ویتامین U چیست؟ عوارض جانبی ، فواید ، کلم و موارد دیگر


این هفته ایمیلی از یک شنونده جدید دریافت کردم که نوشت:

“من امسال پادکست شما را پیدا کردم و در حال گذراندن قسمت هستم. این قسمت را از سال 2010 می گذرانم. من روشهای جدید و هیجان انگیزی را برای بهتر غذا خوردن و احساس خوب ، وام گرفتن عبارات شما آموخته ام. من اخیراً تماشا کردم ویدئویی در مورد ویتامین U. آیا قصد دارید یک قسمت درباره این که چیست و چرا برای شما مفید است بسازید؟ ”

پس از 13 سال پادکست Nutrition Diva ، مواد مغذی زیادی وجود ندارد که حداقل یکبار به آنها اشاره نکرده باشم. اما من هرگز در مورد ویتامین U صحبت نکردم. بیایید پرونده را مرتب کنیم


ویتامین U چیست؟

ویتامین U یک ویتامین واقعی نیست بلکه یک ترکیب گوگردی است که در کلم و سایر سبزیجات خانواده براسیکا یافت می شود. (نام شیمیایی آن s-methylmethionine است.) در دهه 1950 ، این دارو به عنوان یک درمان م forثر برای زخم معده در نظر گرفته شد-به همین دلیل به آن ویتامین U گفته شد.

در آن زمان ما معتقد بودیم که زخم معده دردناک ناشی از استرس و غذاهای تند است. درمان استاندارد یک رژیم غذایی ملایم و آنتی اسیدها است که کمی کمک می کند. اما ظاهراً نه به اندازه آب کلم. چندین مطالعه از آن زمان (از جمله یکی در میان زندانیان زندان سن کوئنتین!) نشان داد که نوشیدن آب کلم خام می تواند درد را بهتر تسکین داده و جوش را سریعتر از روش معمول التیام بخشد.

امروزه ما می دانیم که اگرچه استرس و غذاهای تند مطمئناً در صورت وجود زخم می توانند علائم را بدتر کنند ، اما در واقع باعث جوش نمی شوند. پس چه اتفاقی افتاده؟

برخی از داروها می توانند به مخاط معده آسیب برسانند و اگر یکی از این داروها را مصرف می کنید ، اولین مشکوک است. اما به غیر از این ، جوش تقریباً همیشه در اثر عفونت h ایجاد می شود. باکتری پیلوری درمان استاندارد یک روش آنتی بیوتیکی برای از بین بردن باکتری ها است که بسیار م –ثر است – ناگفته نماند که کمتر از نوشیدن یک لیتر آب کلم خام در روز خوشایند است.

ما همچنین دریافتیم که استفاده طولانی مدت از آنتی اسیدها می تواند منجر به عواقب ناخواسته زیادی شود ، از جمله افزایش خطر پوکی استخوان و شکستگی ، کمبود مواد مغذی و عفونت های روده ای. به نظر می رسد حفظ محیط اسیدی در معده نقش مهمی در سلامتی ما دارد. بنابراین ، ما دیگر با جویدن شیر منیزیم زخم را درمان نمی کنیم.

همچنین بخوانید: چگونه از رفلاکس اسید جلوگیری کنیم

ویتامین U چه می کند؟

ما هنوز در مورد نحوه عملکرد s-methylmethionine برای بهبود جوش-یا اینکه آیا چیز دیگری در آب کلم ممکن است بخشی از این اثر باشد ، نمی دانیم. و در حال حاضر ما یک درمان بسیار موثر برای جوش داریم ، زیرا آن را در اولویت تحقیقات قرار نمی دهیم. اما هنوز افرادی هستند که ویتامین U را به عنوان یک تقویت کننده عمومی برای کبد و کلیه ، برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و حتی به عنوان یک ماده آرایشی ترویج می کنند.

شواهد برای حمایت از این مزیت بسیار پراکنده است ، بیشتر شامل لوله های آزمایش و مطالعات روی حیوانات و چند آزمایش کوچک ، آزمایش نشده یا کنترل نشده بر روی انسان است. به نظر من ، شواهد کافی (چه رسد به اطلاعات ایمنی و دوز) برای توصیه دریافت ویتامین U به عنوان مکمل وجود ندارد. اما شواهد زیادی برای اثبات فواید خوردن سبزیجات از خانواده کلم وجود دارد.

چه غذاهایی حاوی ویتامین U هستند؟

براسیکا شامل انواع کلم ، کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و کلم پیچ است. براسیکا علاوه بر غنی بودن از s-methylmethione ، سرشار از ویتامین A ، C ، K (که به ساخت استخوان های قوی کمک می کند) و اسید فولیک است. گلوکوزینولات – ترکیبی که در برابر سرطان محافظت می کند تا حدودی منحصر به فرد برای خانواده براسیکا است. براسیکا حاوی سایر ترکیبات گوگرد است که مزایای مختلفی برای سلامتی دارد. می دانید که من دقیقاً به غذاهای فوق العاده اعتقاد ندارم ، اما اگر باور می کردم ، براسیکا در بالای لیست قرار می گرفت.

و راههای زیادی برای لذت بردن از آن وجود دارد. شما می توانید آن را به صورت خام (کلم برو ، هرکسی؟) ، بو داده (کلم بروکلی و بروکسل به این ترتیب عالی هستند) ، خشک شده (مانند چیپس کلم پیچ) ، جوانه زده (شوق چند سال پیش بروکلی را به خاطر بسپارید؟) یا حتی آب میوه ، اگر دوست دارید با این حال ، من فکر می کنم شما با خوردن سبزیجات خود به جای نوشیدن آنها ، فواید بیشتری خواهید داشت.

همچنین بخوانید: آب میوه: عادات سالم یا بمب قند خون؟

اگر تلاش می کنید هر روز پنج وعده سبزیجات بخورید (و امیدوارم که بخورید) ، سعی کنید حداقل یکی از این وعده ها از خانواده براسیکا باشد. در اینجا برخی از دستور العمل های مورد علاقه من برسیکا وجود دارد:



دیدگاهتان را بنویسید