نکات جس برای داشتن روحیه متعادل


این یک آمار تکان دهنده و غم انگیز است وقتی بدانید که افسردگی یکی از شایع ترین شرایط است و تخمین زده می شود که بیش از 300 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد. این حدود 4.4 درصد از جمعیت جهان است. انتظار می رود رقم واقعی بیشتر باشد زیرا بسیاری از موارد تشخیص داده نشده است. در بحبوحه همه گیری جهانی ، چنین اختلالاتی در حال افزایش است اضطراب ، استرس و خلق و خوی پایین ، که همه آنها به هم مرتبط هستند و می توانند در ایجاد علائم افسردگی نقش داشته باشند ، به طور فزاینده ای در سراسر جهان برجسته است. اخیراً Lifeline با افزایش 50 درصدی تماس ها به بالاترین سطح خود در 58 سال گذشته رسیده است – این همه چیز را نشان می دهد که در حال حاضر با سلامت روانی هستیم.

من مشتاق مشكلات خودم با سلامت روان هستم و مشتاق صحبت كردن ، حمایت از یكدیگر و رفع انگ در این زمینه هستم. در طول سفر درمانی خود ، لیستی از تمرینات و ابزارهای شخصی خود را ایجاد کرده ام که واقعاً به من در دوران سخت کمک می کند و روحیه ام را متعادل می کند. امیدوارم این مورد به شما نیز کمک کند.

مدیریت سطح استرس من

این کلید یک روحیه سالم متعادل است. خوابیدن 8-9 ساعت (الزامی) ، 10 دقیقه تمرینات تنفسی و پیاده روی در طبیعت هر روز واقعاً استرس من را کاهش داده و روحیه ام را بالا برد.

همه آن ماکروهای مهم را بخورید

خلق و خوی پایین می تواند با افت قند خون همراه باشد. اطمینان از مصرف کربوهیدراتهای پیچیده ، پروتئین ، فیبر و سبزیجات که به آرامی در هر وعده غذایی آزاد می شوند ، به تعادل سطح قند خون شما کمک می کند که می تواند از خلق و خوی پایدار پشتیبانی کند. در این پست ، از مصرف قند / کربوهیدرات تصفیه شده آگاه باشید زیرا این می تواند باعث کاهش قند خون شود که بر خلق و خو تأثیر می گذارد.

چربی ها و پروتئین های سالم

این مواد مغذی می توانند از تولید کننده های عصبی سالم مانند سروتونین پشتیبانی کنند. مهم است که هر دو را در هر وعده غذایی قرار دهید.

مراقب الکل باشید

جامعه من می داند که من به تعادل اهمیت نمی دهم ، این بدان معناست که من دوست دارم آگاهانه و در حد اعتدال از الکل لذت ببرم. شراب فرانسوی و کوکتل جین انتخاب من بود. اما باید توجه داشته باشیم که الکل می تواند یک اثر افسردگی داشته باشد که می تواند بر روحیه ما در روز بعد از مصرف تأثیر بگذارد. مهم است که به واکنش شما نسبت به الکل توجه کنید و عادت را بر اساس آن تنظیم کنید. برای من ، 2-3 نوشیدنی خوب است ، اما هر چیزی بیش از آن می تواند بر روحیه من تأثیر منفی بگذارد.

دریا شنا می کند

روحیه ام را همیشه بالا می برد! به عنوان یک گزینه خیابانی در هوای تازه نیز روحیه شما را بالا می برد.

محدودیت های رسانه های اجتماعی

این بسیار مهم است. من معتقدم که رکود اطلاعات و مقایسه در رسانه های اجتماعی می تواند بر تولید انتقال دهنده های عصبی مغز ما و در نتیجه خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. ما باید در دنیایی که در آن زندگی می کنیم مرزهایی را تعیین کنیم تا احساس آرامش و آرامش پیدا کنیم. قانون شخصی من این است که همه رسانه های اجتماعی را ساعت 830 شب خاموش کنم. من حتی برنامه اینستاگرام خود را حذف کردم. زندگی من را تغییر داد.

وقت با شوهر و عزیزان

این همیشه ، همیشه باعث می شود احساس بهتری داشته باشم. با این حال ، گفتن اینکه “نه” گفتن به تنظیمات اجتماعی هنگام احساس خستگی یا فشار زیاد مهم است ، مهم است.

به یاد داشته باشید ، در صورت نیاز ، پشتیبانی در دسترس است

لطفاً بدانید که شما هرگز تنها نیستید و پشتیبانی همیشه در کنار شماست. اگر افکار خطرناکی را تجربه می کنید ، از شما می خواهیم که با خانواده و دوستان خود تماس بگیرید و در اسرع وقت با پزشک خود ، Beyond Blue (1300 22 4636) یا Lifeline (13 11 14) تماس بگیرید و از متخصصان کمک بگیرید. ارسال عشق و محبت فراوان به شما

منابع:

صدیقی MJ ، صالح MSM ، بشارالدین SNBB ، و همکاران. زعفران (فوکوس ماهواره ای L.): به عنوان یک داروی ضد افسردگی. J Pharm Bioallied Sciبه 2018؛ 10 (4): 173-180.

Jackson PA، Forster J، Khan J، Pouchieu C، Dubreuil S، Gaudout D، Moras B، Pourtau L، Joffre F، Vaysse C، Bertrand K، Abrous H، Vauzour D، Brossaud J، Corcuff JB، Capuron L، Kennedy DO به اثرات مصرف عصاره زعفران بر خلق و خو ، بهزیستی و پاسخ به استرس روانی -اجتماعی در بزرگسالان سالم: گروه تصادفی ، نابینایی مضاعف ، گروه موازی ، کارآزمایی های بالینی. جبهه تغذیه 2021 1 فوریه ؛ 7: 606124.

سازمان بهداشت جهانی. افسردگی و سایر اختلالات روانیبه ژنو: برآورد بهداشت جهانی. (2017).

Cuijpers P ، de Graaf R ، van Dorsselaer S. افسردگی جزئی: مشخصات خطر ، اختلال عملکرد ، استفاده از مراقبت های بهداشتی و خطر تجربه افسردگی اساسی. J بر آشفتگی تأثیر می گذارد. آوریل 2004 ؛ 79 (1-3): 71-9.

دیدگاهتان را بنویسید