی شما نقش دارد و مهمتر از همه ، چگونه می توانید از میکروبیوم خود مراقبت کنید و تا آنجا که ممکن است از باکتری هایی که آن را دارند مراقبت کنید.

میکروبیوم اصلی بدن شما

میکروبیوم روده

این چیه

بزرگترین مجموعه میکروب های شما در دستگاه گوارش است. در سالهای اخیر ، دانشمندان در مورد میکروبیوم قابل توجه روده – نحوه نقش آن در تنظیم خواب ، پیری سالم ، عملکرد مغز و خلق و خوی و حتی سیستم ایمنی بدن (حدود 70 درصد از سیستم ایمنی بدن شما در روده قرار دارد) اطلاعات بیشتری کسب کرده اند. ، علاوه بر این.

از آنجا که فعالیت زیاد سیستم ایمنی در روده متمرکز است ، داشتن باکتری های خوب بسیار مهم است ، که به جلوگیری از التهاب و واکنش های غیر طبیعی ایمنی در بدن کمک می کند. Christine Bishara ، MD ، متخصص داخلی در منطقه نیویورک که سلامت یکپارچه را که بر سلامت روده متمرکز است ، توضیح می دهد:

وی گفت: “این فیبر موجود در غذاهای گیاهی ، از جمله میوه ها ، سبزیجات و حبوبات است.” بنابراین در مورد آن فکر کنید: اگر غذاهای پربیوتیک کافی در رژیم غذایی خود ندارید ، این امر می تواند پروبیوتیک ها را از انجام وظایف خود در حفظ سیستم ایمنی و گوارش به طور منظم منصرف کند.

پروبیوتیک ها همچنین به تقویت پوشش روده کمک می کنند. “اگر یکپارچگی پوشش روده به خطر بیفتد ، سموم می توانند از طریق یک سد روده ای ضعیف وارد جریان خون شوند و باعث واکنش سیستم ایمنی شوند که این سموم را خطرناک می داند.” بشاره. پاسخ ایمنی می تواند به سلول های خود بدن حمله کند ، که می تواند منجر به التهاب مزمن (و برخی علائم GI ناراحت کننده) شود. اما کارهای زیادی می توانید برای درمان میکروبیوم روده و جلوگیری از التهاب از ابتدا انجام دهید.

چگونه می توان از آن مراقبت کرد

  • مطمئن شوید رژیم غذایی شما مملو از پری بیوتیک است. داشتن میکروبیوم روده متنوع برای سلامت روده مهم است. این بدان معناست که برای تغذیه پروبیوتیک های روده ، غذاهای گیاهی زیادی بخورید. “هدف این است که حداقل 25 تا 30 غذای گیاهی در هفته بخورید تا تنوع روده افزایش یابد.” بشاره.
  • مصرف الکل و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. در حالی که نباید این غذاها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید ، از الکل و غذاهای فرآوری شده در حد اعتدال استفاده کنید. “هر دو می توانند باکتری های مفید در روده ما را از بین ببرند و باعث ایجاد دیس بیوز ، عدم تعادل میکروب های مفید و غیر مفید روده شوند.” بشاره. غذای فرآوری شده زیاد باعث رشد باکتری های بد روده می شود و به عدم تعادل کمک می کند.
  • مکمل های پروبیوتیک مصرف کنید. بهتر است از غذاهای تخمیر شده مانند کفیر ، کیمچی و میسو ، حاوی پروبیوتیک های مورد نیاز خود استفاده کنید. همچنین می توانید مکمل های پروبیوتیک ، به ویژه مکمل های مختلف بیفیدوباکتریوم و باکتری لاکتوباسیلوس ، مانند HUM’s Gut Instinct ، برای افزایش تنوع میکروبیوم مصرف کنید. دکتر بشاره گفت: “این گونه های پروبیوتیک مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده است که با تنظیم مسیرهای التهابی خاص ، نه تنها بر روده ما ، بلکه بر سیستم ایمنی بدن ما نیز اثرات مفیدی دارند.”

میکروبیوم پوست

پوست را بپوشاند

این چیه

Kiran Mian ، متخصص پوست و زیبایی پوست مستقر در شهر نیویورک می گوید ، حتی اگر نمی توانید آن را ببینید ، جامعه ای از باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها روی پوست شما زندگی می کنند. اما احساس نکنید برای گرفتن صابون باید عجله کنید. در حالی که پوست شما با همه این میکروارگانیسم ها “تمیز” نیست ، در واقع در هر لایه از پوست سالم زندگی می کند.

دکتر می گوید: “میکروبیوم را خط دفاعی پوست بدانید.” میان از پوست در برابر میکروارگانیسم هایی که در واقع می توانند به شما آسیب برساند و باعث عفونت می شود محافظت می کند ، که این امر آن را به عامل اصلی سیستم ایمنی (مانند میکروبیوم روده) تبدیل می کند. دکتر میان می افزاید: “میکروبیوم پوست همچنین سیستم ایمنی ما را تربیت می کند تا تفاوت بین عوامل بیماری زای مضر و بی ضرر را بداند و ارتباط خود را با سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با التهاب حفظ می کند.”

اگر مشکلی در میکروبیوم پوست وجود داشته باشد ، معمولاً از حساسیت پوستی ، درماتیت آتوپیک و حتی عفونت های پوستی رنج می برید. شما باید یک میکروبیوم سالم داشته باشید که بتواند بین میکروارگانیسم های مفید و بالقوه مضر تمایز قائل شود و التهاب ناشی از بیماری های ملتهب پوست از جمله آکنه ، اگزما و پسوریازیس را تحت کنترل داشته باشید. تحقیقات جدید میکروبیوم روده و میکروبیوم پوست را به آنچه محور پوست روده نامیده می شود پیوند می دهد. دیس بیوز ، به ویژه در روده ، از رژیم غذایی نامتعادل ، آلرژی غذایی یا عدم تحمل غذایی ، می تواند منجر به التهاب شود که منجر به آکنه شدید یا سایر بیماری های پوستی می شود.

چگونه می توان از آن مراقبت کرد

  • تا جایی که می توانید ورزش کنید. وقتی عرق می کنید ، می تواند مانند یک پری بیوتیک عمل کرده و باکتری های خوب را به میکروبیوم پوست شما تغذیه کند. دکتر میان می افزاید: “همچنین ، افزایش جریان خون در اثر ورزش برای کل پوست شما مفید است و اکسیژن تازه و مواد مغذی را تأمین می کند.” علاوه بر این ، ورزش تقویت کننده اندورفین باعث کاهش هورمون استرس التهابی کورتیزول می شود که باعث خوشحالی پوست شما نمی شود.
  • در استفاده از ضدعفونی کننده دست زیاد ندهید. در حالی که ضدعفونی کننده های دست مخصوصاً در مواقعی که بیرون هستید و به آب و صابون دسترسی ندارید اهمیت دارند ، اما اگر می توانید به آن کمک کنید زیاده روی نکنید. دکتر می گوید: استفاده بیش از حد از پاک کننده در روز یا جایگزینی کامل شستن دست ها می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم پوست شما را از بین ببرد. میان او توصیه می کند که بعد از اسپری کردن پاک کننده ، از مرطوب کننده روی دستان خود استفاده کنید تا از سد پوستی محافظت کند.
  • از پروبیوتیک های موضعی یا خوراکی استفاده کنید. محصولات مراقبت از پوست با ترکیبات پروبیوتیک تخمیر شده مانند کامبوچا و اسید لاکتیک می تواند به تسکین التهاب و منظم نگه داشتن میکرو فلور پوست کمک کند. همچنین می توانید از مکمل های پروبیوتیک و پری بیوتیک خوراکی مانند Skin Squad Pre + Probiotic برای تشویق رشد خوب باکتری ها ، پشتیبانی از هضم منظم و حمایت از پوست خود از طریق محور پوست روده استفاده کنید.

میکروبیوم واژن

زنی که پاپایا در دست دارد

این چیه

ممکن است اطلاعات کمی در مورد میکروبیوم واژن داشته باشید زیرا اغلب در مورد آن صحبت نمی شود ، اما در حفظ تعادل بدن شما به همان اندازه دارای اهمیت است. واژن همچنین برای حفظ وضعیت موجود به میکروارگانیسم ها متکی است: به ویژه ، یک نوع اصلی از باکتری ها. فهیمه ساسان ، بنیانگذار OB-GYN Kindbody در نیویورک توضیح می دهد: “باکتری اصلی که افراد سالم را مستعمره می کند لاکتوباسیلوس است و تصور می شود که اسید لاکتیک تولید شده در برابر عفونت محافظت می کند.”

هدف میکروبیوم واژن حفظ pH اسیدی است. محیط اسیدی نمی تواند از رشد میکروارگانیسم هایی که باعث عفونت می شوند ، مانند واژینوز باکتریایی (BV) و عفونت های مخمری ، Dr. ساسان برخی از علائم اختلالات باکتریایی واژن شامل ترشح ، بو ، خارش و سوزش است. طبیعی است که میکروبیوم باکتریایی واژن دچار نوسان شود ، به ویژه در مراحل چرخه قاعدگی ، انواع مختلف فعالیت جنسی و با استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی. بر اساس پروژه میکروبیوم انسانی موسسه ملی سلامت ، میکروبیوم در دوران بارداری به طور چشمگیری تغییر می کند تا به طور خودکار برای زایمان طبیعی آماده شود.

چگونه می توان از آن مراقبت کرد

  • کمی اما بیش از حد کافی. کارهای زیادی برای درمان لازم نیست ، زیرا هر چیزی که بتواند تعادل طبیعی pH شما را بر هم بزند ، میکروبیوم واژن را نیز مختل می کند. بنابراین ، از محصولات “پاک کننده” معطر یا معطر واژن دوری کنید. دکتر می گوید: واژن خود را تمیز می کند. ساسان او توصیه کرد که قسمت بیرونی واژن را با صابون بدون بو بشویید و برای تمیز نگه داشتن وسایل خود لباس زیر نخی بپوشید.
  • علائم را نادیده نگیرید. معاینات منظم با OB-GYN برای تشخیص بیماری غیرعادی با میکروبیوم شما کافی است ، اما اگر در این بین علائم احتمالی عفونت را داشتید ، آن را از بین نبرید. در صورت مشاهده خونریزی غیرطبیعی رحم ، رابطه جنسی دردناک ، سوزش یا ترشحات واژن ، با پزشک خود وقت بگیرید. ساسان
  • پروبیوتیک مصرف کنید دکتر پروبیوتیک خوراکی را به عنوان روتین خود می توانید به حفظ فلور واژن سالم کمک کنید. ساسان به نظر می رسد خوردن غذاهای بیشتر با پروبیوتیک ها ، حتی ماست ، یا مصرف پروبیوتیک هایی مانند Private Party ، که برای کمک به تعادل میکروبیوم واژن و بهبود عملکرد مطلوب دستگاه ادراری فرموله شده اند ، احساس می شود.

میکروبیوم دهان

زن با دهان باز لبخند زد

این چیه

آخرین میکروبیوم مهم وجود دارد و آن در دهان شماست. در مخاط دهان زندگی می کند که تمام بافت های لثه ، زبان و قسمت داخلی گونه ها را می پوشاند. سلامت دهان و دندان شما برای محافظت از دهان در برابر میکروب هایی که باعث ایجاد پلاک ، التهاب لثه و سایر بیماری های لثه می شوند ، به باکتری های خوب متکی است. De Freitas ، MD ، بنیانگذار و سرپرست زیستی شرکت Onogen می گوید ، مواد مغذی مانند روی ، آهن و منگنز به افزایش فعالیت ضد میکروبی کمک می کنند ، بنابراین شما در رژیم غذایی خود به مواد مغذی زیادی احتیاج دارید (سبزیجات سبز ، غلات و حبوبات را در نظر بگیرید). میزان ویتامین D شما نه تنها برای سلامت میکروبیوم دهان ، بلکه برای جلوگیری از دندانهای حساس (دندانهای شما استخوانی هستند و استخوانها به ویتامین D نیاز دارند) و لثه های ضعیف مهم است. Freitas.

میکروبیوم دهان شما نیز بر ایمنی شما تأثیر می گذارد. دکتر می گوید: “این یک مانع بین محیط بیرون و میزبان است.” Freitas. باکتری های مناسب در میکروبیوم سالم دهان به مبارزه با عفونت های مخمر ، ویروس ها و باکتری های مضر کمک می کند.

چگونه می توان از آن مراقبت کرد

  • خمیردندان طبیعی را امتحان کنید. دکتر می گوید ، به خصوص اگر می خواهید سلامت میکروبیوم دهان خود را بهبود بخشید ، خمیردندان بدون فلوراید را امتحان کنید. Freitas. از آنجا که فلوراید ضد میکروب است ، می تواند باکتری های خوب موجود در میکروبیوم دهان را نیز از بین ببرد.
  • بارگیری ویتامین Dبه دکتر. Freitas توصیه می کند که مکمل های ویتامین D را به طور مداوم حداقل به مدت 3 ماه برای تقویت دندان ها و لثه ها استفاده کنید. همچنین می توانید مقداری ویتامین D را از غذاهایی مانند ماهی آزاد و دیگر ماهی های چرب و محصولات لبنی غنی شده با ویتامین دریافت کنید.
  • از پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها استفاده کنید. دکتر پروبیوتیک خوراکی می تواند از دندان ها و لثه ها جلوگیری کند و از تأثیر ویروس ها و آلودگی ها بر فعالیت ضد میکروبی جلوگیری کند. Freitas. و سپس پری بیوتیک ها ، که در مکمل هایی مانند Skin Squad یافت می شوند ، و همچنین غذاهایی که حاوی فیبر هستند ، این پروبیوتیک ها را تغذیه می کنند تا همه میکروبیوم شما متعادل شود.



دیدگاهتان را بنویسید