به سادگی آنجا بنشین! شروع همه چیز راجب رژیم کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعدههای اصلی و میان وعدهها بر اساس چربیهایی مثل آووکادو، کره، روغنهای سالم، ماهیهای چرب و گوشتها، زیتون و روغن زیتون چهار و نیم بسیار ساده چیزها شما can do برای صرفه جویی رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد 1402 تنظیم میشن. کاهش مصرف این چربیها و جایگزین کردن آنها با چربیهای زنجیره بلند مثل روغن زیتون، از بروز علائم گوارشی جلوگیری میکند. تمام این نشانههای کوچک، میخواهند به شما بگویند که چاقی شما ذهنی است و نه جسمی و فرمول هایی در ذهن شما وجود دارد که سبب چاقی شما شده است و اگر یاد بگیری چگونه آنها را با فرمول های متناسب کننده جایگزین کنی همانطور که خیلی ساده و بدون رنج و سختی چاق شدید اینبار میتوانید به مراتب آسان تر از چاق شدن، لاغر شوید. خوب مشخصه دکمهی بنزین رو میزنید چون میتونید از سوخت جایگزین استفاده کنید. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدراته (قند یا گلوکز) اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات نیست، بدن برای تامین سوختش به سراغ چربی میره. مطالعات گزارش نمودهاند پیروی از رژیم کتوژنیک که یک رژیم حاوی کربوهیدرات کم و چربی بالا است، میتواند به کاهش چربی شکم کمک نموده و حتی در بهبود برخی بیماریهای مزمن مانند دیابت نوع ۲ و اختلال عصبی مؤثر است. بیشتر افراد می توانند از رژیم فستینگ متناوب به عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم با خیال راحت پیروی کنند.

مقاله رژیم کتوژنیک

راهنمای جامع رژیم کتوژنیک در روزهای روزه داری، توصیه می شود که زنان 500 کالری و مردان 600 کالری مصرف کنند. به طوری که برخی از آنها در روزهای روزه داری اجازه می دهد فرد حدود 500 کالری غذا مصرف کند. در مرحله دوم باید از یک رژیم غذایی بسیار کمکالری (500 کالری در روز) به همراه مکملهای HCG استفاده کنید. رژیم کتوژنیک رژیمی است که مصرف چربی در آن بسیار بالا است اما مصرف کربوهیدرات کم است. شنیده ام که کتوز بسیار خطرناک است! رژیم غذایی کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کاهش شدت رژیم و استفاده از مکملهای معدنی سودمند است. آنها همچنین در آنتی اکسیدان سلنیوم معدنی بالا هستند. در حالیکه سبزیجات و میوههای ارگانیک در مقایسه با انواع معمولی، سموم کمتری دارند و حاوی مقادیر بیشتری از آنتیاکسیدانها و مواد معدنی خاص هستند اما این تفاوتها آنقدر ناچیز است که مزیت سلامتی چندانی ندارد.

خرید بستنی کتوژنیک

انواع غذاهای کتوژنیکی بسیاری از مردم، این رژیم رو ترجیح میدن چون میتونن نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنن. تحقیقات رژیم غذایی لاغری سریع نشان می دهد که موز یک فیبر پروبیوتیک است که وجود آن در رژیم غذایی باعث کاهش چربی شکم می شود. همچنین مصرف سبزیجات حاوی فیبر نیز می تواند در رفع این مسئله اثر گذار باشد. ۲۸ گرم پنیر چدار حاوی یک گرم کربوهیدرات و ۷ گرم پروتئین است و می تواند ۲۰٪ از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین نماید. همچنین آسپری دیدگاههای بسیار سادهشدهای از تغذیه و فیزیولوژی انسان ارائه میدهد؛ مثلا میگوید مردم نباید بهطور منظم میوه مصرف کنند چون حاوی قند است یا اینکه تمام لبنیات – بجز کره – باعث التهاب و بیماری میشوند. در طول روزه داری یا زمانی که کربوهیدرات بسیار کمی خورده می شود، بدن ابتدا گلوکز ذخیره شده را از کبد بیرون می کشد و به طور موقت پروتئین ها را تجزیه می کند تا گلوکز آزاد شود.

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک

رژیم فستینگ متناوب ابتدا با محدود کردن وعده های غذایی و تنقلات مصرفی فرد، در یک دوره زمانی دقیق، ممکن است بتواند کالری مصرفی بدن را کاهش داده و این به کاهش وزن فرد منجر شود. پس از مدتی بدنتان به تدریج با این رژیم سازگار می شود و ممکن است این مشکل بر طرف شود. کدام نوشیدنی ها برای رژیم کتوژنیک مناسب است؟ با مطالعه موارد فوق، تصمیم اصلی بر عهده خود شما است که کدام یک از رژیمها را انتخاب کنید. درواقع مصرف میوه با کاهش وزن مرتبط است و ثابت شده که محصولات لبنی دارای اثرات ضدالتهابی هستند. مطالعه دیگری نشان داد که گرفتن رژیمهای سختگیرانه با علائم اضطراب و یک نوع اختلال خوردن مرتبط است. اخیراً مطالعه ای 10 نفر از افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 بوده اند را مورد بررسی قرار داد. رژیمهای غذایی لاغری سریع زیادی وجود دارد که اغلب آنها جنبه تبلیغاتی و تجاری دارند و مورد تأیید جامعه پزشکی نیستند. زیرا پروتئین میتواند به گلوکز تبدیل شود و اگر مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید، قرارگرفتن شما در وضعیت کتون زدگی کند میشود. در صورتی که سطح کتون بدنتان کاهش پیدا کرد می توانید از این مکمل غذایی استفاده کنید.

هنگامی که کتون در خون جمع می شوند، به این حالت کتوز می گویند. نوع و اندازه مصرف رب گوجه در برنامه های غذایی مختلف متفاوت است، غالبا از این محصول در ۳ وعده غذایی در طول هفته استفاده میشود. به تدریج مقدار موردنیاز روزانه را طی یک دوره ی دو هفته ای افزایش دهید. برای یک یا دوبار در هفته حذف وعده هایی که در آنها احساس سیری دارید هیچ اشکالی ندارد. اگر طیف گسترده ای از سبزیجات ، میوه ها و غلات را نخورید ، ممکن است در معرض کمبود عناصر ریز مغذی هایی مثل سلنیوم ، منیزیم ، فسفر و ویتامین های B و C باشید قرار بگیرید. بسیاری از اقلام موجود در طیف مواد غذایی که آسپری آنها را بهعنوان بولتپروف معرفی میکند، محصولات برند خود او هستند. بسیار شکبرانگیز است که شخص یا شرکتی ادعا کند خریدن محصولات گرانقیمت او رژیم شما را موفقتر خواهد کرد. الآن او را برای درمان نزد شما آورده ایم. دارویی با نام مهارکننده ناقل سدیم گلوکز ۲ (SGLT2) برای درمان دیابت نوع ۲ میتواند خطر کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، کتواسیدوز دیابتی شرایط خطرناکی است که میزان اسیدی بودن خون را افزایش میدهد. قبل از وارد شدن به آن، کلید شناخت مزایا و خطرات کتو ممکن است.ماتینسون می گوید، سه مورد وجود دارد که تحقیقات برای حمایت از یک رژیم غذایی کتوژنیک، از جمله کمک به کنترل دیابت نوع 2، به عنوان بخشی از درمان صرع و یا برای کاهش وزن وجود دارد.

فروشگاه کتوژنیک در شرق تهران

در این بخش غذاهایی که میتونند به شما در این راستا کمک کنند را بررسی خواهیم کرد. بهتر است غذاهایی که در شب مصرف می کنید غذاهای سالم باشد. در رژیم فستینگ سخت اساسا، شما در تمام طول روز روزه می گیرید و تنها می توانید از موادی که گفته شد مصرف کنید و شب به مدت 4 ساعت می توانید غذا صرف کنید. این رژیمها تنها تفاوتهای اندکی دارند که در صورت تشخیص متخصص تغذیه برای شما میزان مصرف مواد غذایی تنظیم میشود و بهتر است از هر رژیمی به همان صورت که برنامه گرفتهاید، پیروی کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود و بتوانید به وزن دلخواه خود برسید. پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک می تواند باعث بروز برخی عوارض جانبی شود. بسیاری از افراد از شنبه تا دوشنبه از این رژیم پیروی میکنند و در سایر روزهای هفته، بدون برنامه ریزی خاص اما با رعایت محدودیت کالری غذا میخورند. Data h as  be en created with GSA C​onte​nt Generat or Demoversion.

برنامه غذای کتوژنیک

این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است. کره و خامه: در صورت امکان از نوع محلی آن ها استفاده کنید. در روزهایی که باید به صورت عادی غذا بخورید به هیچ عنوان کالری مصرفی خود را افزایش ندهید. مواد غذایی که ما به صورت روزانه مصرف می کنیم، شامل دو دسته هستن. در این رژیم، چربی تقریباً 90٪ کالری روزانه را تأمین می کند. عناصر مغذی رژیم غذایی تقریباً به 55٪ تا 60٪ چربی ، 30٪ تا 35٪ پروتئین و 5٪ تا 10٪ کربوهیدرات تقسیم می شوند. مناسب برای تازه کارها نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدراته این نوع رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی هست؛ یعنی مقدار چربیش بالاتره. کربوهیدراتها همچنان محدود هستن و کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه رو به خودشون اختصاص میدن. اما در مجموع بسیاری از متخصصان محدود کردن کالری روزانه به کمتر از1200 کالری در روز را به هیچ وجه درست نمی دانند و معتقدند در دراز مدت می تواند عوارض بدی روی بدن داشته باشد.

رژیم کتوژنیک شامل چیست

تو این رژیم روزانه میزان چربی مصرفی باید چیزی معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشه. بر خلاف سایر رژیم های کم کربوهیدرات ، که برمصرف پروتئین تمرکز دارند ، یک برنامه کتو بر روی مصرف چربی متمرکز است . رژیم فستینگ متناوب بر خلاف رژیم ها و دیگر برنامه های کاهش وزن، محدودیت های غذایی ندارد. مانند گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، پنیر، روغن، کره ها و … صبحانه: بیکن ، تخم مرغ و گوجه فرنگی. مرغ،اردک،بلدرچین،بوقلمون،قرقاول و سایر مرغ های وحشی. مقدار مصرف پروتئین هم متوسطه یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده. به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود داره: رژیم کتوژنیک استاندارد، رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای، رژیم کتوژنیک هدفمند و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا که در ادامه به طور مفصل در موردشون توضیح خواهیم داد. اما به طور کلی این نوع رژیم کتوژنیک هم منجر به کاهش وزن میشه. برخی تحقیقات نشان داده اند که رژیم روزه داری متناوب باعث کاهش سطح کلسترول کل بدن و LDL (کلسترول بد) و همچنین منجر به کاهش تری گلیسیرید می شود که همگی از عوامل تهدید کننده ی بیماری های قلبی هستند.

در حقیقت ، رژیم کتو با افزایش کلسترول LDL “بد” همراه است که مقدار آن در خون با خطر بیماری قلبی ارتباط مستقیمی دارد. آیا رژیم فستینگ بر کاهش وزن موثر است؟ اکثر افراد رژیم فستینگ متناوب را برای به حداکثر رساندن کاهش وزن انجام می دهند. در حقیقت، مطالعات انجام شده بر انسان و حیوان نشان می دهد که رژیم فستینگ متناوب ممکن است بر کنترل قند خون زنان تأثیر منفی بگذارد و در بعضی مواقع به ناهنجاری هایی در چرخه قاعدگی و کاهش باروری منجر شود. آن توسط تحقیقات علمی پشتیبانی نمیشود، میتواند گران باشد، به خرید محصولات مارکدار نیاز دارد و ممکن است به اختلال خوردن منجر شود. حتی بهتر است برای ارتقای عملکرد جسمی خود، وعده های غذایی را در روزهایی که تمرین شدید انجام می دهند بهینه سازی کنند. در انتها بهتر است این مورد را بیان کنیم که تغییر رژیم غذایی به رژیم کتو در اوایل کار مقداری دشوار خواهد بود.