رژیم غذایی کبد چرب – 10 غذا برای درمان کبد چرب


رژیم غذایی کبد چرب

شما ممکن است دارو را از پزشکان تهیه کنید، اما رژیم غذایی سالم تجویز شده ترین درمان است. رژیم غذایی سالم برای بدن معجزه می کند و درمان بیماری ها یکی از معجزات است. رژیم غذایی کبد چرب شامل غذاهایی است که معمولاً در زندگی روزمره از آنها استفاده می کنیم. بدن شما بهترین غذاها و نوشیدنی ها را با یک رژیم غذایی سالم دریافت می کند تا آن را به طور موثر حفظ کند.

رژیم غذایی کبد چرب
رژیم غذایی کبد چرب

بیماری کبد چرب ناشی از الکل و کبد چرب غیر الکلی دو نوع اصلی بیماری کبد چرب هستند. در میان افراد چاق یا کم تحرک و کسانی که رژیم غذایی بسیار تصفیه شده مصرف می کنند، بیماری کبد چرب غیر الکلی بیشتر تشخیص داده می شود.

رژیم غذایی یکی از روش های اولیه برای درمان بیماری کبد چرب است. کبد به دفع سموم از بدن سالم کمک می کند و آنزیم گوارشی یعنی صفرا را تولید می کند. سندرم کبد چرب بر روی کبد تاثیر می گذارد و مانع از عملکرد موثر آن می شود.

بیماری کبد چرب نیاز به یک رژیم غذایی سالم، بدون مصرف الکل و مصرف بیش از حد دارد. بنابراین بیایید به برخی از غذاهایی که در صورت ابتلا به اختلال کبد چرب باید مصرف کنید، نگاهی بیاندازیم.

به طور کلی، رژیم درمانی کبد چرب شامل موارد زیر است:

  1. اجتناب از الکل.
  2. میوه و سبزیجات فراوان.
  3. گیاهان غنی از فیبر مانند حبوبات و غلات کامل.
  4. غذای غنی از اسیدهای چرب امگا 3.
  5. اجتناب از قند، چربی ترانس و چربی های اشباع شده.
  6. اجتناب از کربوهیدرات های تصفیه شده

ده غذا و نوشیدنی که برای درمان کبد چرب باید مصرف کنید

  1. آووکادوها
  2. آووکادوها
    آووکادوها

    آووکادو سرشار از چربی های سالم است و به کاهش رشد چربی های مضر در سطح کبد کمک می کند. بنابراین، آسیب کبدی کند می شود. 100 گرم آووکادو سرشار از ویتامین B و K با مقدار زیادی ویتامین C، ویتامین E و پتاسیم است.

    بنابراین آنها از نظر شاخص گلیسمی پایین هستند، به این معنی که سمومی که باعث آسیب اندام می شوند از کبد دفع می شوند. همچنین فیبر بالا متابولیسم را تحریک می کند که منجر به کاهش وزن سالم می شود.


  3. ماهی
  4. ماهی
    ماهی

    امگا 3 یک ماده حیاتی برای بهبود وضعیت کبد است که در ماهی هایی مانند سالمون، تن و ساردین یافت می شود. به تجزیه چربی انباشته شده سلولی کمک می کند و التهاب کبد را کاهش می دهد.

    85 گرم ماهی تن حاوی 0.21 تا 1.1 گرم و ماهی سالمون حاوی 1.1 تا 1.9 گرم اسیدهای چرب امگا 3 است. اگر امگا 3 کافی از ماهی یا غذاهای دریایی دریافت نمی کنید، مصرف مکمل ها با نظر پزشک ایده بی خطری است.

  5. چای سبز
  6. چای سبز
    چای سبز

    چای سبز، به ویژه برای کاهش وزن، یک چای گیاهی محبوب است. چای سبز می تواند به بدن شما در جذب چربی هر روز کمک کند و همچنین تجمع چربی در کبد را کاهش دهد. در مطالعات مشاهده‌ای، ارتباط خفیفی بین مصرف روزانه چای سبز و خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی 5 درصد کمتر بود.

    100 گرم چای سبز 4 کیلو انرژی ژول، 0 گرم چربی و 0.2 گرم پروتئین نیاز روزانه را تامین می کند. سرشار از آنتی اکسیدان است که به عملکرد کبد کمک می کند و از آن در برابر سموم مضر محافظت می کند.

  7. سیر
  8. سیر
    سیر

    مطالعات نشان داده اند که سیر به بدن شما کمک می کند تا آنزیم هایی را تولید و ترشح کند که سموم کبد را دفع می کند. 100 گرم سیر خام می تواند 623 کیلوژول انرژی مورد نیاز روزانه را تامین کند. همچنین سرشار از ویتامین B6، ویتامین C، پروتئین و کربوهیدرات است.

    پاکسازی کبد اغلب مستلزم تجمع چربی های ناسالم است و اغلب عملکرد آنتی اکسیدان ها را در بدن تقویت می کند زیرا سیر دارای ترکیبات طبیعی بسیاری است.


  9. توفو
  10. توفو
    توفو

    توفو به عنوان کشک لوبیا نیز شناخته می شود. پروتئین سویا توفو به کاهش تجمع کل چربی در بدن کمک می کند. به عبارت ساده، راه را برای جذب چربی به جای فرآوری هموار می کند.

    غنی از آهن است و بسته به مواد منعقد کننده (مانند کلرید کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات منیزیم) که در فرآیند تولید استفاده می شود، می تواند دارای محتوای غنی از کلسیم یا منیزیم باشد. این اندام را از فشار رها می کند و به کاهش آسیب سلول های کبدی کمک می کند.

  11. گریپ فروت
  12. گریپ فروت
    گریپ فروت

    گریپ فروت آبدار، خوش طعم است و به بازیابی آسیب کبدی ناشی از کبد چرب کمک می کند. گریپ فروت خام حاوی 90 درصد آب، 8 درصد کربوهیدرات، 1 درصد پروتئین و تقریباً بدون چربی است.

    100 گرم گریپ فروت خام منبعی از 33 کیلوکالری و 40 درصد نیاز روزانه به ویتامین C است. سطح بالای ویتامین C و آنتی اکسیدان ها به بدن اجازه می دهد تا تمام آلاینده ها را دفع کند و در نتیجه از سلول ها محافظت کرده و آسیب های کبدی را بازیابی کند.

  13. روغن زیتون
  14. روغن زیتون
    روغن زیتون

    هم آنتی اکسیدان ها و هم اسیدهای چرب امگا 3 سرشار از روغن زیتون هستند. چربی مایع حاصل از زیتون روغن زیتون است. این روغن رایج ترین روغن برای سبزیجات است. یک تحقیق نشان داد که در مقایسه با کرم نرم کننده، روغن زیتون خطر ابتلا به درماتیت را برای نوزادان در تمام مراحل بارداری کاهش می دهد.

    همانطور که قبلاً گفتیم، امگا 3 برای بهبود عملکرد کبد ضروری است. به دلیل خواص سالمی که دارد، مقدار چربی ذخیره شده در بدن را کاهش می دهد و از آسیب های اضافی جلوگیری می کند.


  15. قهوه
  16. قهوه
    قهوه

    با بیماری کبد چرب، افزودن قهوه به رژیم غذایی بسیار مفید است. خواص قهوه منجر به حذف آنزیم هایی می شود که به سلول های کبد آسیب می رسانند. یک مطالعه در سال 1999 نشان داد که رفلاکس گوارشی را می توان با قهوه تقویت کرد.

    به ویژه، قهوه برای کسانی که از بیماری کبد الکلی رنج می برند مفید است. ممکن است خوردن دو فنجان در روز خوب باشد، اما درمان کننده نیست. به طور کلی، نوشیدن قهوه در سطوح متوسط ​​مصرف سالم است و احتمال بیشتری برای بهبود سلامتی دارد.

  17. گردو
  18. گردو
    گردو

    گردو به بهبود کبد کمک می کند. آنها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به بهبود سطح چربی کبد کمک می کند. این می تواند سطح کلسترول HDL “خوب” را افزایش دهد و سطح فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش دهد.

    مصرف مورد نیاز اسیدهای چرب امگا 3 برای مردان و زنان به ترتیب 1.6 و 1.1 گرم در روز است و 28 گرم گردو حاوی حدود 2.5 گرم اسیدهای چرب امگا 3 است.

  19. دانه های آفتابگردان
  20. دانه های آفتابگردان
    دانه های آفتابگردان

    تخمه آفتابگردان حاوی سطوح بالایی از ویتامین E است که می تواند کبد شما را از آسیب بیشتر محافظت کند. این دانه‌ها سرشار از چربی‌های خوب و ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند که می‌تواند به کاهش خطر سایر مشکلات سلامتی رایج مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ کمک کند.